2024-11-07, 21:55
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hängde hon trosorna på spegeln, mitt framför TV-tittarna?

Vad var det för signal?
"Jag är leeeedig."
"Som varje fredag", han får där alltså payoff för att han tidigare lyfte upp & bar runt henne helt utan målbild och vad gör han sedan med vinsten på kombilotteriet?

t.o.m Agust med trippel-knipsad sädesledare hade presterat bättre

Från och med nu är Elsa förlåten & Adam är the badboy i min bok
Senast redigerad av Crapmagic 2024-11-07 kl. 22:03.
Citera
2024-11-07, 21:57
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Både A och M har tröttnat på sina partners som är riktiga energislukare.
Lev du i den förnekelsen han var sexuellt hämmad, han tittade t.o.m upp attraherat men inte ens då vann hans hjärna över hjärtat

Vad var poängen med att lyfta upp henne tidigare, var det bara en kul barnslig lek?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-11-07 kl. 21:59.
Citera
2024-11-07, 21:57
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Svt har börjat sända en serie om personer som ska gifta sig utan att de träffat varandra förut. De medverkande är singlar som provat på allt utan att lyckas träffa en seriös partner. Har nån sett första avsnittet och har en åsikt om det?

Om man måste gifta sig med någon först för att kunna känna den personen och bli kär så har man ganska stora problem i livet anser jag. Men för någon kan det säkert funka. Människor är olika.

För liten insats i serien. De får växla upp till "Gravid vid första daten" Där följer vi tv-par som träffas, knullar, blir på smällen direkt och sedan skall lösa livet!
Citera
2024-11-07, 22:02
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Tjejerna får känslostormar, gråter, triggar killarna och tar upp gamla dåliga minnen mm.. medan killarna är lugna och står stadigt. Är det så det är generellt sett mellan könen eller är det våra genusroller som gör oss sådana?
Citera
2024-11-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Lev du i den förnekelsen han var sexuellt hämmad, han tittade t.o.m upp attraherat men inte ens då vann hans hjärna över hjärtat

Vad var poängen med att lyfta upp henne tidigare, var det bara en kul barnslig lek?

Lyftet var nog inget förspel om du hoppades på det.
Citera
2024-11-07, 22:05
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Lyftet var nog inget förspel om du hoppades på det.
Nej men det fick den biverkningen att förspelet vart kombi-duschen/badet som DU och din protegé drog proppen ur var inte så pang på rödbetan will ya
Senast redigerad av Crapmagic 2024-11-07 kl. 22:10.
Citera
2024-11-07, 22:05
Medlem
dialektikers avatar
Det är bara dollartecken framför Elsas ögon.
Vad kooostar parhelgen? Google, google.
Hon hade ryckt upp sig lite i detta avsnittet, men så synd om Adam suktar efter henne.
Totalt fel brud. Helt inkompatibla.

Hon är så himla fjortis för att vara i den åldern hon är.
Yta, flärd och lyx är dessutom viktigare än allt annat för henne.
Det kändes som det var den strävan som gjorde att hon började gosa med honom också.
Avundsjuka på andras pars gos kan nog göra att "man tager det man haver" hos fasad-människor.
Det är säkert därför också, de anordnar de här parhelgerna. Teamet vet mekanismerna hos människan.
Citera
2024-11-07, 22:10
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Tycker Magnus är elak mot Hector.

Dels när han var ensam med instruktören och visade en slags sympati för Hector's perspektiv på det som hände under närhetsövningen, för att sedan när han pratade med Hector i enrum, börjar anklaga honom? Varför kunde han inte visat lite av den medkänsla han gav uttryck för tidigare inför Hector i den stunden istället?

Sedan hur han pikade honom med det han skrev på sin lapp när de satt vid elden om att han "ville sluta flytta gränser för någon annan än mig själv". Han verkar helt oförmögen att inse hur det här kommer se ut genom tv-rutan. Givetvis ska han inte göra något han inte vill eller är bekväm med, men han hanterar situationen på det mest osmidigaste sättet han kan.

Så typiskt fåfängt att Hector inte fick rufsa honom i håret för övrigt, att gränsen gick där kunde man ju dock se från en mils avstånd, visserligen.

Jag tror att en sak som påverkar hur Magnus beter sig är sedan Hector nämnde att han aldrig haft ett längre förhållande och att tiden, dagarna, med Magnus nu är hans längsta förhållande någonsin. Där tror jag Magnus började tveka på om detta kommer vara värt att investera i, då det dels är osannolikt att det kommer hålla någon längre period, men också att det är någon sida hos Hector som han misstänker är en bidragande orsak till att hans relationshistorik ser ut som den gör.

Sen blev Magnus märkbart sur över att Hector berättat för de andra paren om Magnus avsaknad av attraktion. Detta bidrog till hur han betedde sig senare när han drog till med piken vid elden inför de andra paren för att få det att framstå som att det delvis är Hector som inte respekterar hans gränser, så att han inte helt ska framstå som "the bad guy" inför de andra paren.

