2024-11-06, 00:09
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Bra lista!

Om du inte har sett The Haunted [1991], så kan jag rekommendera den. Trailern är inget vidare men filmen tycker jag faktiskt är bra än idag.

IMDB
https://www.imdb.com/title/tt0102007/?ref_=fn_al_tt_1

Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=UZvWyh7HacY

Tusen tack 😊
Ingen speciellt märkvärdig lista alls egentligen.
Blir ju lätt att ta ut klassikerna p g a att dom är så bra helt enkelt och håller än idag.
Desto svårare att få med allt man gillat genom åren och sen rangordna dom 🤪

Angående The Haunted så gillade jag den skarpt, inget snack om saken 😊✌️

Borde ju komma en ny film om de fallet framöver, men man förstår att Ed&Lorraine hade så många fall att de nästan är omöjligt att välja bland dom.
Citera
2024-11-06, 00:29
Medlem
alwayslooks avatar
Hur kan man glömma bort filmer som t ex
Eden lake från 2008
Funny games (både originalet från 1997 och nyversionen från 2007)
The House of the Devil från 2009
Kill List från 2011
Bone Tomahawk från 2015

It Follows från 2014 samt The Witch från 2015 ska ju givetvis räknas in bland de bästa som gjorts under 2000-talet.
Citera
2024-11-06, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Allt på din lista är superbt 🙂👍👍

Hade nästan varit roligt om du hade flikat in Exorcist II: The Heretic samt
Amityville II: The Possession också 😁✌️

Jaså min sann, ( " SkräckenBecker " ) är uppe och
spökar så här dags på den sena nattetimman ( 👻 )

Den Amerikanska och paranormala skräckfilmen som titlats: " Exorcist: The Heretic " från året 1977 samt
med den underbara skådespelerskan Linda Denise
Blair är absolut enligt min mening, en mycket bra och kuslig skräckfilm.

Jag har den själv i min stora skräckfilms-samling
på DVD.

Jag har även " Amityville II: The Possession i tre
olika DVD-versioner.

Den Amerikanska och paranormala skräck- och demon-filmen som titlats: " Summer of Fear " från året 1978 är också en bra skräckfilm tack vare en ung och mycket vacker Linda Blair som har huvudrollen i filmen, hon var
en väldigt bra filmskådespelerska i sina unga år.

Du och jag skall lite senare framåt diskutera lite grann om den Italiensk-Amerikanska och paranormala skräckfilmen som titlats: " Amityville II: The Possession " från året 1982.

Vi kommer då att diskutera några av de mycket speciella scenerna i skräckfilmen " Amityville II: The Possession " från året 1982.

Jag kommer då också att ta upp en del intressanta saker om den Amerikanska och paranormala skräckfilmen som titlats: " Thé Amityville Horror " från året 1979.

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Senast redigerad av JokerMannen 2024-11-06 kl. 00:47.
Citera
2024-11-06, 01:05
Medlem
Citat:
Hur kan man glömma bort filmer som t ex
Eden lake från 2008
Funny games (både originalet från 1997 och nyversionen från 2007)
The House of the Devil från 2009
Kill List från 2011
Bone Tomahawk från 2015

It Follows från 2014 samt The Witch från 2015 ska ju givetvis räknas in bland de bästa som gjorts under 2000-talet.

På sidan: ( 3.071 ) i skräckfilms-tråden och med inläggs-
numret # 36.852 samt postat klockan ( 00:31 ) där har
jag rekommenderat den Australienska och psykologiska skräckfilms-thrillern som titlats: " Funny Games " från året 2007.

Jag tror att " SkräckenBecker " helt enkelt har missat att läsa det inlägget i skräckfilms-tråden.

Filmspöket glömmer inte bort en sådan skräckfilm som
" Funny Games " ( 2007 )

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Senast redigerad av JokerMannen 2024-11-06 kl. 01:16.
Citera
2024-11-06, 17:26
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jaså min sann, ( " SkräckenBecker " ) är uppe och
spökar så här dags på den sena nattetimman ( 👻 )

Den Amerikanska och paranormala skräckfilmen som titlats: " Exorcist: The Heretic " från året 1977 samt
med den underbara skådespelerskan Linda Denise
Blair är absolut enligt min mening, en mycket bra och kuslig skräckfilm.

Jag har den själv i min stora skräckfilms-samling
på DVD.

Jag har även " Amityville II: The Possession i tre
olika DVD-versioner.

