2024-11-07, 10:59
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacebubble
Ok så 21 januari är kriget över? Innebär det att Ukraina har tvingats ge upp och Putin kan komma och plocka länder i Europa lite hur som han känner för det? Polen, Estland, Lettland, Litauen, Finland ligger väl näst på tur?

Fråga Donald J Trump.
Citera
2024-11-07, 11:02
Medlem
Bra lista.
Vi hade behövt en likadan i Sverige. Men här är det saft och bulle
Citera
2024-11-07, 11:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Det förstår alla som inte blivit totalt hjärntvättade av feminismen och LGBTQ+-hysterin. Sånt hör inte hemma i skolor.

Så ett ”anti-woke-univesitet” är ett universitet som inte stävar efter jämlikhet mellan könen och där LGBTQ-personer inte är välkomna?
Citera
2024-11-07, 11:11
Medlem
4, 13 och 14: jubel och hurrarop hörs i Kreml, Beijing, Pyongyang, Teheran etc.
Citera
2024-11-07, 11:12
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Smart taktik att försöka förlöjliga motståndaren när man saknar argument. Väl kämpat! Till skillnad från de ryska styrkorna…
Jag skriver ett längre inlägg där jag argumenterar för min sak. Något du inte klarar av. Så ja, jag menar att du passar bättre vid barnbordet även om jag förstår att det är kul att sitta med oss vuxna.

Nu blir det fred i Ukraina. det är viktigare än vad några små känslomässiga barn tycker.
Citera
2024-11-07, 11:12
Medlem
Trump kommer kissa på sina trogna väljare. Haha han gör vad han vill när han vill.
Sen avsluta alla krig innebär att deras arms lobby i USA kommer gå banans. Lycka till med det
Citera
2024-11-07, 11:18
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så ett ”anti-woke-univesitet” är ett universitet som inte stävar efter jämlikhet mellan könen och där LGBTQ-personer inte är välkomna?
Det där är ett sådant otroligt omoget inlägg. Det värsta är att du är medveten om det själv.

Vi skall ha universitet som grundar sig på vetenskapliga meriter, inte kön eller sexuell läggning.
Vetenskap är universitetens uppgift. Söka sanningen.

Inte att ägna sig åt social ingenjörskonst och försöka skapa någon slags utopi.

Tillbaka till barnbordet!
Citera
2024-11-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vg93mX/donald-trumps-24-loften-for-usa

Vad ska man säga? En del grejer är ju helt uppåt väggarna. Till exempel punkten med Ukraina. Ryssland kommer att få ockuperade områden om Trump får som han vill.

Inkomstskatten ska avskaffas helt och hållet? Hur ska det gå till? Då försvinner så mycket skatt så det är helt vansinnigt.

"En omvärderad roll för Nato" oroar.
Trump kommer avveckla den Amerikanska hegemonin, Pax Americana är ÄNTLIGEN över!
Världen andas ut

Fred kan hända tillslut, NATO nedlagt inom.. två år kanske?

De Amerikanska väljarna spottade på mångkultur, elitism o människoförakt!

Najs, det var så roligt att se svenska politiker fjäska för trumpen

Så jevla nice!

MAGA jordskredsseger!!
🤣😂
Trist att Israels kandidat vann, men..
Den amerikanska imperialismen är över, pengarna till israel kommer strax till sitt slut.
Trump kommer nog ihåg den där Israelen som gjorde tusentals bombhot som han beskylldes för.

Israel må kortsiktigt ha det gott, o Palestinierna dåligt likaså.. men inte som om Kamala hade räddaat dom. Långsiktigt hade hon varit värre.
Inom kort som sagt, relativt talat då.. kommer USAs utrikespolitik mer eller mindre försvinna. Kommer inte skickas mer miljarder hipp som happ oändligt

Det kommer hjälpa Palestina.
Citera
2024-11-07, 11:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det där är ett sådant otroligt omoget inlägg. Det värsta är att du är medveten om det själv.

Vi skall ha universitet som grundar sig på vetenskapliga meriter, inte kön eller sexuell läggning.

Så ett ”anti-woke-universitet” är ett universitet som ”grundar sig på vetenskapliga meriter, inte kön eller sexuell läggning.
Vetenskap är universitetens uppgift. Söka sanningen”?

I så fall tycker jag det låter som en jättebra idé.
Citera
2024-11-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

Hur ska den matematiska institutionen på ett "anti-woke"-universitet skilja sig från den matematiska institutionen på ett vanligt universitet?

Genuin fråga. Jag kan se problem med att woke har tagit över som ideologi bland lärare och personal på lärosäten, det behöver inte finnas med ett genusperspektiv i matematiska studier. Däremot kan jag inte se att "anti-woke" är någon slags lösning, låter bara som samma slags dumhet men tvärtom.
Citera
2024-11-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Han är inte president förens den 20 januari 2025.

Då är det över den 21 januari 2025. Vi kan uppdatera wikipedia redan nu.
Citera
2024-11-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
4, 13 och 14: jubel och hurrarop hörs i Kreml, Beijing, Pyongyang, Teheran etc.

Ja, Trump är utan tvekan världens diktatorers stora hopp. Därför USA ska omslutas med stora murar, höga tullar. Sedan ska de sitta där och läsa bibeln för att få svar.

Optimalt är om alla bögar går på "pray the gay away"-kurser och om transpersoner mobbas tills de tar livet av sig. Då har det blivit ett riktigt drömland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in