2024-11-07, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Zelensky ær i Budapest och talar med andra statsledare, han skall ha bla snackat om hans telefonsamtal med Trump. Det i sig (telefonsamtalet) tar jag som ett dåligt tecken i.o.m att han vill prata om det med sina europeiska partners, men innan dess :

Wall Street Journal rapporterer torsdag om det som kan være deler av innholdet i Trumps plan for en rask avslutning av krigen i Ukraina.

På hans bord skal det ligge en skisse som foreslår at spørsmålet om medlemskap i Nato for Ukraina legges på is i 20 år, at Russland får beholde 20 prosent av Ukrainas territorium. og at det opprettes en såkalt demilitarisert sone gjennom Ukraina, bevoktet av en internasjonal fredsstyrke.

https://www.vg.no/nyheter/i/xm99O8/zelenskyj-etter-trump-telefon-selvmord-for-europa-aa-gi-etter-for-putin

20 % ? Det ær væl det i praxis som Ryssland har tagit tills nu ? Detta går också emot vad Trump sa, nær han sade att en fred skulle bli "fair".

Det är jättebra att Zelensky är aktiv och pratar om vad för information som kommer från Trump. Det är avgörande tider nu när Trump blir president och styr in USA på nya vägar. Hela Europa måste vara på tårna och aktiva att ta rätt beslut inför framtiden. Rysslands aggressivitet på alla sätt och vis försvinner ju inte även om Trump och USA går in i sin björngrotta och låtsas att världen inte finns.
Citera
2024-11-07, 17:29
Avstängd
https://t.me/intelslava/69590

X:
https://x.com/Intel_Slava/status/1854554209733202313

En kommandocentral blåst åt helvete i Kursk.

"A strike by one FAB-3000 aerial bomb cleared an area of ​​almost 1 square kilometer in the Kursk region.

According to preliminary data, an underground command post of the Ukrainian Armed Forces, an ammunition depot, several armored fighting vehicles, and Ukrainian Armed Forces personnel were blown up."

JÄVLAR säger jag bara.
Citera
2024-11-07, 17:39
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
https://t.me/intelslava/69590

X:
https://x.com/Intel_Slava/status/1854554209733202313

En kommandocentral blåst åt helvete i Kursk.

"A strike by one FAB-3000 aerial bomb cleared an area of ​​almost 1 square kilometer in the Kursk region.

According to preliminary data, an underground command post of the Ukrainian Armed Forces, an ammunition depot, several armored fighting vehicles, and Ukrainian Armed Forces personnel were blown up."

JÄVLAR säger jag bara.

Jo tjena 🤣🤣🤣

I Kursk? Hur många km in i Ryssland har Ukraina kommit?
Ukraina har hunnit bygga en underjordisk bunker.
Inte bara en kommandocentral, utan ett ammunitionslager också.
Wow.

🫵🤡
Citera
2024-11-07, 17:41
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Vilka internationella och danska lagar är det som ryska fartyg inte följer, och som legitimerar rysk förbud mot navigering i danska bälten, och hur ska Danmark ensamt kunna upprätthålla ett sådant förbud mot navigering i fredstid?

Vi kan börja med försäkringar. Vi kan gå vidare med att i normala rederier så vet alla vad som ska ske och vart dom ska fara. Av det jag läser om dom här Ryska skuggskeppen så gör dom allting fel. Allt jag vill det är att man behöver ta en närmare titt på det här fenomenet..

Gör man sedan det, och det finns personer och firmor som gör det.. Så tror jag att sanktionerna vad gäller oljan och vart den skeppas kan bli en smula svårare för Ryssarna.
Citera
2024-11-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Dansken kan väl göra som rySSland. Skapa sina egna lagar och helt enkelt stoppa all rySSk trafik med fartyg. Se bara på alla krigsbrott rySSland har gjort. Tycker du att det ser ut som att de bryr sig?

Nu är det skillnaden mellan Ryssland och demokratierna att demokratierna styrs av upprätthållande av lag och rättvisa – i fredstid.
Att konsekvent bryta mot lagen kommer att vara det önskade scenariot för Ryssland, för då kommer deras egna brott mot lagen att bli legitima - så det kommer inte att hända - i fredstid.
Så sluta göra Rysslands bud genom att föreslå rysk önskad laglöshet/rysk världsordning!
Citera
2024-11-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vi kan börja med försäkringar. Vi kan gå vidare med att i normala rederier så vet alla vad som ska ske och vart dom ska fara. Av det jag läser om dom här Ryska skuggskeppen så gör dom allting fel. Allt jag vill det är att man behöver ta en närmare titt på det här fenomenet..

