2024-11-06, 17:19
Medlem
Personligen så känner jag att "Robbangate" blev lite av en höna av en fjäder . Det han sa var ju rätt i sak eftersom alla coacher ifrågasätts när ett lag går dåligt och när det går bra hyllas dom .

Men det kom ut jäkligt fel och han borde rimligtvis uttryckt sig mycket bättre
2024-11-06, 18:11
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Personligen så känner jag att "Robbangate" blev lite av en höna av en fjäder . Det han sa var ju rätt i sak eftersom alla coacher ifrågasätts när ett lag går dåligt och när det går bra hyllas dom .

Med utgångspunkt ur just det klipp som delades några inlägg tidigare så håller jag helt med dig.
Sen kan det finnas mer bakomliggande som vi inte vet också, som ledde fram till beslutet att kicka honom.

Att säga att man "skiter i vad supportrarna tycker" eller vad han sa, är ju inte det smidigaste.
Men vad han egentligen försöker få fram går ju att förstå trots det.
Och det är som du säger, när det går bra så blir lätt coachen hyllad av fansen, samtidigt som coachen kan bli toksågad av samma supportrar om det går dåligt.

Men ja, det ligger antagligen mer bakom beslutet att kicka honom.
Senast redigerad av Bartman777 2024-11-06 kl. 18:16.
2024-11-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det är precis Luleåfansens nivå. Jag är inte ett dugg förvånad.
Precis! Vilket liv de har, de lever för att hata. Sorgligt.
2024-11-06, 18:26
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Med utgångspunkt ur just det klipp som delades några inlägg tidigare så håller jag helt med dig.
Sen kan det finnas mer bakomliggande som vi inte vet också, som ledde fram till beslutet att kicka honom.

Att säga att man "skiter i vad supportrarna tycker" eller vad han sa, är ju inte det smidigaste.
Men vad han egentligen försöker få fram går ju att förstå trots det.
Och det är som du säger, när det går bra så blir lätt coachen hyllad av fansen, samtidigt som coachen kan bli toksågad av samma supportrar om det går dåligt.

Men ja, det ligger antagligen mer bakom beslutet att kicka honom.

"Han var aldrig en av oss".
https://parmikaelsson.blogspot.com/2024/11/hejda-robban-du-var-aldrig-en-av-oss.html
2024-11-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Hände ju inom loppet av en dag. Det enda rätta besultet, även om det nu var det han ville.

Nu när det inte finns något att rädda längre kan vi skriva rakt ut att bortsett från alla idiotiska uttalanden gjorde han sig känd som ett äckel utanför isen som (fastän han då var gift) limmade på unga tjejer och att han därför aldrig varit populär även när resultaten gick med oss. Ska även funnits missnöje över hans beteende i spelartruppen där rykten gör gällande att man t.o.m. haft möte om det förra säsongen och sagt till karln att bete sig. Min teori är att det är därför Robban drog i gasen och gjorde allt för att få sparken här på slutet, han ville distansera sig så att han kan vifta bort allt som elaka småstadsrykten medan han fortsätter i en storstad där han kan vara mer anonym. Bara så att alla fattar att det aldrig haft något att göra med det sportsliga, det var bara dämningarna som brast.

Precis! Det handlar inte om resultaten. Uttalandet om fansen var liksom droppen. Men allt kommer inte att komma fram i media. All respekt till Sanny i Expressen som skriver om det hela, men han vet inte om all fakta heller. Jag vet inte om jag ska gratulera Frölunda till Robban eller inte?
2024-11-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"Han var aldrig en av oss".
https://parmikaelsson.blogspot.com/2024/11/hejda-robban-du-var-aldrig-en-av-oss.html
Jag kan inte avgöra vad som är sant och inte i denna text och åsikterna går minst sagt isär av kommentarerna att döma . Men en icke objektiv blogg är knappast vad jag skulle klassa som trovärdig källa .

Känns snarare som att Mikaelsson försöker utmåla Ohlsson till nån sorts hackkyckling trots 2-finaler och ett guld .
2024-11-06, 19:24
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Jag kan inte avgöra vad som är sant och inte i denna text och åsikterna går minst sagt isär av kommentarerna att döma . Men en icke objektiv blogg är knappast vad jag skulle klassa som trovärdig källa .

Känns snarare som att Mikaelsson försöker utmåla Ohlsson till nån sorts hackkyckling trots 2-finaler och ett guld .
Ja det gör det. Fattar att tränar-Ohlsson har ledsnat på stan och okunniga "fans". Nej om något ska Skaik's något knackiga serieinledning skyllas på att spelarna visat dålig moral/karaktär (enligt en bekant som har insyn), blir nog svårt att hitta kvalitativ ersättare till laget.
2024-11-06, 19:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Det handlar inte om resultatet, det handlar om att han aldrig var en av oss. Vi var en stepping stone.
2024-11-06, 20:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Han var som sagt aldrig en av oss. Storstadsmänniskan ville egentligen aldrig vara här.
2024-11-06, 21:24
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Det handlar inte om resultatet, det handlar om att han aldrig var en av oss. Vi var en stepping stone.

Citat:
Han var som sagt aldrig en av oss. Storstadsmänniskan ville egentligen aldrig vara här.
Och vad fan har det för betydelse om att han aldrig var en av oss? Det är för fan SHL, inte Hockeytvåan. Allt är en business. Jävla Lulefasoner att enbart tänka emotionellt.
Citat:

Det tycker jag också. Jag tror att han menade att han inte bryr sig om vad en tusendel av alla supportrar skriver på X om hur han ska göra sitt jobb. Men sen tror jag också att han använde sina klumpiga ord lite medvetet också.
2024-11-06, 22:01
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ingen vill vara i Skellefteå. All cred till Robban som höll ut så länge.

F.ö. cringe varje gång nån säger att AIK ”gick hela vägen”. De slog ut tabellnian och hamnade själv trea. Luigi wins by doing nothing.
2024-11-06, 22:06
Bannlyst
Varför är det paus i allsvenskan, ingen därifrån spelar väl i landslaget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in