Tycker Magnus är elak mot Hector.
Dels när han var ensam med instruktören och visade en slags sympati för Hector's perspektiv på det som hände under närhetsövningen, för att sedan när han pratade med Hector i enrum, börjar anklaga honom? Varför kunde han inte visat lite av den medkänsla han gav uttryck för tidigare inför Hector i den stunden istället?
Sedan hur han pikade honom med det han skrev på sin lapp när de satt vid elden om att han
"ville sluta flytta gränser för någon annan än mig själv". Han verkar helt oförmögen att inse hur det här kommer se ut genom tv-rutan. Givetvis ska han inte göra något han inte vill eller är bekväm med, men han hanterar situationen på det mest osmidigaste sättet han kan.
Så typiskt fåfängt att Hector inte fick rufsa honom i håret för övrigt, att gränsen gick där kunde man ju dock se från en mils avstånd, visserligen.
Jag tror att en sak som påverkar hur Magnus beter sig är sedan Hector nämnde att han aldrig haft ett längre förhållande och att tiden, dagarna, med Magnus nu är hans längsta förhållande någonsin. Där tror jag Magnus började tveka på om detta kommer vara värt att investera i, då det dels är osannolikt att det kommer hålla någon längre period, men också att det är någon sida hos Hector som han misstänker är en bidragande orsak till att hans relationshistorik ser ut som den gör.
Sen blev Magnus märkbart sur över att Hector berättat för de andra paren om Magnus avsaknad av attraktion. Detta bidrog till hur han betedde sig senare när han drog till med piken vid elden inför de andra paren för att få det att framstå som att det delvis är Hector som inte respekterar hans gränser, så att han inte helt ska framstå som "the bad guy" inför de andra paren.
Också intressant att se det exakta ögonblicket Elsa tappade en del respekt för Adam under deras närhetsövning. Allt gick bra tills han tog hennes
"du leker fel" på allt för stort allvar och börjar tveka för mycket och hela situationen rasar ihop. Hade han skojat bort det istället så hade han fått ta av henne tröjan också och hon hade velat "leka" vidare.
Problemet är att Adam dels har den här mer lekfulla och självsäkra "stand up" sidan hos sig själv, som jag tror att Elsa faktiskt gillar. Men att han sedan kan tvärvända och bli väldigt osäker med henne. Jag kan förstå att det stör henne även om jag tycker att hon överreagerar på det.
Sen det hon sade vid elden om att hon söker att skapa drama när relationen hon är i blir för stabil och trygg är så stereotypt och typiskt. Men bra att hon är medveten om det, och jag hoppas att hon kan förändra det beteendet.
Det var lite barnsligt, men inte förvånande att Elsa även kollar upp priserna för retreaten de är på och kommenterar detta högt. Undrar om instruktören hörde henne? Lite pinsamt.
Selma har obearbetade saker på den nivån att man kan ifrågasätta om en relation verkligen är vad hon behöver just nu. Tror hon hade mått bättre av att reda ut en del inre tankar och känslor först faktiskt.
Ninni och Nicklas tyckte jag levde upp mer under retreaten. Det var flera leenden och skratt dem emellan. Även om Nicklas droppade den lite ödesmättade kommentaren rörande var hans gränser går med att säga
"Jag tror gränsen går snarare vid vad du är beredd att erbjuda..." och jag tänker då osökt tillbaka på
talet som hölls under deras bröllopsmiddag...
Avslutar med att citera när Adam avslöjade sin lilla hemlighet för Elsa:
"Mitt hemligaste knep är att kalla dig för dyr, att du ser dyr ut"
Elsa
"Am I skinny?"
Du blandar inte ihop "skinny" med "rich" nu då, egentligen?
Gillade verkligen dagens avsnitt förövrigt. Tyckte det hände mycket intressant faktiskt.