2024-05-03, 21:15
Medlem
sebastian_s avatar
Vad är det med Bjurman i senaste avsnittet? Dryg som fan mot Ekeliw. Ekeliw fick inte ha några egna tankar eller fylla i någonting. Till slut så vågade han knappt öppna munnen.

Jag tycker annars att deras maktbalans har jämnats ut de senaste åren vilket har resulterat i en bättre kemi och podd.
Citera
2024-05-03, 21:21
Medlem
sebastian_s avatar
Väldigt svagt Nhl podd slutspel hittils.

Nhl puls försöker kan man kanske säga, men de kan inte. Det tar inte många sekunder innan man märker att slutspelsserien och det utslagna laget bara är ett svepskäl för att snacka management, tränare och trades i 10 minuter. Hur många spelsekvenser och detaljer från de faktiska slutspelsmatcherna nämner de? Är det ens 1 minut per avsnitt?

Aftonbladets podd lyckades missa ett helt avsnitt pga någon anledning. Hittils så har de släppt 0 gratis slutspelsrelaterade avsnitt. Och det avsnittet i veckan som kostar var en sur stressad bjurman utan slutspels eller livsglädje. Också här saknar jag spaningar av själva spelet och matcherna. Ekeliw var så rädd i slutet av senste avsnittet att han bara rabblade siffror.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-05-03 kl. 21:23.
Citera
2024-05-04, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Väldigt svagt Nhl podd slutspel hittils.

Nhl puls försöker kan man kanske säga, men de kan inte. Det tar inte många sekunder innan man märker att slutspelsserien och det utslagna laget bara är ett svepskäl för att snacka management, tränare och trades i 10 minuter. Hur många spelsekvenser och detaljer från de faktiska slutspelsmatcherna nämner de? Är det ens 1 minut per avsnitt?

Aftonbladets podd lyckades missa ett helt avsnitt pga någon anledning. Hittils så har de släppt 0 gratis slutspelsrelaterade avsnitt. Och det avsnittet i veckan som kostar var en sur stressad bjurman utan slutspels eller livsglädje. Också här saknar jag spaningar av själva spelet och matcherna. Ekeliw var så rädd i slutet av senste avsnittet att han bara rabblade siffror.

Riktiga överskattade skitpoddar (Bjurman har man alltid hatat tycker han ser riktigt äcklig ut varje gång när han vart på länk från usa i diverse klipp genom åren)

Jag har helt slutat lyssna på svenska nhlpods då de flesta är värdelösa

Det är väl bara gamla svenskafans gängets podd man lyssnar på även om man inte lyssnar lika slaviskt som tidigare
Citera
2024-05-09, 09:00
Medlem
sebastian_s avatar
https://youtu.be/pfcu5Mg6Aqg?si=_9CecB0X1A8lHiku

Så här kan man diskutera serier och slutspel även i en svensk nhl podd, istället för att lägga 5 minuter på Pierre Luc Dubious livshistoria och framtid mitt i brinnande slutspel.

Första 45 minuterna av senaste nhl-puls framstod som en parodi på sig själv. Det var serier , som Dallas-Vegas, där de inte nämde en mening om själva serien. Det gällde att så snabbt som möjligt börja spekulera i trades, utköp och Gms. För det kan man ju inte göra i ett trött sommaravsnitt efter slutspelet istället.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-05-09 kl. 09:06.
Citera
2024-09-25, 12:38
Medlem
snillet_1s avatar
Nu får väl NHL-puls komma med sina inför-avsnitt. Säsongen börjar ju på fredag nästa vecka.
Citera
2024-10-26, 04:16
Medlem
sebastian_s avatar
Lustigt hur Jonathan Lindqvist försöker få det till att Erik Karlsson skulle vara en av NHLs bästa spelare 2016-2024.

Ibland är det övertydligt hur beräknande Jonathan Lindqvist faktiskt är. Han har vissa punkter som hjälper hans karriär eller relation med NHL svenskarna som han har i bakhuvudet. En av dem är uppenbarligen att höja Erik Karlsson och inte backa vad de andra än säger. Därför blir det dråpligt när han använder sig av det i ett helt orimligt sammanhang.

Erik Karlsson har ju varit rent av kass 3 eller till och med 4 av de 5 senaste säsongerna....
Senast redigerad av sebastian_ 2024-10-26 kl. 04:24.
Citera
2024-11-06, 13:09
Medlem
Intressant att höra hur optimistisk Granqvist lät kring Ovechkins målrekord i Godmorgon NHL med tanke på att han knappt ville prata om rekordet för något år sedan i deras tidigare podcast.

