2024-11-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Det fredsavtal som Ryssland var beredd att skriva
under strax efter kriget startade innehåll inga landområden, bara neutralitet.

Det som stoppades av Boris J.

Som sagt, rysspropaganda, din Vatnik!
Citera
2024-11-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
PÅ DRICKS, Aftonbladet utelämnade det ordet.

Gratulerar Aftonbladet som lyckats sprida osanning i ca 17 sidor nu i denna tråden. Även deras favorit ville slopa skatt på dricks....

Ah du vill ha en källa på det??

Here you go: https://www.bbc.com/news/articles/clyn511dgnjo

Va fan. Det är ju en jävla skilllnad.
Citera
2024-11-07, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Man behöver stärka upp de vetenskapliga riktlinjerna och se till att de efterhålls. Idag är det bara 50% av alla vetenskapliga arbeten som ger samma resultat när det upprepas.

Då gör det inget att akademin lutar åt kraftigt åt vänster.

Vetenskapen måste bli mer som matematik. 3 + 3 = 6. Antingen är 3+3=6 eller inte. Det finns inga mellanting.

Du har inga som helst belägg för det du påstår (om du har länka då till sådan). Om en studie inte går att reproducera räknas det från första början inte som vetenskap. Utan möjligen som en oprövad vetenskaplig tes.
Citera
2024-11-07, 12:08
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Ja, men du svarade inte på min fråga. Med all sannolikhet kommer all naturvetenskap bedrivas exakt likadant på ett vanligt universitet som på ett som är "anti-woke".

Problemet med woke-kulturen är att den har premierat människor på fel premisser. Du ska inte lyftas fram och bli professor för att du är en transperson, men omvänt ska inte heller förnekas en plats för att du är en transperson.

Den stora risken är att det blir en motreaktion snarare än en återgång till fokus på vetenskap.
Visst är det risk för motreaktion när det fungerat som det gjort. Men det är inte min väg.

Men det är ju samma med lbgt mm mm. De ger sig inte förrän de blivit av med allt de vunnit.

Woke vågen har faktiskt börjat påverka stem. Eleverna på KTH måste börja med en kurs i genus. Även läkarutbildningarna har påverkats.

Jag tror inte alls att stem förblir opåverkad. Hört många varna för det. Det är uppenbart vänsterns mål. Att förbjuda viss forskning och framför allt kontrollera forskningen i stort.
Citera
2024-11-07, 12:12
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Nu var det ju du som svarade mig om att jag var "butthurt" för att inte Kamala vann. Inte ord om själva grundfrågan, dvs krigsslutet inom 24h.

Jag föreslår att du håller dig till ämnet. Du får gärna berätta vad du tror, är kriget över på kvällen den 21 januari? Det är en rak fråga.

Vill du ha svar på den frågan så är det lämpligast att kontakta den som sagt det, alltså Donald J Trump.

Tror det är lättast att nå denna på dennes egna sociala media: https://truthsocial.com/@realDonaldTrump

Eller i någon tråd som avser ämnet på Flashback
(FB) Direkt efter Trumps seger! - Ukraina planerar tillbakadragande ifrån Krusk Oblast!

Citat:
Punkt 13. Ett stopp på kriget i Ukraina inom 24 timmar från presidenttillträdet.
Jag är inte off topic. Du tramsar mest, väntar med glädje på ditt nästa personangrepp. Puss
Citera
2024-11-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Fake News media är helt rabiata nu ser jag. Det måste vara tungt att vara vänster nu.

Är verkligen demokraterna vänster? I USA känns det som snarare som att det är högern VS. mycket mer höger i Sverige mått mätt.
Citera
2024-11-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Visst är det risk för motreaktion när det fungerat som det gjort. Men det är inte min väg.

Men det är ju samma med lbgt mm mm. De ger sig inte förrän de blivit av med allt de vunnit.

Woke vågen har faktiskt börjat påverka stem. Eleverna på KTH måste börja med en kurs i genus. Även läkarutbildningarna har påverkats.

Jag tror inte alls att stem förblir opåverkad. Hört många varna för det. Det är uppenbart vänsterns mål. Att förbjuda viss forskning och framför allt kontrollera forskningen i stort.

Ja, det är en farlig väg. Den är tänkt att vara välmenande, men den är stundtals dum, hysterisk och farlig.

