2024-10-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
För er som vill ha en uppdatering hur det går så stod jag fast vid principen att jag hjälper gärna till att vara flyttgubbe för en dag men att jag står fast vid att i princip allt (förutom 1 uppsättning basartiklar kan jag gå med på såsom ett par bestick, tallrik, glas, tandborste kan m.m) ska vara nerpackat och att städningen ligger på hans ansvar och detta f0r han lösa bäst han vill.

Eftersom han då är söndercurlad så ringde han morsan och gnällde över villkoren jag ställde, varpå hon ringer upp mig och frågar "Hur jag kan med" att låta han ta hand om packningen och städningen. Förklarade då att han är en vuxen människa på 19 år som är fullt frisk och fullt kapabel till att göra den delen själv och att han aldrig kommer bli en självsäker vuxen man om det ska vara såhär hela tiden.

Men nu har han iallafall lovat att den delen ska vara klar och han tar hand om det. Så jag hoppas att det verkligen blir så.

Jag hade frågat vilken helg han kan kommer till dig och städar.
Då borde det gå upp ett ljus.
Citera
2024-10-29, 18:29
Medlem
Citat:
För er som vill ha en uppdatering hur det går så stod jag fast vid principen att jag hjälper gärna till att vara flyttgubbe för en dag men att jag står fast vid att i princip allt (förutom 1 uppsättning basartiklar kan jag gå med på såsom ett par bestick, tallrik, glas, tandborste kan m.m) ska vara nerpackat och att städningen ligger på hans ansvar och detta f0r han lösa bäst han vill.

Eftersom han då är söndercurlad så ringde han morsan och gnällde över villkoren jag ställde, varpå hon ringer upp mig och frågar "Hur jag kan med" att låta han ta hand om packningen och städningen. Förklarade då att han är en vuxen människa på 19 år som är fullt frisk och fullt kapabel till att göra den delen själv och att han aldrig kommer bli en självsäker vuxen man om det ska vara såhär hela tiden.

Men nu har han iallafall lovat att den delen ska vara klar och han tar hand om det. Så jag hoppas att det verkligen blir så.

Du låter ju också ganska curlad som vägrar hjälpa och skvallrar med mamma… för du ska minsann inte behöva jobba gratis, va?

Nå, alla är vi olika.
Citera
2024-10-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Du låter ju också ganska curlad som vägrar hjälpa och skvallrar med mamma… för du ska minsann inte behöva jobba gratis, va?

Nå, alla är vi olika.

Är du dum i huvudet eller påtänd?
Citera
2024-10-29, 20:55
Medlem
Citat:
Är du dum i huvudet eller påtänd?

Jag är bara av annan åsikt än du. I min värld gör man sådant för sin familj.
Citera
2024-10-29, 20:56
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Jag håller med om att den som flyttar ska ha packat själv. Och städningen tycker jag också att din bror kan göra.

Soppan lär han ju få punga ut med också.
Vilken horunge, no offense TS!
Citera
2024-11-06, 22:28
Medlem
Citat:

Uppdatering tack!!
Citera
2024-11-07, 00:21
Medlem
tomatlarss avatar
Att kräva betalt skulle jag aldrig göra men flytt hjälp betyder inte att man ska behöva packa åt dom. Så säg vänlig men bestämt vad du tänker hjälpa till med och vad han får göra själv.
Citera
2024-11-07, 01:28
Medlem
Pungsvings avatar
Han ska packa och betala bensinen och hyrbil. Helst bjuda på mat också.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in