2024-11-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qft123
Dumpa deras namn här? Har dock inte namnen

De är ju anställda av kommunen så namnen är tillgängliga , men vad skulle det leda till?
Citera
2024-11-09, 12:05
Medlem
LKKINGENs avatar
Någon som har något om nr 505? Tror fan jag sett honom när jag varit till Gällivare fast finns väl många vildvuxna där?
Citera
2024-11-09, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man hamnar ju i frysen om Överläkare Nilsson bedömt att suicidrisk finns, så lär ju bero på det.

Ja. "krambjörnen" åkte ut med ett naffs på Dumpen AB's portal. Överläkare PruttSara fick ju tarmen avklippt när Putte fick hålla i rodret ensam på avenyn. Han har tydligen inte alls rätt kompetens att avgöra när suicidrisk föreligger.

Så det kan gå!
Citera
2024-11-09, 13:16
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Gädda 483, Idolen - fritidspedagogen i Borlänge:

Kommunens utredning blev klar den 8/11. Här är de viktigaste slutsatserna:

Återkommande klagomål: Synpunkter på pedagogens agerande har framförts av personal vid minst 23 tillfällen. Av rektors dokumentation framgår 15 av dessa.

Otillräckliga åtgärder: Trots 22 samtalstillfällen med pedagogen under 2020-2024 och införda restriktioner har pedagogens beteende inte förändrats. HR har inte involverats i hanteringen.

Bristande anmälningar och utredningar: Utredningen konstaterar minst 4-6 händelser som borde ha resulterat i kränkningsanmälningar. Trots allvarliga indikationer, som oönskade fysiska kontakter och vårdnadshavares oro, har rektor hanterat frågan som personalärende och inte anmält eller utrett misstanke om kränkande behandling.

Brister i rutin och laguppfyllelse: Rektor har avvikit från både skollagens krav och interna rutiner för anmälan av kränkningsärende.

Omöjliggjort huvudmannens agerande: Genom att inte anmäla misstänkta kränkningar har rektor förhindrat huvudmannen från att utreda och vidta åtgärder.

Idolen blev ju omedelbart avstängd och en avskedsprocess har inletts.

Rektorn, som trots alla anmälningar höll Idolen/Fritidspedagogen bakom ryggen, har fått avsluta sin tjänst.

Vicerektorn omplaceras till en annan skola i kommunen.

https://www.borlange.se/nyheter/aktuellt/arkiv/2024-11-08-utredning-visar-pa-brister-vid-kvarnsvedens-skola

Kammaråklagare Karolina Lassbo utreder över 20 anmälningar mot honom.

https://www.svt.se/nyheter/video/eeed0aac494b6be6-over-20-anmalningar-mot-pedagogen-aklagaren-vissa-barn-ar-ganska-ledsna-under-forho ren?spellista=WyJhc3RyaWQtdmlkZW9wbGF5bGlzdCIsInY2 Y29oaSJd
Citera
2024-11-09, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
De är ju anställda av kommunen så namnen är tillgängliga , men vad skulle det leda till?

Söker de nya jobb lär de nystas upp = barn slipper bli antastade
Citera
2024-11-09, 14:04
Medlem
MorgNThorgs avatar
Det låter som om denna tråd blivit en samlingsplats för gamla uthängda gäddor och en fiskare med stockholmssyndrom. Väldigt mycket försvarande av pedos och påhopp på Dumpen. Sluta gör Idiocracy till en dokumentär.

Det finns inget kungligt över #505. Han är lågbegåvad och styrs av sina egna instinkter snarare än eftertanke. Att selektivt kunna välja några exempel ur historien som berättigar hans perversion gör honom inte intelligent. Snarare manipulativ. Och en del går på det synnerligen enkelt. Undrar varför...
Citera
2024-11-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qft123
Söker de nya jobb lär de nystas upp = barn slipper bli antastade
Menar du att de antastade barn?
Beror nog på vilket sorts arbete de söker.
Den ena är för övrigt omplacerad inom kommunen.
Har du några realistiska förslag?
Citera
2024-11-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorgNThorg
Det låter som om denna tråd blivit en samlingsplats för gamla uthängda gäddor och en fiskare med stockholmssyndrom. Väldigt mycket försvarande av pedos och påhopp på Dumpen. Sluta gör Idiocracy till en dokumentär.

