2024-11-06, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
The Boogeyman 2023 IMDb 5,9/10

Polaroid 2019 IMDb 5,2/10
Boogeyman har jag inte sett, Polaroid dock har jag sett och nä inget för mig.

Ta inte min kritik fel Joker, det är precis så här jag tycker tråden ska vara.

Ni andra i tråden kan väl säga om jag har fel eller ej........
Citera
2024-11-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Denna filmen har jag sett 2 ggr och ja 6,5 kan jag köpa

Det är totalt ointressant för mig hur många gånger som du har sett en och samma skräckfilm.

Du vill ha snabba skräckfilms-tips i tråden vilket du också kommer att få av mig i fortsättningen, inkluderat filmbetyg via IMDd.

The Evil Dead 1981 IMDd 7,4/10

Evil Dead II: Dead by Dawn 1987 IMDb 7,7/10
Citera
2024-11-06, 22:22
Avslutad
Citat:
Det är totalt ointressant för mig hur många gånger som du har sett en och samma skräckfilm.

Du vill ha snabba skräckfilms-tips i tråden vilket du också kommer att få av mig i fortsättningen, inkluderat filmbetyg via IMDd.

The Evil Dead 1981 IMDd 7,4/10

Evil Dead II: Dead by Dawn 1987 IMDb 7,7/10
Dessa 2 har jag nog sett 10 ggr vardera, och enbart pga att de är så jäkla bra

Vill poängtera att jag ser MINST en skräckfilm per dag, ibland så blir det en som jag sett tidigare
Senast redigerad av Kalk-Allan 2024-11-06 kl. 22:26.
Citera
2024-11-06, 22:53
Medlem
Citat:

Vill poängtera att jag ser MINST en skräckfilm per dag, ibland så blir det en som jag sett tidigare

The Last Voyage of Demeter 2023 IMDb 6,1/10

Late Night with the Devil 2023 IMDb 7,0/10

Tänk på det i fortsättningen, att det är snabba och enkla skräckfilms-tips som du vill ha inkluderat filmbetyg, det vill säga, berätta inte för mig om vilka skräckfilmer som du har sett och vad du själv tycker om filmerna, det kan eventuellt leda fram till diskussioner om olika skräckfilmer vilket du tycks vara väldigt allergisk mot.
Citera
2024-11-06, 23:11
Medlem
Citat:

Bunker Heights 2024 ( En kommande skräckfilm
som du kan se fram emot att få se )

Late Checkout 2023 IMDb 2,9/10 ( Trots ett dåligt filmbetyg så kanske just du tycker annorlunda )

Terror Trips 2021 IMDb 3,5/10 samma sak som ovan, trots dåligt filmbetyg så kanske just du tycker det motsatta.
Citera
2024-11-07, 03:21
Medlem
BlubberingIdiots avatar
Såg precis Badabook.. Den var väl ok, men den lämnade mig med en massa frågetecken.

-Var kom sagoboken ifrån? Varför skulle en barnfamilj ha en sån creepy bok? Det var också uppenbart att mamman inte alls kände igen att de hade den.

-Olyckan med pappan begrep jag mig inte på vad det handlade om. Hade den något att göra med handlingen/Badabooken?

-Badabooken var en rätt lam antagonist. Jag tycker inte filmen visade alls hur han passade in i storyn. Hemsöker han random folk bara, eller har det med att göra om man läser boken?

-Slutet var helt bisarrt

Jag föredrar lite tamare skräckisar så för min del var den helt ok att se + den var snyggt filmad. Ungen var skitstörig i 80% av filmen med sina damputbrott och sitt jobbiga skrikande, men mamman spelade bra. Överlag känns filmen som en bra idé fast uselt genomförd. Nothing makes sense.
Citera
2024-11-07, 13:56
Avslutad
Citat:

Tänk på det i fortsättningen, att det är snabba och enkla skräckfilms-tips som du vill ha inkluderat filmbetyg, det vill säga, berätta inte för mig om vilka skräckfilmer som du har sett och vad du själv tycker om filmerna, det kan eventuellt leda fram till diskussioner om olika skräckfilmer vilket du tycks vara väldigt allergisk mot.
Jag tror du tog min kritik onödigt hårt, kan lätt bli så när man skriver istället för att prata, jag vill verkligen inte att du slutar skriva dina åsikter om filmer, men när det blir en hel sida med frågeställning om detaljer om en film så kan jag känna att det blir jobbigt..

