2024-11-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Tornby ligger ett stenkast från det ökända "utsatta" området Skäggetorp . Kanske någon därifrån?
Bilkörande kvinna från Skäggetorp låter verklligen inte troligt...
Citera
2024-11-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Bara om brottet har fängelse på skalan va?

Ja, vilket stöld har.
Citera
2024-11-08, 12:14
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Kanske inte skulle ha det hemma? Kanske skulle sälja.
Men jag kan nog komma upp i ganska många tusenlappar om jag börjar gå igenom allt kött i frysen.
Säg att oxfilen kostar 500kr kg. Det är "bara" 28 kg, det kan du få plats med i en kyl. Men lite tråkigt med sås mycket.

Låter mer som det var påväg till en restaurang för att säljas vidare.

I stort sett när det gäller Kött, Kaffe och Choklad så säljs det vidare till antingen restauranger eller kvartersbutiker.
Citera
2024-11-08, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Hur får man ens plats med kött för 14 000 hemma? Sjuka mängder ju.

Hört talas om folk som har en extra frysbox hemma?
Citera
2024-11-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Hört talas om folk som har en extra frysbox hemma?

Jodå
Citera
2024-11-08, 12:33
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdpktant
Bilkörande kvinna från Skäggetorp låter verklligen inte troligt...
Jag ser den typen av kvinnor köra en hel del nu för tiden , oavsett var i landet.

Om det beror på att tyglarna släppts upp eller att gubbarna kommit på att de är praktiskt då han kan sitta kvar och ta det lugnt medans kvinnan åker på ärenden låter jag vara osagt för jag vet inte.

Eller så satt gubben kvar i bilen och väntade.

Absolut kan det vara någon urflippad svenne.
Citera
2024-11-08, 13:12
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
https://www.corren.se/nyheter/linkoping/artikel/stal-for-14000-kronor-pa-ica-maxi-det-var-inte-meningen-/r5v1gq3j

Skedde på Ica Maxi Tornby vid 1800 den 29 oktober i år.

Lite kuriosa när det gäller självskanningen. Jag brukar få kanske 2 fulla avstämningar per år och kanske 5-6 delavstämningar. Oftast är det veckor eller månader isär.

Nu senast jag fick en fullständig avstämning tänkte jag. Jaha här kommer det här halvårets avstämning (Fick såklart godkänt då jag inte är kriminell). Men icke, gången efter var det delavstämning och sen veckan efter fick jag en fullständig igen. Klarade såklart alla.

Har dom lagt om taktiken för avstämningar för att folk inte ska sno grejer dagen efter en avstämning?
Citera
2024-11-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Hur får man ens plats med kött för 14 000 hemma? Sjuka mängder ju.

Kanske vidareförsäljning till lokala kebabhaket?
Citera
2024-11-08, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Så kött blivit så dyrt att det går fylla en vagn och det kostar drygt 14000 kr...

Iallafall, vad är det här för typ som tror att man bara kan göra sådär utan att bli uppmärksammad?

Räcker med att stjäla runt 35 kilo oxfilé för att komma upp i de summorna då oxfilé säljs för 400-700 sek per kilo. Garanterat möjligt att få plats med mkt mer än så i en kundvagn.
Citera
2024-11-08, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
https://www.corren.se/nyheter/linkoping/artikel/stal-for-14000-kronor-pa-ica-maxi-det-var-inte-meningen-/r5v1gq3j

Skedde på Ica Maxi Tornby vid 1800 den 29 oktober i år.

Vilken idiot!
Citera
2024-11-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRiDLoK_PTC
Kanske vidareförsäljning till lokala kebabhaket?

Jo, låter som det rimligaste.
Citera
2024-11-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Om man nu som butik, även hjälper till att packa ner varorna igen, så hade ju ingen blivit irriterad, det fattar du väl ändå?

Jag är kunden, du är säljaren.
Självklart så väljer jag kassan på de ställen som har avstämning (utan servicen efteråt) varannan gång.
Är det nån som inte gör det?
Jag tappar ju 5minuter på varje köp om jag ska scanna själv, packa själv, packa upp, scanna igen för att sen packa ner allt en gång till.

Idiotiskt system.
Jag får avstämning kanske var tjugonde gång. Den tiden jag lägger på avstämningen är minimal jämfört med tidsvinsten i övrigt så sparar väldigt mycket tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in