2024-11-07, 07:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tror ni det lossnat och att vi kommer gå upp varje vecka nu i en bullrun eller kommer vi fortfarande gå sidledes bara att istället för mellan typ 50-70k som det var under en längre period blir det mellan exempelvis 60-90k?

Kan ju vara så att dammen öppnade sig efter presidentvalet. Men är ju också typ 10v kvar tills man byter president och vi vet inte om Trump och co kommer göra massvis med Bitcoin, lite grann eller inget alls.
Alla hade ju förväntat sig en högre uppgång än den här lilla fjutten som är lite av ett antiklimax så här långt.
Men det är ju det som är saken med marknader och det är att marknaden gör något helt annat än folk tror, så jag har iaf ingen stress. Faktum kvarstår, att världens största supermakt har en Bitcoinvänlig president på ingång, och större delen av senat och kongress kommer ersättas av likasinnade. Jag menar, det är väldigt svårt att hitta anledningar (utöver blackswans) för att Bitcoin har toppat ut här.

Men det har gått 24h efter valet. Jag skulle ge det 24 dagar innan man drar slutsatser.
Citera
2024-11-07, 08:21
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Alla hade ju förväntat sig en högre uppgång än den här lilla fjutten som är lite av ett antiklimax så här långt.
Men det är ju det som är saken med marknader och det är att marknaden gör något helt annat än folk tror, så jag har iaf ingen stress. Faktum kvarstår, att världens största supermakt har en Bitcoinvänlig president på ingång, och större delen av senat och kongress kommer ersättas av likasinnade. Jag menar, det är väldigt svårt att hitta anledningar (utöver blackswans) för att Bitcoin har toppat ut här.

Men det har gått 24h efter valet. Jag skulle ge det 24 dagar innan man drar slutsatser.
Jo jag håller med och jag tror inte heller att Bitcoin toppat ur. Men det skulle vara intressant att se om vi fortsätter som det varit senaste va fan är det 9 månaderna(?) sidledes fast lite högre än innan eller om vi sakta går uppåt. Blir såklart enklare att se när Trump och gänget väl tillträtt men ja jag hade väl också hoppats på en högre uppgång. Jag till skillnad mot många andra tror inte på 100k innan årsskiftet. Min analys grundad på min magkänsla är att vi skvalpar runt 60-80k i minst två-tre månader innan vi eventuellt får höra positiva grejer som kanske pumpar upp oss över 100k efter att Trumps gäng gör något med Bitcoin. Men kan ju också ta ännu längre tid. Tror inte att den 20 feb så svärs Trump in och den 21 feb precis efter han avslutat kriget i Ukraina så börjar USA köpa på sig en Bitcoin-reserv. Kan ta mycket längre tid.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-11-07 kl. 08:23.
Citera
2024-11-07, 09:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tror inte att den 20 feb så svärs Trump in och den 21 feb precis efter han avslutat kriget i Ukraina så börjar USA köpa på sig en Bitcoin-reserv. Kan ta mycket längre tid.
Marknaderna tenderar att ha agerat innan nyheterna sker, så isf tror jag snarare på en sell the news den 20:e.
Citera
2024-11-07, 09:25
Medlem
Påminner om kopp med handtag-strukturen som vi nu har brutit ut ur eller åtminstone (beroende på hur man betraktar den) håller på att bryta ut ur. Den pekar mot ett pris på ~120k inom några månader eller så.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-07 kl. 10:13.
Citera
2024-11-07, 10:03
Medlem
hazenectars avatar
29/10 - Priset konsoliderade en vecka mellan 68,2k och 65,9k, gårdagen stängde på 69,7k och i skrivande stund ligger priset på ca 71k.
71,4k är motstånd på både dagen, veckan och månaden - Om det är någonstanns det kommer att ta stopp så är det här.

30/10 - Gårdagen stängde otippat nog på 72,6k. Nu börjar det att bli väldigt intressant. 73,1k på dagen är det sista motståndet som överhuvudtaget går att identifiera på någon timeframe.
Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg är 71,4k en väldigt uttalad nivå på samtliga timeframes, varav den viktigast, månaden, stänger redan imorgon natt.

Extremt bullish om vi kan ta ut 73,1k på dagen - grå
Väldigt bullish om vi kan hålla oss kvar över 71,4k och dessutom stänga ljuskroppar på higher timeframes över - blå
bullish om rosa diagonal visar sig hålla
Ser helst att vi inte stänger under tunn lila

1/11 - Gårdagen stängde på 70,2k. I skrivande stund står priset i ca 69,2k. 71,4k-nivån har med andra ord gått förlorad. Rosa diagonal är fortfarande intakt. Förlorar vi den är vi i princip nere vid dom båda gröna linjerna som jag helst ser håller. Samtidigt skulle förlusten av den rosa innebära kortsiktigt förlorat momentum vilket ökar sannolikheten att lila, orange eller röd diagonal kan komma på fråga. Är inte bekväm med att hålla majsen kortsiktigt om orange eller röd går förlorad. Ser vi en eventuell reclaim av orange före 11:e November är jag fortsatt optimistisk förutsatt att röd fortfarande håller. (datumet är punkten där orange och röd korsas)

Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Stänger vi dagen över 73,1k ska jag uppdatera prisgrafen på 1D.

