Som sagt behöver du kontakta möjliga kunder (ring och boka möte om de har behov).
SENARE kan du få jobb genom att nöjda kunder berättar för andra om dig,
men för att det ska kunna hända behöver du skaffa kunder
((Tror inte jag fick en enda kund från reklam då jag startade (inte tryckeri, annan service, återkommande ordrar)
fick dem genom besöksbokningar via telefon och fler besök efter att jag hade fått ett som referens.
Efter några år fick jag mer jobb än vad jag egentligen ville

av att jag
blev rekomenderad av kunder. Under sista 3 åren innan jag sålde företaget kontaktade jag totalt bara två själv. Det var bara för att de kunde ha blivit konkurrenter.
/En tänkte starta sådan service bara åt sitt eget företags behov. Jag fick honom att begripa att jag kunde göra det billigare än en egen för honom eftersom jag kunde samordna jobb.
/En annan var ett riksföretag, som hade kris i "min" region, för regionschefen hade ställt till det. Efter att de kollat mina referenser, gick de med på att jag fick "regionschefsvinsten" in i mitt företag, samordna med mina jobb och jag behövde bara betala EXTRA kostnaderna då mina jobb hängde med i deras transporter, så jag tjänade mycket extra på det. Så jobbmässigt slog jag ihop deras och min till en, så det blev knappt något extrajobb för mig. De blev mycket nöjda, efter ett halvår hade deras region gått från kris till deras bästa sa huvudkontontoret, så vi fick EXTRA jobb då osäkra möjliga kunder ville testa först. De gick med på att jag lärde upp en ny regionschef OCH att deras ingick då jag sålde mitt till honom.))