Också intressant att se det exakta ögonblicket Elsa tappade en del respekt för Adam under deras närhetsövning. Allt gick bra tills han tog hennes "du leker fel" på allt för stort allvar och börjar tveka för mycket och hela situationen rasar ihop. Hade han skojat bort det istället så hade han fått ta av henne tröjan också och hon hade velat "leka" vidare.

Problemet är att Adam dels har den här mer lekfulla och självsäkra "stand up" sidan hos sig själv, som jag tror att Elsa faktiskt gillar. Men att han sedan kan tvärvända och bli väldigt osäker med henne. Jag kan förstå att det stör henne även om jag tycker att hon överreagerar på det.

Sen det hon sade vid elden om att hon söker att skapa drama när relationen hon är i blir för stabil och trygg är så stereotypt och typiskt. Men bra att hon är medveten om det, och jag hoppas att hon kan förändra det beteendet.

Det var lite barnsligt, men inte förvånande att Elsa även kollar upp priserna för retreaten de är på och kommenterar detta högt. Undrar om instruktören hörde henne? Lite pinsamt.

Selma har obearbetade saker på den nivån att man kan ifrågasätta om en relation verkligen är vad hon behöver just nu. Tror hon hade mått bättre av att reda ut en del inre tankar och känslor först faktiskt.

Ninni och Nicklas tyckte jag levde upp mer under retreaten. Det var flera leenden och skratt dem emellan. Även om Nicklas droppade den lite ödesmättade kommentaren rörande var hans gränser går med att säga "Jag tror gränsen går snarare vid vad du är beredd att erbjuda..." och jag tänker då osökt tillbaka på talet som hölls under deras bröllopsmiddag...

Avslutar med att citera när Adam avslöjade sin lilla hemlighet för Elsa: "Mitt hemligaste knep är att kalla dig för dyr, att du ser dyr ut"

Elsa "Am I skinny?"

Du blandar inte ihop "skinny" med "rich" nu då, egentligen?

Gillade verkligen dagens avsnitt förövrigt. Tyckte det hände mycket intressant faktiskt.

Magnus är SÅ elak mot Hector. Hectors kommentar om att det var "snälla" övningar var helt rimlig och ändå får Magnus värsta utbrottet. Hoppas han hoppar av nästa avsnitt, det är bara plågsamt att se alltihop.

Magnus kommer säkert också hitta någon för övrigt, men han kunde nog marknadsfört sig själv lite bättre...
Senast redigerad av LaettMjoelk 2024-11-07 kl. 22:24.
Citera
2024-11-07, 22:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Tycker Magnus är elak mot Hector.

Dels när han var ensam med instruktören och visade en slags sympati för Hector's perspektiv på det som hände under närhetsövningen, för att sedan när han pratade med Hector i enrum, börjar anklaga honom? Varför kunde han inte visat lite av den medkänsla han gav uttryck för tidigare inför Hector i den stunden istället?

Sedan hur han pikade honom med det han skrev på sin lapp när de satt vid elden om att han "ville sluta flytta gränser för någon annan än mig själv". Han verkar helt oförmögen att inse hur det här kommer se ut genom tv-rutan. Givetvis ska han inte göra något han inte vill eller är bekväm med, men han hanterar situationen på det mest osmidigaste sättet han kan.

Så typiskt fåfängt att Hector inte fick rufsa honom i håret för övrigt, att gränsen gick där kunde man ju dock se från en mils avstånd, visserligen.

.

Klokt iakttaget.
Citera
2024-11-07, 22:11
Medlem
Magnus måste vara ensambarn.
Citera
2024-11-07, 22:14
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Jag tror att en sak som påverkar hur Magnus beter sig är sedan Hector nämnde att han aldrig haft ett längre förhållande och att tiden, dagarna, med Magnus nu är hans längsta förhållande någonsin. Där tror jag Magnus började tveka på om detta kommer vara värt att investera i, då det dels är osannolikt att det kommer hålla någon längre period, men också att det är någon sida hos Hector som han misstänker är en bidragande orsak till att hans relationshistorik ser ut som den gör.

Ja, nåt lik i garderoben måste han ha? Så har jag också tänkt.
Nåt som Magnus kanske ser men inte vi TV-tittare?
Citera
2024-11-07, 22:14
Medlem
Adam skriver en lång harang om retreaten med Elsa på sitt instagram. Han verkar vilja antyda att de kommer snart att ligga med varandra, men jag tror inte att det är någon bra ide alls faktiskt. Tror inte att han fysiskt klarar att prestera med henne heller, han är så reaktiv på varje ord hon säger. Tror inte att hans kroppsdel står pall för det trycket.

Det är en aning ödesmättat att han filmar henne när hon sover. Med tanke på vad som hände med Jim och Linnea. Adam har säkert fått lov att publicera det, men ändå går tankarna ditåt. Elsa är en krutdurk.

Adams instagram: https://www.instagram.com/p/DCFSJcDR-Yy/?img_index=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in