2024-11-07, 14:38
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja det ska bli intressant. Hoppas bara han inte kör en Putin och bestämmer att han själv ska vara president på livstid efter dessa fyra år.

Nog ingen större risk att han kan göra sig till diktator i USA. För han lär definitivt stötta på motstånd då. Amerikaner är inte hjärntvättade får som ryssarna är.
Citera
2024-11-07, 14:44
Medlem
Demokratin dör nu.
Ni som jublar, ni kommer sätta jublet i halsen i Januari.
Citera
2024-11-07, 14:47
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Svara på det jag frågade.

Jag frågar hur en person som saknar medicinsk och vetenskaplig grund ska gå till väga när det gäller CDC etc.

Som enligt Trump ska go wild på sjukvård och läkemedel.

Vad är planen. Det är en väldigt politisk fråga då detta intresserar gemene man det drabbar eller tillför något.
Han har haft och kommer ha ett helt team med rätt kompetens. Jfk representerar den politiska viljan att förändra och folkhälsa är hans hjärtefråga pga personliga erfarenheter. Han är mer påläst om big pharma än vilken vanlig doktor som helst. Och livsmedelsbrancshen med.

Har du lyssnat på honom nån gång?
Citera
2024-11-07, 14:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Han har haft och kommer ha ett helt team med rätt kompetens. Jfk representerar den politiska viljan att förändra och folkhälsa är hans hjärtefråga pga personliga erfarenheter. Han är mer påläst om big pharma än vilken vanlig doktor som helst. Och livsmedelsbrancshen med.

Har du lyssnat på honom nån gång?
Jag har lyssnat och läst om honom, annars skulle jag inte uttala mig.

Han är ökänd att ägna sig åt uttalanden som saknar vetenskapliga belägg, lika mycket som att han helt saknar reell kompetens.

Han ges stor makt av Trump oavsett om det lär finnas fler inblandade parter ang mycket viktiga områden.
Citera
2024-11-07, 15:01
Medlem
knashs avatar
Citat:
Jag har lyssnat och läst om honom, annars skulle jag inte uttala mig.

Han är ökänd att ägna sig åt uttalanden som saknar vetenskapliga belägg, lika mycket som att han helt saknar reell kompetens.

Han ges stor makt av Trump oavsett om det lär finnas fler inblandade parter ang mycket viktiga områden.
Okej du backar big pharma, jag backar personlig valfrihet.
Håll koll på dokumentären om Fauci som kommer strax!
Citera
2024-11-07, 15:03
Medlem
Verkar som det förekommit omfattande valfusk i Pennsylvania. Men det kanske är lugnt så länge det är ”rätt” sida som fuskar.
Citera
2024-11-07, 15:05
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patteSatan
Demokratin dör nu.

Vågar du slå vad?

Om demokratin avskaffas av Trump i januari, så skriver jag "Jag är en idiot", och länkar till ditt inlägg här, som meddelande man kan ha under det man postar och ifall den inte gör det så gör du desamma.
Citera
2024-11-07, 15:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Okej du backar big pharma, jag backar personlig valfrihet.
Håll koll på dokumentären om Fauci som kommer strax!
Jag backar allt som saknar relevant sakfakta, är klyschor och konspirationer och är mer intresserad av vad JFKjr är tillsatt att göra än att ta bort flour i usas dricksvatten.

Det beror öht inte nån "personlig frihet".

Nu har Trumps åtal hävts ang väntande åtal sägs det.
Vägen börjar bli pärlbeströdd för den dömda brottslingen...
Citera
2024-11-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patteSatan
Demokratin dör nu.

De som jublar bryr sig inte direkt om demokrati, samma personer som hyllar Orban och liknande.
Citera
2024-11-07, 15:09
Medlem
knashs avatar
Citat:
Jag backar allt som saknar relevant sakfakta, är klyschor och konspirationer och är mer intresserad av vad JFKjr är tillsatt att göra än att ta bort flour i usas dricksvatten.

Det beror öht inte nån "personlig frihet".

Nu har Trumps åtal hävts ang väntande åtal sägs det.
Vägen börjar bli pärlbeströdd för den dömda brottslingen...
President Trump has asked me to do three things:
1. Clean up the corruption in our government health agencies.
2. Return those agencies to their rich tradition of gold-standard, evidence-based science.
3. Make America Healthy Again by ending the chronic disease epidemic.

https://x.com/RobertKennedyJr
Citera
2024-11-07, 15:12
Medlem
Amendment 14 sektion 3 i konstitutionen kan (åtminstone teoretiskt) nu sättas i spel.
"Section 3 Disqualification from Holding Office

No person shall be a Senator or Representative in Congress, or elector of President and Vice-President, or hold any office, civil or military, under the United States, or under any State, who, having previously taken an oath, as a member of Congress, or as an officer of the United States, or as a member of any State legislature, or as an executive or judicial officer of any State, to support the Constitution of the United States, shall have engaged in insurrection or rebellion against the same, or given aid or comfort to the enemies thereof. But Congress may by a vote of two-thirds of each House, remove such disability."

Försöken att hindra Trump från att stå på valsedlarna (det är ju inget "office") fann inget stöd i konstitutionen, men att hindra honom att verkligen utses till president skulle faktiskt kunna ha det...
Enligt färskt SCOTUS-utslag har ju Biden långtgående immunitet för sina åtgärder som president att tag till, och kanske kan hitta på något., tänker

/T
Citera
2024-11-07, 15:12
Medlem
Hur fan kan vilja ha Kamala över Trump?! Det är ju så jävla efterblivet och man outar sig som djupt okunnig utan förmåga att tänka själv.

Trump är ju helt klart det bättre alternativet. Kamala är krigshetsare, vill ha öppna gränser med en totalt oreglerad invandring, hatar yttrandefrihet och hennes största fråga är rätten att mörda bebisar i nionde månaden. Sen allt jävla hbtq tjafs och en i det närmaste kommunistisk ekonomin. Hon är en total katastrof och jag saknar fullständigt respekt för vuxna människor som på allvar skulle föredra henne som president.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in