Men normala disskutioner om en film har jag inget emot
Citera
2024-11-07, 13:58
Avslutad
Citat:

The last voyage om Demeter tycke jag var ok en typisk 5/10 film för mig.

Late night with the devil, gillade jag skarpt, lite nytänk i den filmen.
Citera
Rassas avatar

Moderatormeddelande

Postat av Rassa 2024-11-07, 17:42
Moderator
Höj nivån. Inlägg med enbart filmtitlar och IMDB-betyg gör tråden till en listtråd. Rekommendera filmer med utfyllnad om vad dom handlar om. Fler inlägg med enbart titlar och betyg kommer att varnas. /Moderator
2024-11-07, 18:46
Medlem
alwayslooks avatar
Det sista jag personligen vill är att denna tråden ska bli en listtråd.
Man önskar även att folk kunde ha lite mer överseende med vad som skrivs.
Jag kanske inte stör mig lika mycket på om någon skriver om detaljer osv så länge man inte spoilar något i onödan.

Hoppas den här tråden kan växa och att vi alla kan utbyta så mycket vi kan angående våra personliga upplevelser om skräckfilmer vi har sett och vill dela med oss av 😊

Jag vill slå ett slag för den argentinska skräckfilmen When Evil Lurks
https://m.imdb.com/title/tt16300962/

Den handlar om två bröder, Pedro och Jimi som upptäcker en man besatt av en demon i deras lilla landsbygdsby.
Mot bättre vetande bestämmer de sig för att göra sig av med kroppen, men utan att fördriva demonen ur kroppen sprider sig i stället förbannelsen.

En relativt spännande och ganska nyskapande film i mina ögon.

Betyget för mig hamnar runt 4/5 😊
Citera
2024-11-07, 18:55
Medlem
FilmSpöket återgår till sitt vanliga sätt, att som
medlem och skribent, skriva sina inlägg till skräckfilms-tråden som tidigare har gjorts.

Jag har under dagen som gått rört om på nytt igen i den stora och outtömliga skräckfilms-grytan för att se vad som mera finns däruti.

Det blev en Brittisk och klassisk skräck- och science-fiction-film som har titlats: " Scream and Scream Again " vilken är från året 1970.

En skräckfilm med välkända och bra filmskådespelare som till exempel: Peter Cushing och Christopher Lee, Vincent Price, Christopher Matthews samt Anthony Newlands med flera .........

En skräckfilm som jag tycker är väl värd att återse på nytt igen i hemmets varma boning under en mörk höstkväll.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-11-07 kl. 19:03.
Citera
2024-11-07, 20:42
Medlem
Som jag tidigare har låtit mig påpeka, så är vårat skräckfilms-hav ( 🌊🌊🌊 ) väldig stort, vilket betyder,
att det finns otroligt många olika sorters skräckfilmer
att kunna plocka fram och titta på.

Bland dessa många skräckfilmer, så finns bland andra,
en Brittisk skräckfilm som titlats: " The Crimson Cult " vilken är från året 1968.

En skräckfilm med några av de stora och professionella film-skådespelarna som till exempel: Michael Gough och Barbara Steel, Boris Karloff, Christopher Lee samt också Rosemarie Reede med flera ...................

En skräckfilm som kan vara något att fästa sina ögon
på i vårat nu lite kyliga höstmörker framför TV-skärmen inom en varm och trivsam boning.

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-11-07 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in