2024-10-28, 18:06
Medlem
f30malmos avatar
Jobbigt när man ska springa eller träna om man inte har en väldigt bra BH, annars kan det ibland vara underhållande faktiskt om jag är på det humöret.
Citera
2024-10-29, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emmilicious
D-kupa.

Uppenbarligen så märker jag det ju. Inte för att det stör mig särskilt men visst är det väl lättare som kille att komma undan med att spana in rumpan än att stirra på brösten.
Någon har inte läst tråden 🤭
Citera
2024-10-29, 14:10
Jag tror kvinnor med stora bröst är narcsiistiska precis som män med väldigt stora kukar. Tror de äger gatan de går på.

Dryga som fan.
Citera
2024-10-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Någon har inte läst tråden 🤭

Är inte D-kupa stort?
Citera
2024-10-29, 18:30
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Är inte D-kupa stort?
Det är den största storleken bland ”normala” bröst, (A till D). Så i tråden är det nog inte särskilt stort. Som vi gått igenom någonstans i tråden varierar också BH-storlekarna med omfånget då endast kupan säger inte särskilt mycket.

Edit: Länk till annan källa än mitt minne;
https://ak.se/blogg/broststorlekar/
Citera
2024-10-29, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Är inte D-kupa stort?
Att kupan inte säger något utan omfånget. Troligtvis har hon större kupa än D, men har fel omkrets
Citera
2024-10-29, 21:02
Medlem
Manginazs avatar
Ont i ryggen stackarn! Jag hade en klasskamrat som förminskade sina bröst, 1,1kg från varje! Hon hade nog ungefär lika stora som hon på insta.

Tänk om man visste det man vet idag om kvinnor när man var 16.....gråt inte över spilld mjölk.
Citera
2024-10-31, 15:11
Medlem
Förtydligande

Har inte så ovanligt stora som hon i trådstarten men alltid haft större än snittet. Det har inte gett mig några som helst ryggproblem så länge jag haft BH i rätt storlek och modell så den farhågan är överdriven om vi talar om stora bröst inom normalgraden. I tonåren hade jag inte mer än 75 D, lite längre upp i åren gick jag upp i kupstorlek. Som mest har jag haft J men det var för stort.

Det jag däremot haft problem med är svettig bh på sommaren, dyra och komplicerade inköp av underkläder (avundsjuk på alla som kunnat handla på HM, jag handlar i specialbutik av mormors-karaktär eller köper utomlands ifrån på internet) och så har jag aldrig känt mig bekväm med att gå omkring utan riktig bh vilket var jobbigt i tidiga tonåren då bh var omodernt (ni som var med på 80-talet kanske minns luftiga linnen och t-shirts med så stort utskurna hål för armarna att man lätt såg de nakna brösten i sin helhet genom ärmöppningen, avskyvärt mode). Idrott har funkat fint sedan bra sport-bh blev socialt gångbart i omklädningsrummen.

Sedan jag fått barn har brösten avdramatiserats. De har fyllt sin funktion, gott så. De har också varit till glädje sexuellt. Ingen man har blivit avtänd av dem, tvärtom, men jag hade känt mig mer bekväm med att vara naken om jag haft mindre bröst. Hade valt det alla gånger bara för att slippa känna mig obekväm naken.

Det jag upplever som allra jobbigast med att ha stora bröst är ändå att det är svårare att upptäcka bröstcancer då bröstvävnaden är tät och hård. Detta har blivit lite bättre på sistone men det var inte förrän jag närmade mig klimakteriet som de började mjukna.

Det där snacket om att stora bröst är för att man har mera fett är skitsnack. Visst, när jag gått upp i vikt har jag ökat i omfång både här och där, men det är ju något som lägger sig ovanpå ännu mer där än på kroppsdelar som täcks av större muskler.

Förtydligande: Menar att det är svårare att avgöra på lår och rumpa om storleken hänger ihop med fettmassan eftersom fettet där harmoniserar bättre med muskelvävnaden. På brösten blir det mer som en tydlig gräns. Har visserligen inte klämt någon annan på brösten men föreställer mig att principen är samma för alla. Fettet lägger sig liksom inte bakom eller uppblandat med den hårda bröstvävnaden så det är väldigt lätt att känna att fettet utgör ett mjukare lager ovanpå själva brösten om man blivit fet.
Senast redigerad av Halleluljah 2024-10-31 kl. 15:28. Anledning: Förtydligande
Citera
2024-11-07, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Har inte så ovanligt stora som hon i trådstarten men alltid haft större än snittet. Det har inte gett mig några som helst ryggproblem så länge jag haft BH i rätt storlek och modell så den farhågan är överdriven om vi talar om stora bröst inom normalgraden. I tonåren hade jag inte mer än 75 D, lite längre upp i åren gick jag upp i kupstorlek. Som mest har jag haft J men det var för stort.

