2024-10-31, 23:52
Medlem
Yungvidzibois avatar
Nu har recensenter och content creators börjat få sina PS5 pro konsoller.
Blir intressant att få se en grundlig review.(digital foundry bland annat har fått sin.)
Men ju närmare launch vi kommer känns det som att folk är positivare och positivare ställda till konsollen.
Kan ju ha med PR att göra också i och för sig.
Citera
2024-11-08, 10:39
Medlem
CuckoosNests avatar
Hej
jag har ett problem med min ps5, share screen stängs av direkt när någon ska kolla, står att det är pga anslutningen, men share play funkar felfritt.
Någon som haft liknande problem eller kanske har en lösning på det?

När jag kör test av anslutningen så får jag typ 600 mb/s upp men ner får jag bara omkring 35-40 (ibland säger den ännu lägre).
Citera
2024-11-27, 15:35
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Dom som köper en PS5 Pro kommer köpa en PS6 på release också. Vi snackar ju ändå valar som fnyser åt en tio lax. För dig och mig... vi skakar ju bara på huvudet. En PS5 pro är inte för oss helt enkelt. Det är helt ok. Vi överlever nog utan en pro.

Man klarar sig bra med en PS5 men 12 000kr för en PS5 Pro är ju nästan gratis om man ser till hur mycket den används. Det finns ju de som lägger det på en veckas skidsemester.
Citera
2024-12-03, 03:10
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Man klarar sig bra med en PS5 men 12 000kr för en PS5 Pro är ju nästan gratis om man ser till hur mycket den används. Det finns ju de som lägger det på en veckas skidsemester.
12 000 är ingenting idag. Det är en flygresa i ekonomiklass. Utan någonting.

En skidresa lär väl snarare bli 5000 per dag.
Citera
2024-12-11, 21:34
Medlem
2n00b4Us avatar
Hur köper jag ett spel digitalt i present? Jag försöker köpa GTA V Online, men den vill att jag ska logga in, jag vill bara kunna lägga till spelet i varukorgen få koden och sedan ge koden i present.
Citera
2024-12-13, 06:39
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Hur köper jag ett spel digitalt i present? Jag försöker köpa GTA V Online, men den vill att jag ska logga in, jag vill bara kunna lägga till spelet i varukorgen få koden och sedan ge koden i present.
Köp en kod via startselect.
Citera
2024-12-16, 20:17
Medlem
Styrkelyftares avatar
Är det någon som har spelat Far Cry Primal på Playstation 5? Funkade spelet bra i så fall?

Jag skulle visserligen kunna köpa Far Cry 6 som definitivt är kompatibelt med Playstation 5 men det ser inte alls lika roligt ut.
Citera
2024-12-17, 12:49
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Är det någon som har spelat Far Cry Primal på Playstation 5? Funkade spelet bra i så fall?

Jag skulle visserligen kunna köpa Far Cry 6 som definitivt är kompatibelt med Playstation 5 men det ser inte alls lika roligt ut.
Playstation 4 spel fungerar i regel bra med PS5. Har ej provat just Far Cry primal, men eftersom att Far Cry är en etablerad spelserie gissar jag att det inte är några konstigheter
Citera
2024-12-17, 19:26
Medlem
Citat:

Inte provat själv, men tyvärr verkar det som att det kan krascha lite då och då på PS5, framförallt när man kommit in en bit i spelet:
https://forum.psnprofiles.com/topic/...crashes-on-ps5
Citera
2024-12-17, 22:04
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Inte provat själv, men tyvärr verkar det som att det kan krascha lite då och då på PS5, framförallt när man kommit in en bit i spelet:
https://forum.psnprofiles.com/topic/...crashes-on-ps5

Aj då, det var inte bra nyheter. Då får jag tänka till ett varv extra innan jag köper spelet. Jag misstänkte nämligen att det kunde vara problematiskt att köpa ett Playstation 4-spel till mitt Playstation 5.

Tack för länken!
Citera
2024-12-23, 20:16
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Aj då, det var inte bra nyheter. Då får jag tänka till ett varv extra innan jag köper spelet. Jag misstänkte nämligen att det kunde vara problematiskt att köpa ett Playstation 4-spel till mitt Playstation 5.

Tack för länken!
Har aldrig haft problem och aldrig hört om problem med PS4-spel till PS5. Tänk i början (när PS5 släpptes) när det knappt fanns PS5-spel, då spelade folk PS4-spel. Jag spelade exempelvis Days Gone nyligen o h tog Platinum på det utan problem. Spelat RDR2 utan problem och en jäkla massa andra PS4-spel. Kanske är just Primal som strular men öht. går det utmärkt att spela PS4-spel på PS5. Blir som att ha en PS4 pro.
Citera
2024-12-23, 21:01
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Har aldrig haft problem och aldrig hört om problem med PS4-spel till PS5. Tänk i början (när PS5 släpptes) när det knappt fanns PS5-spel, då spelade folk PS4-spel. Jag spelade exempelvis Days Gone nyligen o h tog Platinum på det utan problem. Spelat RDR2 utan problem och en jäkla massa andra PS4-spel. Kanske är just Primal som strular men öht. går det utmärkt att spela PS4-spel på PS5. Blir som att ha en PS4 pro.

Ja, mycket av det du skriver stämmer nog. Jag bestämde mig för att köpa Far Cry Primal häromdagen och hittills har det fungerat utan några som helst problem på mitt Playstation 5. Det visade sig vara ett riktigt toppenspel. Nu funderar jag på att köpa Spider-Man 2.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-12-23 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in