2024-11-08, 13:48
Medlem
Risken är att barn till sådana som PM skulle råka mycket illa ut om man följer råd att inte söka hjälp , PM sökte själv hjälp för att kunna blu ledig från sitt barn när som helst trots att hon flyttade runt hos sina föräldrar och släkt hela tiden hon hade sonen hos sig .
PM kunde inte ens hålla fokus på sitt barn på utredningshemmet utan bara gick iväg och lämnade sonen för andra att ta hand om . PM kunde inte ens ha mat hemma eller slänga sopor .
2024-11-08, 14:02
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Risken är att barn till sådana som PM skulle råka mycket illa ut om man följer råd att inte söka hjälp , PM sökte själv hjälp för att kunna blu ledig från sitt barn när som helst trots att hon flyttade runt hos sina föräldrar och släkt hela tiden hon hade sonen hos sig .
PM kunde inte ens hålla fokus på sitt barn på utredningshemmet utan bara gick iväg och lämnade sonen för andra att ta hand om . PM kunde inte ens ha mat hemma eller slänga sopor .

Och nu säger hon att soc ville att hon skulle utöva våld mot sin son och det vägrar hon så därför får hon ju inte tillbaka sonen.
Manipulerandet, charmar folk till att göra galna saker, väldigt svart vitt tänkande, överdrifter och halvsanningar för att det ska följa sitt narrativ, dålig förmåga att reglera humöret. Det luktar EIPS men vad vet jag 🤷🏻‍♀️
2024-11-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Och nu säger hon att soc ville att hon skulle utöva våld mot sin son och det vägrar hon så därför får hon ju inte tillbaka sonen.
Manipulerandet, charmar folk till att göra galna saker, väldigt svart vitt tänkande, överdrifter och halvsanningar för att det ska följa sitt narrativ, dålig förmåga att reglera humöret. Det luktar EIPS men vad vet jag 🤷🏻‍♀️
Ja , den diagnosen plus autism är vad det skrivs i domar , utredningshem talar om en mycket säregen personlighet .
PM eftersökte någon form av stöd som inte finns för att ta hand om ett barn typ assistenter som kan träda in på minuten när föräldern vill sova , vara ensam , ge sig iväg helt spontant osv , inte ens en kärnfamilj med 2 vuxna kan ha den typ av avlastning PM tänker sig hon behövde när barnet omhändertogs
2024-11-08, 14:46
Medlem
Nariiouhs avatar
Varför har de flesta inblandade problem med att soc begär samarbete och förändring? Varför tror alla att det ska samarbetas på föräldrarnas villkor?
2024-11-08, 14:55
Medlem
Citat:
Jo , men vid vårdnadsöverflytt blir det mer som en typ av adoption och då är soc inte längre involverad

Ja det vet jag men visste inte att så skett så tack för info.
Så sjukt att hon då deltar i marschen, långt som ett märklintåg.
Barnet hon pratar om är en 40-åring som tagit avstånd från sin sjuka mamma.
2024-11-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Varför har de flesta inblandade problem med att soc begär samarbete och förändring? Varför tror alla att det ska samarbetas på föräldrarnas villkor?
För att de har någon personlighetsstörning och har en oförmåga att samarbeta för att de menar att de har rätt och soc har fel.

PM är ett typexempel på noll insikt och att hon ät en utmärkt förälder trots att sonen när han var drygt 2 år och de var på utredningshem valde bort PM när det gällde tröst och stöd och hellre vände sig till främmande vuxna som andra föräldrar eller personal , tydligare än så kan man inte se ytterst tveksam förmåga att ta hand om sitt barn än att det väljer bort föräldern när det är ledset
2024-11-08, 14:57
Medlem
Citat:
Childs egen dotter ville inte gå hem till sin mamma och det var därifrån utredning startade , de hade kaos i hemmet och näst intill misär med smuts och stök och avsaknad av möbler eftersom mamman försörjde sig på att spela på gatorna i 10 år . Dottern hade lvu från 14-18 år .