Gör man sedan det, och det finns personer och firmor som gör det.. Så tror jag att sanktionerna vad gäller oljan och vart den skeppas kan bli en smula svårare för Ryssarna.

Din tro förflyttar inte handlingar - bara internationellt legitimerade lagliga handlingar gör det.
Citera
2024-11-07, 17:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Zelensky ær i Budapest och talar med andra statsledare, han skall ha bla snackat om hans telefonsamtal med Trump. Det i sig (telefonsamtalet) tar jag som ett dåligt tecken i.o.m att han vill prata om det med sina europeiska partners, men innan dess :

Wall Street Journal rapporterer torsdag om det som kan være deler av innholdet i Trumps plan for en rask avslutning av krigen i Ukraina.

På hans bord skal det ligge en skisse som foreslår at spørsmålet om medlemskap i Nato for Ukraina legges på is i 20 år, at Russland får beholde 20 prosent av Ukrainas territorium. og at det opprettes en såkalt demilitarisert sone gjennom Ukraina, bevoktet av en internasjonal fredsstyrke.

https://www.vg.no/nyheter/i/xm99O8/zelenskyj-etter-trump-telefon-selvmord-for-europa-aa-gi-etter-for-putin

20 % ? Det ær væl det i praxis som Ryssland har tagit tills nu ? Detta går också emot vad Trump sa, nær han sade att en fred skulle bli "fair".
Mycket skriverier om vad Trump vill och inte vill just nu. Tror man ska ta alltsammans med en stor nypa salt.

Trump vill klämma åt både Iran och Kina. Det blir svårt att utelämna Ryssland ur den ekvationen. Särskilt när Ryssland stödjer Hamas och därmed utgör ett hot mot Israel och freden i MÖ.

Jag tror att Putin är ganska nervös just nu.
Citera
2024-11-07, 17:52
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Din tro förflyttar inte handlingar - bara internationellt legitimerade lagliga handlingar gör det.

Allt jag säger det är att om det händer i det Danska sundet så bör Danskarna ha koll på vilka försäkringsbolag som står för eventuella skador som kan åsamkas om ett av dom här skeppen i skuggflottan har en full Rysk kapten.

Det har hänt förut och jag gissar att det kan hända igen.

Så jag föreslår en smula mer kontroll över vilka som seglar.. åker? Genom dessa farvatten. Inte för att jag är en miljötaliban som hojtar om att rädda våtmarkerna.. ..Men för att tänka efter innan, för att stoppa en olycka innan det sker. Jag efterfrågar lite mer kontroll av Danskarna
Citera
2024-11-07, 18:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Allt jag säger det är att om det händer i det Danska sundet så bör Danskarna ha koll på vilka försäkringsbolag som står för eventuella skador som kan åsamkas om ett av dom här skeppen i skuggflottan har en full Rysk kapten.

Så jag föreslår en smula mer kontroll över vilka som seglar.. åker? Genom dessa farvatten. Inte för att jag är en miljötaliban som hojtar om att rädda våtmarkerna.. ..Men för att tänka efter innan, för att stoppa en olycka innan det sker. Jag efterfrågar lite mer kontroll av Danskarna
Att ge Ukraina vapen och möjligheter så att dom kan bomba ryssarnas oljefält vore väl önskansvärt.
Citera
2024-11-07, 18:06
Medlem
Citat:

Du föreslår att slå i luften.
Om ryssarna vill orsaka miljökatastrofer i danska bälten kommer det inte att ske med hjälp av berusade kaptener, med noggrant planerade militärkontrollerade "olyckliga omständigheter"
Citera
2024-11-07, 18:06
Medlem
Shuravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Att ge Ukraina vapen och möjligheter så att dom kan bomba ryssarnas oljefält vore väl önskansvärt.

Ukrainarna har i mångt och mycket lagt av med större angrepp på Rysk [olje] infrastruktur. Eftersom Ryssarna tämligen omedelbart ger sig på Ukrainsk energiförsörjning.
Citera
2024-11-07, 18:08
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Just nu är jag på mitt mest älskvärda humör, så jag vet inte om folk ska fråga mig om dessa saker.

https://www.youtube.com/watch?v=YlTukY9fV9Y
Citat:
danskjävlar!

Men.. Ja, Joe Biden den bromsklossen är numera utmanövrerad. Jag ser fram emot fyra år av kaos.. Inte för att jag tycker om det, men det är vad det är så man måste göra det bästa av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in