Det finns inget kungligt över #505. Han är lågbegåvad och styrs av sina egna instinkter snarare än eftertanke. Att selektivt kunna välja några exempel ur historien som berättigar hans perversion gör honom inte intelligent. Snarare manipulativ. Och en del går på det synnerligen enkelt. Undrar varför...
Väl konfronterad tar han tillfället i akt att driva med och håna dumpen. Istället för att skratta åt det hela låter sig många provoceras och helt enkelt gå på hans teater.
Var väl antagligen hans avsikt
Citera
2024-11-09, 14:44
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Synd att inte Dumpen tog tillfälle i akt att gå hem till gäddan så att dom fick se och dokumentera alla sexverktyg som han hade. Han bjöd ju hem dom (iallafall en av kvinnorna).
Hade varit intressant att se hur det ser ut hemma hos ett sånt ärkepeddo.
Ja, man undrar verkligen hur det ser ut inredningsmässigt. Om man nu eventuellt skulle kunna få se en snutt av hemma-hos-reportage hos #505 så bör man nog i alla fall förbereda sej mentalt för att det kan förekomma en del underliga scener i programmet. Personligen är jag vanligtvis inte så känslig, men efter att ha sett ICA-gäddans genomvidriga perversioner tänker jag mej för en extra gång innan jag tittar. Den där patetiske figuren fick mej nämligen att fullständigt tappa aptiten.
Citera
2024-11-09, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Ja, man undrar verkligen hur det ser ut inredningsmässigt. Om man nu eventuellt skulle kunna få se en snutt av hemma-hos-reportage hos #505 så bör man nog i alla fall förbereda sej mentalt för att det kan förekomma en del underliga scener i programmet. Personligen är jag vanligtvis inte så känslig, men efter att ha sett ICA-gäddans genomvidriga perversioner tänker jag mej för en extra gång innan jag tittar. Den där patetiske figuren fick mej nämligen att fullständigt tappa aptiten.

Kanske journalisten #494 kan skriva ett hemma hos-reportage hemifrån #505? Han arbetade dessutom för de synskadades tidning, så det hade funnits anledning och utrymme för närgångna detaljer och miljöbeskrivningar.

Gripande läsning.
Citera
2024-11-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Oh ja, det är många tidigare gäddor som flockas till den här tråden. Ett försök från deras sida att normalisera sina egna beteenden, ge skenet av att det är accepterat i större utsträckning än det faktiskt är. Även där lyser en vis grandios självbild igenom, vilket även framkommer vid vissa konfrontationer.

Obehagliga människor.
Kom du nyligen till den insikten?
Det är uppenbart och självklart , allt annat skulle vara märkligt. Dock finns det tänkande individer även om man tvivlar ibland.
Tyvärr är de sällsynta och i det närmaste en raritet
Citera
2024-11-09, 16:18
Medlem
Ond.hickas avatar
Apropå ingenting undrar jag var som hänt med #351, barnporrgäddan med den 13-åriga blivande hustrun i Filippinerna. Där fanns ju mycket att tugga på, lyssnade på Kims ringning till honom igår när jag skulle sova.

Tyckte för övrigt det var kul att domen beskrev hans arbete som "systemansvarig för stora system". Administratören som sammanställt detaljerna doesn't give a fuck verkligen. Ingen vet ju riktigt vad andra gör på jobbet utom kockar, rörmokare, piloter och sjuksköterskor. "Den åtalade jobbar med att handlägga stora handläggningsärenden". "Den åtalade lyfter tunga objekt."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in