Jag tror dock att risken med att branda den som anti-woke är bara att man får en motreaktion och skapar ett universitet där alla professorer är vita, hetrosexuella män med bibeln i egen hand. Det skulle inte direkt hjälpa vetenskapen, bara bli en övergång till något som är tvärtemot.
Citera
2024-11-07, 12:17
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim

Ja jag vet, men Aftonbladet tyckte det var roligt att röra om i grytan och överdriva. Det är ju deras hatobjekt nr 1 som tog hem spelet.
Då måste man kasta så mycket skit det bara går, fan ta den som skulle tycka D Trump gör något bra.

Bara att läsa denna tråden så ser man desperata demokrater i var och vartannat inlägg.
Citera
2024-11-07, 12:25
Medlem
Citat:
PÅ DRICKS, Aftonbladet utelämnade det ordet.

Gratulerar Aftonbladet som lyckats sprida osanning i ca 17 sidor nu i denna tråden. Även deras favorit ville slopa skatt på dricks....

Ah du vill ha en källa på det??

Here you go: https://www.bbc.com/news/articles/clyn511dgnjo

Det är inte Aftonbladet som sprider osanning, det är du som gör det. Ja, det är sant att både Malala och Trump ville skattebefria tips. Men utöver det vill Trump även avskaffa federal inkomstskatt. Så du sprider en osanning.

Källan är bland annat intervjun hos Joe Rogan. Planen var att avskaffa det och ersätta det med importtullar.

https://edition.cnn.com/2024/10/26/politics/trump-joe-rogan-podcast-income-tax-tariffs/index.html
Citera
2024-11-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim

Det stämmer inte, han ljuger. Antagligen medvetet.

Trump upprepade påståendet att han ville avskaffa federal inkomstskatt senast när han var med hos Joe Rogan:

https://edition.cnn.com/2024/10/26/politics/trump-joe-rogan-podcast-income-tax-tariffs/index.html

Finns på Spotify om du vill höra. Gissar att skribenten sprider osanningar medvetet, så dubbelkolla alltid är mitt tips.
Citera
2024-11-07, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Som sagt, rysspropaganda, din Vatnik!

Finska yle 29.03 23

Ukraina antyder att landet skulle kunna gå med på neutral status – det vill säga avstå från att gå med i militära allianser och att låta bli att utgöra värdland för militära baser, uppger förhandlingskällor efter mötet.

Vidare finns det ett förslag om säkerhetsgarantier och ett slags kollektivt försvar. Polen, Israel, Turkiet och Kanada kunde utgöra garanter, säger den ukrainska förhandlare Oleksander Chaly.

Förslaget skulle också innefatta en 15 år lång "samrådsperiod" gällande statusen för det annekterade Krim.

Överenskommelsen kunde träda i kraft enbart om det ingås en komplett vapenvila. Ukraina eftersträvar vapenvila utan att kompromissa om territorium eller suveränitet.

Ödet för den sydöstra regionen Donbass - ett område som Ryssland krävt att Ukraina överlåter till separatister - ska diskuteras senare av de ukrainska och ryska ledarna.

Om det blir aktuellt med ett fredsavtal ska det underställas en folkomröstning i Ukraina.
Citera
2024-11-07, 12:37
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Det är inte Aftonbladet som sprider osanning, det är du som gör det. Ja, det är sant att både Malala och Trump ville skattebefria tips. Men utöver det vill Trump även avskaffa federal inkomstskatt. Så du sprider en osanning.

Källan är bland annat intervjun hos Joe Rogan. Planen var att avskaffa det och ersätta det med importtullar.

Alltså för helvete det första jävla inlägget i denna tråden alltså detta: (FB) Här är 24 av Donald Trumps löften inför de kommande fyra åren

Länkar till en nu låst artikel på AFTONBLADET.

Och JAG påpekade det redan i 15de inlägget och inlägg 21, 23, 32, 39.

Citat:
Punkt 1

Ska det inte vara Inkomstskatten på "dricks" ska avskaffas helt och hållet??? (Tips)

Citat:
Aftonbladet "glömde" att skriva att det gäller dricks.

Citat:
TS har saxat från Aftonbladet i första inlägget så.

Bättre källa är CNN https://edition.cnn.com/2024/11/06/politics/heres-what-trump-is-proposing-for-the-economy/index.html

Citat:
Jag vet, The Sun skriver iallafall hela meningen till punkt 1.

En bild på delar av punkterna.
https://www.the-sun.com/wp-content/uploads/sites/6/2024/10/JB_19_08_HARRIS-VS-TRUMP-v3-copy.jpg?strip=all&quality=100&w=576

Citat:
Oh herre jävlar en snöflinga till. Det är DRICKS artikel handlar om på Aftonbladet, eller att Aftonbladet ljuger.

För Aftonbladets källa är The Sun och där står det att det handlar om dricks.

Men starta du en tråd med CNN artikeln som bas istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in