2024-11-06, 17:51
Medlem
Här var det både hissen upp och hissen ner aktien handlas nu åter med rabatt.

Hög volatilitet i aktien för ett investmentbolag som inte haft några större nyheter sedan Creapsacs avnotering.

Enda ryktesmässigt är väll Apoteas notering, Avanzas utlandsexpansion och Klarnas notering.

finns ju viss korrelation mellan Avanzas och Creades aktiekurs, även om Creades handlas (iår) volatilt med stigande.

Jag behåller men köper inte mer.
Citera
2024-11-06, 20:51
Medlem
Creades stör mig. Har en rätt stor del i portföljen. Så fort de går upp är den nere igen några dagar senare. Så har det varit länge. Väntat ett år på att det ska vända uppåt men det händer liksom inte. Ångrar varje gång att jag inte säljer på plus. Hoppet tänds. Sen släcks det igen så att säga.
Citera
2024-11-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneydream
Creades stör mig. Har en rätt stor del i portföljen. Så fort de går upp är den nere igen några dagar senare. Så har det varit länge. Väntat ett år på att det ska vända uppåt men det händer liksom inte. Ångrar varje gång att jag inte säljer på plus. Hoppet tänds. Sen släcks det igen så att säga.
Någon dag lär det nog vända tror jag? 😃
Citera
2024-11-07, 06:14
Medlem
Rockmans avatar
Jag tror innehavet i Instabox är ett sänke.
Citera
2024-11-07, 09:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockman
Jag tror innehavet i Instabox är ett sänke.

Instabox ligger väl i tiden och kan säkert vara en bra investering, det är ju inget utpräglat trendigt bolag som försöker kapitalisera på en trend som inte finns i verkligheten så så Urb-it försökte göra.

Har legat i aktien sedan 11 kr så jag får ungefär 15% i utdelning om året på ursprungligt insatt kapital, helt ok.

Däremot så tycker jag bolaget är väldigt anonymt.
Citera
2024-11-07, 12:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Instabox ligger väl i tiden och kan säkert vara en bra investering, det är ju inget utpräglat trendigt bolag som försöker kapitalisera på en trend som inte finns i verkligheten så så Urb-it försökte göra.

Har legat i aktien sedan 11 kr så jag får ungefär 15% i utdelning om året på ursprungligt insatt kapital, helt ok.

Samma här. Och en massa Avanza. Misslyckandet med Creaspac känns ju också sisådär (de borde inte syssla med sånt alls, tycker jag).
Citera
2024-11-07, 12:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Samma här. Och en massa Avanza. Misslyckandet med Creaspac känns ju också sisådär (de borde inte syssla med sånt alls, tycker jag).

Ja vad fan var dendär spacflugan om?
Var den någon spac som blev lyckad?
Citera
2024-11-07, 12:49
Medlem
AppleIntelligences avatar
Avanza känns inte alltför hett att äga när det väller in konkurrenter. Nordnet kämpade i många år innan de fick ordning på marknaderna utanför Sverige.

Citat:

Bara Yuibco i Sverige.
Senast redigerad av AppleIntelligence 2024-11-07 kl. 12:51.
Citera
2024-11-07, 18:10
Medlem
Rockmans avatar
Citat:
Bure spac blev lyckad,än så länge.
Yubico.
Citera
2024-11-07, 18:12
Medlem
Rockmans avatar
Citat:

Vadå i tiden,ett logistikbolag bland en mängd andra.
Citera
2024-11-07, 23:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockman
Vadå i tiden,ett logistikbolag bland en mängd andra.

Ja och logistik trendar.
Citera
2024-11-08, 00:18
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ja och logistik trendar.

Som det gjorde med springpojkar och ponnyexpressen. Det är inget revolutionerande de gör? En turk som kör en lastbil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in