2024-11-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Bajen är ett marknadsföringsprojekt och Leeds är äkta. Skönt med fritänkare.

Sanningen är att Helsingborgs IF är ett kommundopat skitlag som inte ens existerat i elitfotbollen om det inte vore för att det alltid finns någon gatsten att sälja till kommunen för att rädda elitlicensen. Det är ni och ÖFK.

Ni är bolagsdopade. Ni var på ruinens brant innan de investerade stora pengar i er. Kasta inte bäver i trähus! Sen tror jag nog att HIF bidrar mer till kommunen än vad kommunen någonsin gett till HIF, med råge.
Citera
2024-11-07, 14:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Intressant att melodin skrotades för YNWA. Jag tycker att "Sjung för gamla Djurgården" är bättre och mera kompakt på ett vis som lämpar den väldigt väl just till inmarschmusik. På det viset överträffar SFGD faktiskt våran "På gator röda och blå", samt IFK Göteborgs "Snart skiner Poseidon". Dessa tre håller jag som topp 3 i svensk elitfotboll, även om det finns flera bra hymner. "Åh vi är AIK" är bra t ex.

Desto sämre är Hammarbys "Just idag är jag stark" och sämst av alla är givetvis malmös sega melodi, som liksom aldrig kommer till skott.
Nu tycker till och med jag att du är löjlig. Kan ju inte bli mer Bajen än den låten om dom ens försökte.
Citera
2024-11-07, 14:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Sen tror jag nog att HIF bidrar mer till kommunen än vad kommunen någonsin gett till HIF, med råge.
Detta är ju ett ganska vanligt argument för klubbar som lever på korrupta kommunalpolitiker. Dock har Tonyo begått synden att inte nämna era kusiner till söder vilket naturligtvis inte kan tolereras i sammanhanget. Tungviktsmästaren nummer ett i Kommunal doping är och förblir Kalifatets stolthet med viss marginal ner till typ Norrköpings markaffärer.
Citera
2024-11-07, 15:18
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nu tycker till och med jag att du är löjlig. Kan ju inte bli mer Bajen än den låten om dom ens försökte.
Men det är ju det jag säger. "Just Idag är Jag Stark" är en usel låt och det om något är ju bajen.
Citera
2024-11-07, 15:38
Medlem
Teus avatar
Citat:
Men det är ju det jag säger. "Just Idag är Jag Stark" är en usel låt och det om något är ju bajen.
Alright, där är vi eniga
Citera
2024-11-07, 18:38
Medlem
116-Sofias avatar
Mycket ska man läsa på detta forum men att "Just idag är jag stark" skulle vara en dålig inmarschlåt var ändå otippad. Fast ändå inte med tanke på mängden idioter som inte kan vara opartiska i en diskussion.
Citera
2024-11-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matchbook
Okej här kommer en hymnbedömning.

SFGD är tryckvänligast, det tycker jag man objektivt ska kunna enas om. Säger inget mer eftersom jag är partisk.

MFFs är usel, låter som en trött psalm. Blir bara liite tryck först i slutet. Texten är okej.

IFK GBGs låter wannabe Håkan Hellström och har fjantig text. Melodin är fin men passar inte som fotbollshymn imo. Blir också bara tryck precis i slutet.

Gnagets blir okej tryck men är lite osammanhängande. Texten känns som den är skriven av en 13-åring.

Just idag är jag stark är en ikonisk låt och har bra text men blir rätt mumlig som hymn.

HIFs är liksom överambitiös för en hymn. Fin men för lång och ballad:ig.

Som MFFare hade jag alla dar i veckan valt "ingen himmel e så blå som min" framför nuvarande hymn.
Men många e nöjda med nuvarande, tyvärr.
Citera
2024-11-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Mycket ska man läsa på detta forum men att "Just idag är jag stark" skulle vara en dålig inmarschlåt var ändå otippad. Fast ändå inte med tanke på mängden idioter som inte kan vara opartiska i en diskussion.

bajenhatet haglar på flashback, sjukt roligt
Citera
2024-11-07, 21:07
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Håller inte helt med om det. Leeds har en gedigen supporterkultur med traditioner som ärvts genom många generationer. Tycker de är mindre plast än exempelvis häcken/malmö/bajen, trots deras privata ägare. Sen finns det såna privata ägare som i City group där laget får succé efter inpumpade pengar och får följaktligen fler supportrar än de någonsin haft. Det är riktig plast.

Haha Helsingborg kallar andra för plast! Ni fanns inte innan 90-talet.
Citera
2024-11-07, 21:21
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veteesset
bajenhatet haglar på flashback, sjukt roligt

Samma på Reddit! Folk är svartsjuka på Bajen.
Citera
2024-11-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Samma på Reddit! Folk är svartsjuka på Bajen.

Aa vi Helsingborgare är jätteavundsjuka på era mängder titlar och framgång!
Citera
2024-11-07, 23:23
Medlem
Citat:
Dålig eller bra är väl subjekt. " vi ses snart igen " hade kanske funkat bättre i förkortat version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in