Den Amerikanska och paranormala skräck- och demon-filmen som titlats: " Summer of Fear " från året 1978 är också en bra skräckfilm tack vare en ung och mycket vacker Linda Blair som har huvudrollen i filmen, hon var
en väldigt bra filmskådespelerska i sina unga år.

Du och jag skall lite senare framåt diskutera lite grann om den Italiensk-Amerikanska och paranormala skräckfilmen som titlats: " Amityville II: The Possession " från året 1982.

Vi kommer då att diskutera några av de mycket speciella scenerna i skräckfilmen " Amityville II: The Possession " från året 1982.

Jag kommer då också att ta upp en del intressanta saker om den Amerikanska och paranormala skräckfilmen som titlats: " Thé Amityville Horror " från året 1979.

Mvh/ FilmSpöket 🎭

Trevligt trevligt 😁👍

Frågan är om vi inte kan disskutera de via PM bästa Joker-Fillm-Spöket?
Du är alltid välkommen att PM:a
Tänker de blir sjystast så mot alla medlemmar i tråden så vi bara håller oss inom ramarna 😊
Citera
2024-11-06, 17:31
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
På sidan: ( 3.071 ) i skräckfilms-tråden och med inläggs-
numret # 36.852 samt postat klockan ( 00:31 ) där har
jag rekommenderat den Australienska och psykologiska skräckfilms-thrillern som titlats: " Funny Games " från året 2007.

Jag tror att " SkräckenBecker " helt enkelt har missat att läsa det inlägget i skräckfilms-tråden.

Filmspöket glömmer inte bort en sådan skräckfilm som
" Funny Games " ( 2007 )

Mvh/ FilmSpöket 🎭

Jag ber om ursäkt för de ☺️

Mycket bra filmer båda versionerna 👍👍

Michael Haneke har ju gjort några intressanta filmer faktiskt 👍
Citera
2024-11-06, 18:34
Medlem
Citat:
Trevligt trevligt 😁👍

Frågan är om vi inte kan disskutera de via PM bästa Joker-Fillm-Spöket?
Du är alltid välkommen att PM:a
Tänker de blir sjystast så mot alla medlemmar i tråden så vi bara håller oss inom ramarna 😊

Detta är ett diskussions-forum och en tråd där
vi, olika medlemmar kan diskutera om olika typer
av skräckfilmer som till exempel den Italiensk-Amerikanska och paranormala skräckfilmen titlad:
" Amityville II: The Possession från året 1982 och
den Amerikanska paranormala skräckfilmen titlad:
" Thé Amityville Horror " från året 1979.

Till exempel, vilken scen som du tyckte var den bästa
eller också, vilka scener som du tyckte var de allra bästa scenerna i skräckfilmen " Amityville II: The Possession " från året 1982 tillika även vad beträffar scenerna i skräckfilmen " Thé Amityville Horror " från året 1979.

Det betyder också, att oavsett om jag diskuterar en skräckfilm med dig, så är det fritt fram för alla trådens medlemmar att säga sin mening om den skräckfilmen
som du och jag diskuterar om.

I den här tråden rekommenderar vi olika skräckfilmer till varandra, vi ställer även frågor till varandra om olika typer av skräckfilmer vilka leder till diskussion samt att vi också kan berätta lite grann om olika skräckfilmer.

Det är givet vis helt och hållet upp till varje medlem om man vill svara på skräckfilms-frågor och diskutera om en skräckfilm.

En fråga i skräckfilms-tråden kan till exempel vara, har
du sett skräckfilmen " Thé Exorcist " från året 1973 ... ?

Diskussion om en skräckfilm kan till exempel handla
om vad du och jag tycker om de olika scenerna i en skräckfilm.

Jag kan inte enbart rekommendera skräckfilmer till tråden utan jag tycker att man skall kunna ställa lite olika frågor till trådens medlemmar om skräckfilmer så som att man skall kunna diskutera om olika skräckfilmer.

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Citera
2024-11-06, 20:46
Avslutad
Citat:
Detta är ett diskussions-forum och en tråd där
vi, olika medlemmar kan diskutera om olika typer
av skräckfilmer som till exempel den Italiensk-Amerikanska och paranormala skräckfilmen titlad:
" Amityville II: The Possession från året 1982 och
den Amerikanska paranormala skräckfilmen titlad:
" Thé Amityville Horror " från året 1979.

Till exempel, vilken scen som du tyckte var den bästa
eller också, vilka scener som du tyckte var de allra bästa scenerna i skräckfilmen " Amityville II: The Possession " från året 1982 tillika även vad beträffar scenerna i skräckfilmen " Thé Amityville Horror " från året 1979.

