Citat:
Ursprungligen postat av
Jon_
Det tror jag när jag ser det

Alla företag och all handel in- och utrikes sker medicke bitcoins
för att de vill ha kontroll på valutorna, folket, finanserna, handeln. De styr liksom världen med pengarna. Bistånd för lite saker fåt lutning ditåt t.ex. spannmål vilka bidrag bönderna ska få för att odla just det där, import och export med... Hur sker en sådan övergång ens?
Det är ju lät att påstå så, men svårt att implementera i det landet i världen där frihet står högst på agendan. Jag vet inte heller riktigt vad du menar att dom skulle åstadkomma med sådan "kontroll" som du pratar om.
En Bitcoin transaktion, i det specifika sammanhanget, handlar om att få ner transaktionskostnaden för l in- och utrikes handeln genom att ta bort massa onödiga privata mellanparter som annars skor sig på detta.
Dessutom finns det massor av länder som har, eller när som helst kan införa, restriktioner på att handel i deras länder inte får ske i USD.
Exempel på detta var Argentina som över en natt för några år sedan förbjöd alla internationella bolag att föra ut annat än Peson ur landet och sedan devalverade dom värdet på Peson.
En anekdot på ämnet:
Michael Saylor on how he lost 1 million dollars in Argentina
Vill amerikanska företag kunna undvika dessa scenarion i framtiden och flytta värden till USA decentraliserat via Bitcoin, varför i hela friden skulle Trump vara emot det?