2024-11-07, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Mycket trams från TS. Det finns bara 90000 Amish i Pennsylvania och bara kanske hälften av de är myndiga och därmed röstberättigade. Eftersom Trump vann valet i Pennsylvania med 150000 är det matematiskt omöjligt att Amish, eller någon Amish-värvare vann Pennsylvania-valet åt Trump. Fake news som man säger nuförtiden.

Amish har varken TV eller internet och läser vanligtvis inte mainstream-tidningar heller. De har alltså väldigt dålig koll på politik. Däremot lever de inte isolerade från omvärlden. De har som regel goda relationer med sina grannar. Men eftersom de alltid bor på landsbygden är deras grannar nästan alltid Trump-hejande vit underklass. Det är alltså ingen vild gissning att den politiska information de får till sig är aningen vinklad.
Som 90% av ALLA då, so what?
Citera
2024-11-07, 10:33
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det finns inte 180.000 Amish i PA, antalet är bara hälften - och jag antar att en betydande del av dem är barn och därmed inte har rösträtt (en del är sket också åldringar som det lär vara svårt att få att gå och rösta). I Pennsylvania finns totalt 92.000 Amish-medlemmar, enligt tabell i denna artikel:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._states_by_Amish_population

Som jag trodde, historien var "too good to be true".

Du...Antalet Amish vuxna/barn etc är ovidkommande eftersom Trump vann! ja du har rätt!! Det känns to good to be true!!

Vart vill du komma med ditt meningslösa tjattrande? Själv så hade jag hållt käften i fyra år bara.
Citera
2024-11-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Här kan du få lite reality check!

https://www.youtube.com/watch?v=8jK8chWwcbg&list=PL2rN_XkuhkANur4n8eszr4A9 QgHb1Uvnv&index=7
Tänker inte se igenom en halvtimmes video med folk som babblar loss hit och dit om varför Kamala´Harris är farlig, jag frågade om just den här mannens metoder.

Enkel matematik visar att han knappast personligenk an ha gått och haft samtal med ens 10.000 Amish och övertalat dem att rösta på Trump under de senaste 3-4 månaderna.
Citera
2024-11-07, 10:55
Medlem
Citat:
Tänker inte se igenom en halvtimmes video med folk som babblar loss hit och dit om varför Kamala´Harris är farlig, jag frågade om just den här mannens metoder.

Enkel matematik visar att han knappast personligenk an ha gått och haft samtal med ens 10.000 Amish och övertalat dem att rösta på Trump under de senaste 3-4 månaderna.

Han kanske övertygade någon högre Amish som sedan spred ordet?
Citera
2024-11-07, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JihadNU
Han kanske övertygade någon högre Amish som sedan spred ordet?
Som redan påpekats, det finns inte 180.000 Amish i PA, det verkliga antalet är hälften och många av dem är säkerligen barn. Storyn läcker som ett sålll men det gäller ju många av Trumps egna SIR Stories också.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-11-07 kl. 11:07.
Citera
2024-11-07, 11:02
Medlem
Citat:
Som redan påpekats, det finns inte 180.000 Amish i PA, det verkliga antalet är hälften och många av dem är säkerligen barn. Storyn läcker som ett såll men det gäller ju många av Trumps egna SIR Stories också.

Jaha???

Jag citerade en person som pratade om 10 000, denna person ifrågasatte hur han kunnat komma i kontakt med så många och jag gav en rimlig förklaring.

Vad är din poäng förutom att lägga ord i min mun?
Senast redigerad av JihadNU 2024-11-07 kl. 11:04.
Citera
2024-11-07, 11:14
Medlem
Citat:
Jaha???

Jag citerade en person som pratade om 10 000, denna person ifrågasatte hur han kunnat komma i kontakt med så många och jag gav en rimlig förklaring.

Vad är din poäng förutom att lägga ord i min mun?
Påståendet som tråden utgår från är att mannen personligen säkrade 180.000 röster åt Trump från Amish-befolkningen i Pennsylvania. Det finns inga 180.000 Amish i PA och historien luktar skunk på en mängd olika plan.

Att du hoppar in och svarar till mig ger dig ingen rätt att sedan börja flytta målstolparna, det är fortsatt själva storyn i TS jag argumenterar emot. Dessutom är "man snackade med en äldste i församlingen och han fick alla de andra att lova att rösta på Trump" knappast ett belägg för någonting.
Citera
2024-11-07, 11:20
Medlem
Manginazs avatar
Citat:

Det räcker med att titta i fem minuter för att förstå varför Amish folket valde att rösta på Donald Trump, tänkte att du behövde den insikten.
Citera
2024-11-07, 11:20
Medlem
Citat:
Påståendet som tråden utgår från är att mannen personligen säkrade 180.000 röster åt Trump från Amish-befolkningen i Pennsylvania. Det finns inga 180.000 Amish i PA och historien luktar skunk på en mängd olika plan.

Att du hoppar in och svarar till mig ger dig ingen rätt att sedan börja flytta målstolparna, det är fortsatt själva storyn i TS jag argumenterar emot. Dessutom är "man snackade med en äldste i församlingen och han fick alla de andra att lova att rösta på Trump" knappast ett belägg för någonting.

När flyttar JAG målstoplarna ers majestät?
Citera
2024-11-07, 11:57
Medlem
Citat:
När flyttar JAG målstoplarna ers majestät?
Jag skrev om sannollkheten av att Scott skulle ha talat personligen med "ens 10.000 Amish" under valkampanjen. Det finns två qualifiers här som du försöker springa förbi, den ena är att "tala personligen med" inte innebär att prata med några få äldste som sedan skulle övertala resten. Amish lever i ett samhälle där man är ingrott fientliga mot att rösta i allmänna val och knappt ens ser på TV eler läser dagstidningar, att övertyga dem måste antas vara hårt arbete som kräver rejäla, långa samta man mot man.

Den andra är att "ens 10.000" är ett pars pro toto-argument: räkna på hur omöjliigt det är för en enda man att hinna med så många valsamtal under säsongen (ledtråd: en 10 timmars arbetsdag är 600 minuter). Om det nu är omöjligt med 10.000 för en enda man, hur mycket mera omöjligt är det då inte att han skulle ha säkrat 180.000 väljare åt Trump?
Senast redigerad av HepCat-X 2024-11-07 kl. 12:00.
Citera
2024-11-07, 12:06
Medlem
Citat:
Jag skrev om sannollkheten av att Scott skulle ha talat personligen med "ens 10.000 Amish" under valkampanjen.

Japp det gjorde du och jag kommenterade det och jag förklarade för dig att han behöver inte ha pratat med 10 000 personer personligen! Han kan ha pratat med de som styr Amish-samhället och sedan har de i sin tur spritt ordet.
Citera
2024-11-07, 12:17
Medlem
Citat:
Japp det gjorde du och jag kommenterade det och jag förklarade för dig att han behöver inte ha pratat med 10 000 personer personligen! Han kan ha pratat med de som styr Amish-samhället och sedan har de i sin tur spritt ordet.
Är´Amish enligt dig en diktatur där allla blint lyder ayatollan i toppen även om man inte ens vet vem Donald Trump är? Och trots att de normalt aldrig går och röstar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in