Det betyder också, att oavsett om jag diskuterar en skräckfilm med dig, så är det fritt fram för alla trådens medlemmar att säga sin mening om den skräckfilmen
som du och jag diskuterar om.

I den här tråden rekommenderar vi olika skräckfilmer till varandra, vi ställer även frågor till varandra om olika typer av skräckfilmer vilka leder till diskussion samt att vi också kan berätta lite grann om olika skräckfilmer.

Det är givet vis helt och hållet upp till varje medlem om man vill svara på skräckfilms-frågor och diskutera om en skräckfilm.

En fråga i skräckfilms-tråden kan till exempel vara, har
du sett skräckfilmen " Thé Exorcist " från året 1973 ... ?

Diskussion om en skräckfilm kan till exempel handla
om vad du och jag tycker om de olika scenerna i en skräckfilm.

Jag kan inte enbart rekommendera skräckfilmer till tråden utan jag tycker att man skall kunna ställa lite olika frågor till trådens medlemmar om skräckfilmer så som att man skall kunna diskutera om olika skräckfilmer.

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Jag tycker inte denna tråden passar för det du vill ha den till i bland @Jokermannen jag vill inte sitta och läsa en massa "Hur tolkar du denna filmen" inlägg.... I denna tråden vill jag ha snabba tips om bra filmer kort kommentar och möjligen egen poängsättning... Jag vill inte behöva scrolla en massa som är totalt ointressant.. Du tar för mycket plats i denna tråden helt enkelt.

Pro-tip då du förstör tråden.. Skapa en egen ny tråd med film-analyser
Senast redigerad av Kalk-Allan 2024-11-06 kl. 21:18.
Citera
2024-11-06, 21:04
Medlem
FilmSpöket tittar idag vidare i det stora och outtömliga skräckfilms-havet ( 🌊🌊🌊 ) och speciellt bland lite
äldre Haunted-House-skräckfilmer för att se vad som
finns däruti.

Det är en Brittisk och en gotisk paranormal skräckfilm samt en Haunted-House-film.

Skräckfilmens titel: " The Legend of Hell House " vilken
är från året 1973.

En skräckfilm med Gayle Hunnicutt och Roddy McDowall, Peter Bowles samt Pamela Franklin med flera ..................

En kuslig och atmosfärisk skräckfilm med en bra
Haunted-House-Story.

So, what can I Tell ... Well ... It's a House, of Hell ... but not, a good place, to Dwell, just like Amityville, with its horrible Dell, where to Jody, your soul, you can Sell, and than, you will hear, a ringing Bell. ( 🔔 ) ( 💀 )

The Amityville Flies, in small Size, are Jody's, little nasty Guys, you know, from the basement, they Rise, Otherwise, you should Realise, in Twice, that Amityville,
is not, a Paradeise, so as Overlook's, mountain Highs.

" The Legend of Hell House " från året 1973 är en klassisk skräckfilm som duger gott och väl att återse
på nytt igen.

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Senast redigerad av JokerMannen 2024-11-06 kl. 21:09.
Citera
2024-11-06, 21:58
Medlem
Bland övriga skräckfilmer finns en Amerikansk skräck-
och slasher-film som titlats: " Haunt " vilken är från året 2019.

En skräck- och slasher-film med Lauryn McClain och
Justin Marxen, Chaney Morrow, Will Brittain samt Katie Stevens med flera ......

Från den maskerade mördaren " Ghost-Face " i skräck-
och slasher-filmen " Scream " från året 1996 till flera maskerade mördare i skräckfilmen " Haunt " ( 2019 )

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Citera
2024-11-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag tycker inte denna tråden passar för det du vill ha den till i bland @Jokermannen jag vill inte sitta och läsa en massa "Hur tolkar du denna filmen" inlägg.... I denna tråden vill jag ha snabba tips om bra filmer kort kommentar och möjligen egen poängsättning... Jag vill inte behöva scrolla en massa som är totalt ointressant.. Du tar för mycket plats i denna tråden helt enkelt.

Pro-tip då du förstör tråden.. Skapa en egen ny tråd med film-analyser

The Boogeyman 2023 IMDb 5,9/10

Polaroid 2019 IMDb 5,2/10
Citera
2024-11-06, 22:04
Avslutad
Citat:
Evil Dead Rise IMDd 6,5/10
Denna filmen har jag sett 2 ggr och ja 6,5 kan jag köpa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera