2024-11-06, 08:30
Medlem
SveaBunkerns avatar
https://www.dagensps.se/bors-finans/bitcoin-narmar-sig-vita-huset-slar-nya-rekord/

Citat:
Det finns fortfarande röster kvar att räkna i USA-valet, men det mesta pekar mot att Donald Trump, och Bitcoin, står som segrare.

TS: Vad tror ni Trump kommer göra för kryptovalutor som 47:e president?
Senast redigerad av SveaBunkern 2024-11-06 kl. 08:32.
Citera
2024-11-06, 08:42
Medlem
Han kommer byta ut Gary Gensler..
https://cointelegraph.com/news/gary-gensler-elections-sec-trump-harris
Citera
2024-11-06, 08:50
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Jag börjar känna att man borde shorta Bitcoin från och med om några dagar...
Citera
2024-11-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
https://www.dagensps.se/bors-finans/bitcoin-narmar-sig-vita-huset-slar-nya-rekord/

Främst så kommer federal reserv börja hamstra Bit Coin. Det kommer vara mycket positivt för priset på BTC.

Sedan så kommer anti-krypto lobbyn bytas ut. Spöket Gary Gensler lär ryka först.
Citera
2024-11-06, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Främst så kommer federal reserv börja hamstra Bit Coin. Det kommer vara mycket positivt för priset på BTC.

Sedan så kommer anti-krypto lobbyn bytas ut. Spöket Gary Gensler lär ryka först.
[/quote]

Det tror jag när jag ser det Alla företag och all handel in- och utrikes sker med icke bitcoins för att de vill ha kontroll på valutorna, folket, finanserna, handeln. De styr liksom världen med pengarna. Bistånd för lite saker fåt lutning ditåt t.ex. spannmål vilka bidrag bönderna ska få för att odla just det där, import och export med... Hur sker en sådan övergång ens?
Citera
2024-11-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern

Han kommer, om han håller vad han lovat:

- inte sälja amerikanska statens bitcoin

- inte reglera sönder marknaden eller brytningsverksamheten

- benåda Ross Ulbrich.

Om han låter sig påverkas av sin parhäst RFK, kan det komma betydligt mer positivt för bitcoin än så, t.ex. aktivt köpande av bitcoin till statskassan.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-06 kl. 09:19.
Citera
2024-11-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_

Det tror jag när jag ser det Alla företag och all handel in- och utrikes sker med icke bitcoins för att de vill ha kontroll på valutorna, folket, finanserna, handeln. De styr liksom världen med pengarna. Bistånd för lite saker fåt lutning ditåt t.ex. spannmål vilka bidrag bönderna ska få för att odla just det där, import och export med... Hur sker en sådan övergång ens?

Nu sa väl ingen att USA ska byta ut dollarn mot Bitcoin direkt?
Citera
2024-11-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Nu sa väl ingen att USA ska byta ut dollarn mot Bitcoin direkt?

Kan ha misstolkat det hela, men vad sas då?
Citera
2024-11-06, 09:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det tror jag när jag ser det Alla företag och all handel in- och utrikes sker medicke bitcoins för att de vill ha kontroll på valutorna, folket, finanserna, handeln. De styr liksom världen med pengarna. Bistånd för lite saker fåt lutning ditåt t.ex. spannmål vilka bidrag bönderna ska få för att odla just det där, import och export med... Hur sker en sådan övergång ens?

Det är ju lät att påstå så, men svårt att implementera i det landet i världen där frihet står högst på agendan. Jag vet inte heller riktigt vad du menar att dom skulle åstadkomma med sådan "kontroll" som du pratar om.

En Bitcoin transaktion, i det specifika sammanhanget, handlar om att få ner transaktionskostnaden för l in- och utrikes handeln genom att ta bort massa onödiga privata mellanparter som annars skor sig på detta.

Dessutom finns det massor av länder som har, eller när som helst kan införa, restriktioner på att handel i deras länder inte får ske i USD.

Exempel på detta var Argentina som över en natt för några år sedan förbjöd alla internationella bolag att föra ut annat än Peson ur landet och sedan devalverade dom värdet på Peson.
En anekdot på ämnet: Michael Saylor on how he lost 1 million dollars in Argentina

Vill amerikanska företag kunna undvika dessa scenarion i framtiden och flytta värden till USA decentraliserat via Bitcoin, varför i hela friden skulle Trump vara emot det?
Senast redigerad av Leaston 2024-11-06 kl. 09:37.
Citera
2024-11-06, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är ju lät att påstå så, men svårt att implementera i det landet i världen där frihet står högst på agendan. Jag vet inte heller riktigt vad du menar att dom skulle åstadkomma med sådan "kontroll" som du pratar om.

En Bitcoin transaktion, i det specifika sammanhanget, handlar om att få ner transaktionskostnaden för l in- och utrikes handeln genom att ta bort massa onödiga privata mellanparter som annars skor sig på detta.

Dessutom finns det massor av länder som har, eller när som helst kan införa, restriktioner på att handel i deras länder inte får ske i USD.

Exempel på detta var Argentina som över en natt för några år sedan förbjöd alla internationella bolag att föra ut annat än Peson ur landet och sedan devalverade dom värdet på Peson.
En anekdot på ämnet: Michael Saylor on how he lost 1 million dollars in Argentina

Vill amerikanska företag kunna undvika dessa scenarion i framtiden och flytta värden till USA decentraliserat via Bitcoin, varför i hela friden skulle Trump vara emot det?

Med kontroll menar jag att man styr, oftast med ränta, vad det ska satsas på i landet. Spannmål, export, import, tullar, produktion, upp- nerskalning av produktion, valuta värde, elhandel, börserna, ja allt... Styrmedel kan man säga de används som dvs de kan lägga till eller ta bort avgifter t.ex. för att öka eller minska vad det nu är.

Vad menas ens med att "Bitcoin närmar sig vita huset"? Vad förespråkas ens med Bitcoins... Äga pengar utan kontroll av staten som jag trodde från början, men det tåget verkar ha gått?
Citera
2024-11-06, 10:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Med kontroll menar jag att man styr, oftast med ränta, vad det ska satsas på i landet. Spannmål, export, import, tullar, produktion, upp- nerskalning av produktion, valuta värde, elhandel, börserna, ja allt... Styrmedel kan man säga de används som dvs de kan lägga till eller ta bort avgifter t.ex. för att öka eller minska vad det nu är.
Men tull, ränta, export, import och allt du nämner har väldigt lite med betalningsmedlet att göra...? Du kan betala tull och ränta oavsett om du betalningsmedlet är USD, SEK, Guld, Bitcoin eller vad du nu har.

Du kan betala för ett båtköp med en husförsäljing, bara du deklarerar det rätt.
Citera
2024-11-06, 11:54
Medlem
Nya ATHs, betyder ÄNNU mer pengar till oss kryptohållare, grattis!

Vi ser nu extrema prisuppgångar på krypto generellt sett, och det blir nog mer accepterat i världen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in