2024-11-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Som MFFare hade jag alla dar i veckan valt "ingen himmel e så blå som min" framför nuvarande hymn.
Men många e nöjda med nuvarande, tyvärr.

Lyssnade på den nu och den där tror jag hade varit ett enormt uppköp för er. Hade man fått till bra tryck i den där hade den nog varit topp 3 i Allsvenskan. Frågan är hur man skulle korta ner den från 3 min.
Citera
2024-11-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Aa vi Helsingborgare är jätteavundsjuka på era mängder titlar och framgång!

Nåt är det ju, annars hade denna diskussion inte existerat.
Citera
2024-11-08, 10:02
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veteesset
Nåt är det ju, annars hade denna diskussion inte existerat.

Det handlar väl mer om att ni har fotbollssveriges i särklass mest uppblåsta självbild sett till sportsliga framgångar. Detta i kombination med en ständig skitnödighet som får er att ändra ert grundadedatum och liknande jippofasoner. Det är som att ni försöker överkompensera för ett lillebrorskomplex gentemot AIK och tar ut det på hela fotbollssverige.

Jag är själv från sthlm så jag talar inte för HIF eller så. Men jag tror att jag talar för hur bajen upplevs av de flesta.
Citera
2024-11-08, 10:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Mycket ska man läsa på detta forum men att "Just idag är jag stark" skulle vara en dålig inmarschlåt var ändå otippad. Fast ändå inte med tanke på mängden idioter som inte kan vara opartiska i en diskussion.
Tycker låten passar i all enkelhet. Förutom att den är gjord typ på 2000-talet så måste man ju ändå ge att både Kenta och Stoffe garanterat var bajare också.
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Det handlar väl mer om att ni har fotbollssveriges i särklass mest uppblåsta självbild sett till sportsliga framgångar. Detta i kombination med en ständig skitnödighet som får er att ändra ert grundadedatum och liknande jippofasoner. Det är som att ni försöker överkompensera för ett lillebrorskomplex gentemot AIK och tar ut det på hela fotbollssverige.

Jag är själv från sthlm så jag talar inte för HIF eller så. Men jag tror att jag talar för hur bajen upplevs av de flesta.
Det är korrekt.
Citera
2024-11-08, 11:24
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tycker låten passar i all enkelhet. Förutom att den är gjord typ på 2000-talet så måste man ju ändå ge att både Kenta och Stoffe garanterat var bajare också.

Vafan Salorm, den är från 70-talet.
Citera
2024-11-08, 11:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Det är jag också... Och helt så inihelvete bakis idag!
Citera
2024-11-08, 12:49
Medlem
Kaciguios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matchbook
Okej här kommer en hymnbedömning.

HIFs är liksom överambitiös för en hymn. Fin men för lång och ballad:ig.
Jag gillar på gator röda och blå men den saknar lite riktigt höga ljudtoppar, hade gärna haft någon bit där man kan maxa sin röst och det saknas.

Bajen tycker jag har bäst i Sverige personligen.
Citera
2024-11-08, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matchbook
Lyssnade på den nu och den där tror jag hade varit ett enormt uppköp för er. Hade man fått till bra tryck i den där hade den nog varit topp 3 i Allsvenskan. Frågan är hur man skulle korta ner den från 3 min.

Kan nämna att den för tillfället används inför andra halvleken, och då e det hyfsat tryck. Men hade alla lärt sig den ordentligt så tror jag också vi hade kunnat få en grym ljudnivå.
Nuvarande blir lite långdragen.

Ja jag tror bara den e runt 20sek längre än nuvarande, så borde gått att lösa om det blev aktuellt.
Citera
2024-11-08, 18:51
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Till Salorms försvar så har den väl bara använts som inmarschlåt sen tidigt 2000-tal. Gissar på typ 2003?
Citera
2024-11-08, 19:12
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Till Salorms försvar så har den väl bara använts som inmarschlåt sen tidigt 2000-tal. Gissar på typ 2003?

Stämmer ni började köra den efter Kentas död. Ingen aning om vad ni körde innan dess.
Citera
2024-11-10, 22:42
Medlem
Citat:
Men den blev inte inmarschlåt förrän typ trettio år senare. Innan det var den ganska neutral klubbmässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Dålig eller bra är väl subjekt. " vi ses snart igen " hade kanske funkat bättre i förkortat version.
Den tror jag också hade kunnat bli större för dem.

Förövrigt kring inmarch tyckte jag att Snart skiner Poseidon av Joel Alme var alldels för pekoral när den kom 2009(?). Men jag börjar vänja mig.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-11-10 kl. 22:47.
Citera
2024-11-10, 22:53
Medlem
Ultras - FOTBOLLSMÖRDARE?

Jag är orolig att dessa bangers, rökpyro som skjuter upp/avbryter matcher, inkastade och utskjutande fyrverkerier kommer döda fotbollen.

Med "döda" menare jag antingen avbrutna matcher eller att bortafans förbjuds.

Det gick inte bra för Fenix när han flög för nära solen.

Att sedan skrika Polisen = Fotbollsmördare är som att gnälla på att det är måndag efter söndag.

Man behöver inte testa gränser som en omogen 13-åring. Inte när insatsen är så hög, som vår magiska allsvenska..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in