Som jag ser det är vi inte ute ur skogen riktigt än. Det här kan fortfarande utveckla sig till en ful wick på dagen följt av lägre priser. Nu tror jag väl kanske inte att det är det mest troliga, men det gäller att alltid vara medveten om riskerna.

7/11 - Gårdagen stängde på 75,1k. Kan glatt konstatera att det jag beskrev i gårdagens inlägg (ovanstående) inte manifesterade sig. Nu är det ett helt nytt läge som jag ser det när tidigare ath är passerat.
Vi kan ta riskerna först: Jag vill helst inte se några stängningar alls framöver under 73,1k på 1D om man ska hårddra det. Kommer personligen att göra exit vid en definitiv stängning under 73,1k i defensivt syfte. (köper in mig igen vid en reclaim.) Om priset fortsätter ner så måste 71,4k Hålla. Röd stigande diagonal är sista livlinan. Går den förlorad i relativ närtid vill jag inte under några omständigheter hålla majsen.
Så vad förväntar jag mig framöver? Håller bara stödnivåerna jag precis diskuterade så finns numera alla förutsättningar på plats för "price discovery mode" och det vore inget konstigt alls med gröna 10k-ljus på veckan framöver. Men kan lika gärna bli en steady grind up inledningsvis. Sånt spekulerar jag dock inte i utan vi får se vad priset gör.

Har gjort om grafen med tanke på det nya läget. Alla tidigare vågräta nivåer under 71,4k är numera korrigerade till svart vilket är tänkt att symbolisera att dom är irrelevanta så länge 71,4k håller som stöd.
Orange horisontell - 73,1k 1D
Röd horisontell - 71,4k 1D, W, M
Blå diagonal - Bra om den håller som stöd
Röd diagonal - Går den förlorad under 71,4k är jag extremt bearish.

Chart: https://ibb.co/Rj6mWXk
Citera
2024-11-07, 10:12
Medlem
Ett nettoinflöde på nästan 9k bitcoin till ETF:erna igår.

Notera dock att det faktiskt pågår ett nettoutflöde ur Blackrocks ETF Ibit:

https://www.coinglass.com/bitcoin-etf
Citera
2024-11-07, 10:20
Medlem
Den svensk som gick in i bitcoin på FOMO vid absolut sämsta tänkbara tidpunkt år 2021 ligger nu över 40 procent plus mätt i SEK, om han bara har hållit sedan dess.

https://www.coingecko.com/sv/coins/bitcoin/sek
Citera
2024-11-07, 10:26
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Den svensk som gick in i bitcoin på FOMO vid absolut sämsta tänkbara tidpunkt år 2021 ligger nu över 40 procent plus mätt i SEK, om han bara har hållit sedan dess.

Kronan har tappat 20% i köpkraft mot dollarn sedan dess.
Citera
2024-11-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det är inga personangrepp, utan helt solklara fakta. Kryptokillarna avslöjar sig nu i och med valresultatet, att de bryr sig endast om "number go up" oavsett hur det går till och på vilken bekostnad..

Helt rätt! Om jag vore i USA skulle jag absolut rösta på den som gynnar mina investeringar och kommer pumpa mina bags. Jag bryr mig inte om politiska spel, utan fokuserar bara på vad som är bäst för mig. Precis som politikerna själva, som sitter på sina höga löner och trygga stolar hela dagarna. DUH!!!
Citera
2024-11-07, 10:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Ja, över tid så har det varit idiot proof att bara hålla Bitcoin.
100% av dom som förlorat på Bitcoin, är sådana som någon gång sålt.

Har sagt det i flera års tid, varför ens riskera att sälla sig till förlorarna när det är så enkelt att bli en vinnare? Köp, håll och vinn. Men nej, alla tror dom kan lura systemet.
Citera
2024-11-07, 10:34
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, över tid så har det varit idiot proof att bara hålla Bitcoin.
100% av dom som förlorat på Bitcoin, är sådana som någon gång sålt.

Har sagt det i flera års tid, varför ens riskera att sälla sig till förlorarna när det är så enkelt att bli en vinnare? Köp, håll och vinn. Men nej, alla tror dom kan lura systemet.
Om "alla" kan vinna på bitcoin, varifrån kommer vinsten? Skapas det alltså värde i något led?

Vad skulle hända om all världens kapital placerades i bitcoin?
Citera
2024-11-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Kronan har tappat 20% i köpkraft mot dollarn sedan dess.

Det visar icke desto mindre hur viktigt det är att inte ha mer kapital än man klarar att förlora i SEK. Till och med en usel trejdare som går in bitcoin på ren FOMO gör rätt i att gå in i bitcoin -- förutsatt att han inte säljer av rädsla eller någon annan känslostorm i något senare skede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in