Vet du vad skolan ansåg? Det har jag länge undrat över.
2024-11-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Vet du vad skolan ansåg? Det har jag länge undrat över.
De var de som anmälde när dottern sa att hon inte ville gå hem för att mamma var dum , så något var uppenbarligen fel som de tyckte var allvarligt . Child har sagt att hon dessutom genom åren vägrat utredning på dottern eftersom hon inte tror på npf - diagnoser och vill att detta inte ska finnas utan man ska låta vara barn vara som de är och också låta barn slippa skolan och hemundervisa istället
2024-11-08, 15:15
Medlem
Citat:
De var de som anmälde när dottern sa att hon inte ville gå hem för att mamma var dum , så något var uppenbarligen fel som de tyckte var allvarligt . Child har sagt att hon dessutom genom åren vägrat utredning på dottern eftersom hon inte tror på npf - diagnoser och vill att detta inte ska finnas utan man ska låta vara barn vara som de är och också låta barn slippa skolan och hemundervisa istället

Aj då. Det förklara saken lite mer tydligt. Nu ägnar sig Child åt TikTok och demonstrationer istället för att hälsa på sitt barn.
S.A från barnets bästa rådde child att flytta till närheten av dotterns skola men det ville inte child.
Jag förstår henne iofs, hon har jobb och boende i Umeå.
2024-11-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Aj då. Det förklara saken lite mer tydligt. Nu ägnar sig Child åt TikTok och demonstrationer istället för att hälsa på sitt barn.
S.A från barnets bästa rådde child att flytta till närheten av dotterns skola men det ville inte child.
Jag förstår henne iofs, hon har jobb och boende i Umeå.
Hon har bara haft jobb det senaste året , innan dess under 10 år försörjde hon sig och dottern genom att spela på gatorna plus barnbidrag , bostadsbidrag och underhåll . Dottern bor och går på någon folkhögskola söderut och är kanske nöjd med att träffa mamma på samma sätt hon gjorde när hon hade lvu vilket var relativt ofta och under hela helger i sträck
2024-11-08, 16:14
Medlem
Blir lite komiskt när PM säger att barn som är placerade på fosterhem är så lojala sina ”nya föräldrar” att de inte förstår eller vill säga hur dåligt de har det hos dem.
Det är ju åt båda hållen isf och gäller biologiska föräldrar också.
Jag själv hade det riktigt illa hemma men förstod inte det förrän jag flyttade hemifrån och då kom det som en käftsmäll hur allt egentligen har varit.
2024-11-08, 16:18
Medlem
Hon berättar gärna om hur dåligt sonen har det och hur misshandlad han blir men när frågan om hur hon vet allt detta då hon inte har nån insyn alls med sonen så vill hon plötsligt inte prata om hur hemskt han har det.
Hade hon verkligen vetat så hade hon verkligen inte haft något emot att förklara mer ingående och svartmåla fosterfamiljen.
Så fruktansvärt manipulerande. Jag hade velat att emma pressade henne mer och ifrågasatte henne mer.

Och när PM dom kom upp så sa emma att ingen vet hur de skulle reagera om de själva hamnade i en sån situation.
Hon har rätt, förhoppningsvis hade många föräldrar blivit fruktansvärt arga och ledsna men det finns gränser och en vanlig person förstår att det blir konsekvenser om man kidnappar sitt barn. Och där står även att sonen är rädd för malin.
Allt malin har gjort mot sonen har satt sina spår och det är därför han har samtalskontakter och andra insatser men malin är övertygad om att det är pga att familjehemmet utsätter han för trauman.
Snacka om att hon är verklighetsfrånvänd.
Kan man verkligen ha en hjärna som fungerar såhär dåligt och vänder på allt till sig egna fördel..

Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Och manipulerande, oj nu ställe E en jobbig fråga så jag pratar med hunden istället, oj nu kommer hon med fakta här så jag börjar komma med ursäkter och generaliseringar samt hänvisar till en bok.
Det är så jävla skönt att för en gångs skull höra någon säga emot och ifrågasätta PM. Nu säger PM att man kan ju bli väldigt självbelåten om man lyckas få tillbaka barnen och det giorde ju E och även att E har manipulerat soc för att få hem barnet för 99,9% får aldrig hem sina barn.
Nähä, borde vi inte ha väldigt många omhändertagna barn då eftersom de samtidigt säger att man kan få dem tagna för att soc känner för det bara??
Senast redigerad av Sneccan3 2024-11-08 kl. 16:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in