Nåväl, befriande att höra honom hålla politiken utanför.
Citera
2024-11-07, 10:54
Medlem
Förövrigt helt sinnessjukt att Granqvist tror att peak-Gretzky "garanterat" skulle kliva in och göra 150p.

Roligt att Jonte måste formulera om frågan för att han inte tror att dom har förstått premissen.

https://twitter.com/ViaplayHockeySE/status/1848695804661277051

Det är ju typ "ok" att vara såhär snett ute för att det är Gretzky som innehar alla möjliga rekord men egentligen borde det vara skäl för uppsägning som "expert" när man på fullt allvar tror att han skulle gå in och vara lika dominant som på 80-talet.
Citera
2024-11-09, 08:48
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URnotINdanger2
Förövrigt helt sinnessjukt att Granqvist tror att peak-Gretzky "garanterat" skulle kliva in och göra 150p.

Roligt att Jonte måste formulera om frågan för att han inte tror att dom har förstått premissen.

https://twitter.com/ViaplayHockeySE/status/1848695804661277051

Det är ju typ "ok" att vara såhär snett ute för att det är Gretzky som innehar alla möjliga rekord men egentligen borde det vara skäl för uppsägning som "expert" när man på fullt allvar tror att han skulle gå in och vara lika dominant som på 80-talet.
Jag tycker inte alls om Erik Granqvist i poddformat. Senaste avsnittet när han svamlade om Crosby så blev jag riktigt irriterad .Mcdavid är bättre än Crosby men Crosby är ändå bättre och viktigare men ska man ranka så kan man inte göra det för hockey är en lagsport och allt är så underbart och alla ska med.
Citera
2024-11-09, 21:59
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Lustigt hur Jonathan Lindqvist försöker få det till att Erik Karlsson skulle vara en av NHLs bästa spelare 2016-2024.

Ibland är det övertydligt hur beräknande Jonathan Lindqvist faktiskt är. Han har vissa punkter som hjälper hans karriär eller relation med NHL svenskarna som han har i bakhuvudet. En av dem är uppenbarligen att höja Erik Karlsson och inte backa vad de andra än säger. Därför blir det dråpligt när han använder sig av det i ett helt orimligt sammanhang.

Erik Karlsson har ju varit rent av kass 3 eller till och med 4 av de 5 senaste säsongerna....

Enda gången Jonte tände till i förra veckans avsnitt var när en lyssnare ifrågasatte vurmen för just Karlsson. Då kopplade han på. De första fyrtiofem minuterna hade gått åt svammel & trams. Inte hunnit lyssna på det senaste om Four Nations än men hoppas att det var bättre.
Citera
2024-11-09, 22:56
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Enda gången Jonte tände till i förra veckans avsnitt var när en lyssnare ifrågasatte vurmen för just Karlsson. Då kopplade han på. De första fyrtiofem minuterna hade gått åt svammel & trams. Inte hunnit lyssna på det senaste om Four Nations än men hoppas att det var bättre.
Det var bra.

Jag kollade här i tråden och det verkar som att jag bara klagar på Jonte. Men jag gör det de få gångerna han uppenbart inte är bra ( enligt mig). Vanligtvis så tycker jag att han är sveriges bästa sportpoddare faktiskt. Niva sysslar med något annat.
Citera
2024-11-12, 16:51
Medlem
Citat:
Det var bra.

Jag kollade här i tråden och det verkar som att jag bara klagar på Jonte. Men jag gör det de få gångerna han uppenbart inte är bra ( enligt mig). Vanligtvis så tycker jag att han är sveriges bästa sportpoddare faktiskt. Niva sysslar med något annat.
När jag upptäckte Lindquist i NHL-timmen för några år sedan minns jag att jag tyckte han var överlägset bäst. Känns som att många övriga NHL-poddare bara rapar självklarheter hela tiden, typ Bjurman/Ekeliw. Jonte tänker utanför boxen och ja, jag tror att han ibland tar ställning i frågor bara för komma med ett nytt perspektiv, men för mig så är det väldigt värdefullt när jag lyssnar på en podd. Håller med om att han ibland verkar argumentera utifrån att skapa intresse för kommande Viaplay-sändning, men har överseende med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in