Det jag däremot haft problem med är svettig bh på sommaren, dyra och komplicerade inköp av underkläder (avundsjuk på alla som kunnat handla på HM, jag handlar i specialbutik av mormors-karaktär eller köper utomlands ifrån på internet) och så har jag aldrig känt mig bekväm med att gå omkring utan riktig bh vilket var jobbigt i tidiga tonåren då bh var omodernt (ni som var med på 80-talet kanske minns luftiga linnen och t-shirts med så stort utskurna hål för armarna att man lätt såg de nakna brösten i sin helhet genom ärmöppningen, avskyvärt mode). Idrott har funkat fint sedan bra sport-bh blev socialt gångbart i omklädningsrummen.

Sedan jag fått barn har brösten avdramatiserats. De har fyllt sin funktion, gott så. De har också varit till glädje sexuellt. Ingen man har blivit avtänd av dem, tvärtom, men jag hade känt mig mer bekväm med att vara naken om jag haft mindre bröst. Hade valt det alla gånger bara för att slippa känna mig obekväm naken.

Det jag upplever som allra jobbigast med att ha stora bröst är ändå att det är svårare att upptäcka bröstcancer då bröstvävnaden är tät och hård. Detta har blivit lite bättre på sistone men det var inte förrän jag närmade mig klimakteriet som de började mjukna.

Det där snacket om att stora bröst är för att man har mera fett är skitsnack. Visst, när jag gått upp i vikt har jag ökat i omfång både här och där, men det är ju något som lägger sig ovanpå ännu mer där än på kroppsdelar som täcks av större muskler.

Förtydligande: Menar att det är svårare att avgöra på lår och rumpa om storleken hänger ihop med fettmassan eftersom fettet där harmoniserar bättre med muskelvävnaden. På brösten blir det mer som en tydlig gräns. Har visserligen inte klämt någon annan på brösten men föreställer mig att principen är samma för alla. Fettet lägger sig liksom inte bakom eller uppblandat med den hårda bröstvävnaden så det är väldigt lätt att känna att fettet utgör ett mjukare lager ovanpå själva brösten om man blivit fet.
Ja allt det där med storlek, händighet och bröstvårtornas storlek beror på gener. Inte hur tjock/smal man är eller hur stora brösten är.

Här på fb ska alla bröstexperter gnälla över att att stora alltid innebär hängiga osv. Då kan man inte ha sett så många variationer. det är ju formen och inte storleken på dem som påverkar hängigheten. Är övertygad om att användande av bygel-bh minskar ev defomering orsakad av tyngdkraft. (Jag vet att en studie säger annorlunda men den är nog gjorda på mindre bröst i så fall). Graviditet gör den mer hängiga
Citera
2024-11-07, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det är den största storleken bland ”normala” bröst, (A till D). Så i tråden är det nog inte särskilt stort. Som vi gått igenom någonstans i tråden varierar också BH-storlekarna med omfånget då endast kupan säger inte särskilt mycket.

Edit: Länk till annan källa än mitt minne;
https://ak.se/blogg/broststorlekar/
Ja, då D kan lika stort som A…

Sedan tar de flesta fel storlek. De tror de har t ex 75E, men borde ha kanske 65G. En bh ska inte sitta uppe i skuldrorna. 65 något en normalviktig kvinna förväntas ha. 75 är något en överviktig kvinna kanske skulle ha (typ hon i länken). Jag tror inte att storlekar över det är så vanligt för oftast har fetare personer sitt fett i love handles som kommer sticka ut på sidan av bh:n istället. Därav förvirringen med bh:storlekar och hur stort något egentligen är.

Tjejen i länken har P-kupa läste jag. (Skulle tro 75)

Många här verkade tro att t ex 65G är gigantiskt, här ser man att det inte är det:
https://www.evasunderklader.se/Conte...band---3-1.jpg
Senast redigerad av ResanTillMelonia 2024-11-07 kl. 10:27.
Citera
2025-10-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alla-ar-idioter
Stora bröst och bra självförtroende är en bra kombination, och väldigt attraktivt.

Det behövs dock mycket stödprodukter och ryggmuskelträning för att slippa smärta och dålig hållning. Det är även väldigt jobbigt att finna kläder som passar. Jackor som sitter bra över armar och midja, men går inte att stänga pga brösten.

Stora bröst och kasst självförtroende är ett helvete. Ingen ser mig, bara mina bröst eller min rumpa. Blickarna är speciellt jobbiga på jobbet, då jag som professionell har en hjälpande roll med makt men ses som en bimbo, och behöver ofta tydligt markera att vi sitter här idag för att prata om dig och vad du behöver för hjälp.

Försöker samla ork och energi (deprimerad) för att genomgå en bröstförminskning.

Så här ett år senare… hur har det gått?

Jag hoppas personligen att det inte blev en förminskning utan att du (och en ev partner) kan uppskatta dina bröst.

Om det blev en förminskning så hoppas jag att det gick bra och att du mår fint!
Citera
2025-10-26, 00:39
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det måste ju vara helvetet på jorden!

Det finns mycket fördelar också, om man har kroppen för att orka med bysten. Dom snyggaste killarna brukar gilla mina stora bröst, och jag gillar snygga killar. Win-Win.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in