2024-11-05, 20:34
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag är inte stressad utan helt lugn.

Jag har inget intresse av att delta i er smutskastning och drev mot Jullan och försöka hitta alternativa scenarion för att rättfärdiga Kräftans beteende.
Fast det är ju just det ni håller på med.
Ni "Kolla vad för fel chrippa gjorde. Julia gjorde allt rätt."
Jag "Fast Julia gjorde ju också fel"
Ni "sluta försöka rättfärdiga Kräftans beteende"

Ser du inte det ologiska i det?
Ni vägrar att ens överväga att Julia kan ha brister eller gjort något fel. Hon blir automatiskt felfri i era ögon om chrippa gör något fel.
Citera
2024-11-05, 20:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
En sak till.
Julia åkte dit för att Julia ville ha lilla C eftersom det var Julias vecka.
Julia åkte dit för att kräva att hon fick med sig barnet.
Julia åkte dit för att bevisa för chippa att hon inte tog ett nej.
Julia åkte dit trots att hon visste att chrippa skulle säga nej och det skulle bli bråk.

Var någonstans i detta ser du fokus på barnet? Vart var fokus hur det skulle påverka barnet att plötsligt slitas upp och skickas till mamma oplanerat?
Vart var fokuset på hur barnet skulle påverkas av deras bråk?
Vart någonstans var fokus på barnet över huvud taget?
Det enda fokuset var vad Julia ville, vad Julia tyckte, Julia Julia Julia Julia, det var hennes enda fokus. Hon satte inte barnets bästa före vad hon själv ville.

Du kan också läsa ovanstående så kanske du förstår problemet med Julias beteende.

Då kommer jag med en motfråga eftersom jag inte ser något fel i att pappaveckan var över och mammaveckan tog vid.
Tycker du att Chrippa och Linnéa betedde sig lämpligt?

Jag vet inte varför du är så arg på folk som inte håller med om att Julia är en skithög som gör allt fel utan ser henne som en mamma vars dotterns pappa kör över henne och beter sig på ett otroligt ohyfsat och oborstat sätt.

Vi kommer nog aldrig att vara överens så ta det för vad det är.

Jag har en känsla av att det finns en annan anledning också som gör att Julia är bäst lämpad.

Socialtjänsten har ju hämtat flickan till sin mamma och det finns ju en anledning till det.

Chrippa gapar om papper som Socialtjänsten inte har sett och än mindre skrivit ut.

Jag litar mer på Socialtjänsten än på Chrippa.
Citera
2024-11-05, 20:48
Avstängd
Citat:
Fast det är ju just det ni håller på med.
Ni "Kolla vad för fel chrippa gjorde. Julia gjorde allt rätt."
Jag "Fast Julia gjorde ju också fel"
Ni "sluta försöka rättfärdiga Kräftans beteende"

Ser du inte det ologiska i det?
Ni vägrar att ens överväga att Julia kan ha brister eller gjort något fel. Hon blir automatiskt felfri i era ögon om chrippa gör något fel.

Nu får du ge dig. Jag har inte sett någon här som har skrivit att Julia har gjort allt rätt. Där hittar du faktiskt på.

Men vi pratar om nu. Vem som är bäst för flickan nu och vad det i tidsmässig närhet har skett.

Som sagt. Socialtjänsten känner inte till något dokument om skyddplacering hos Chrippa. Socialtjänsten hämtade flickan till sin mamma. Säger det dig något?
Citera
2024-11-05, 20:56
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Då kommer jag med en motfråga eftersom jag inte ser något fel i att pappaveckan var över och mammaveckan tog vid.
Tycker du att Chrippa och Linnéa betedde sig lämpligt?

Jag vet inte varför du är så arg på folk som inte håller med om att Julia är en skithög som gör allt fel utan ser henne som en mamma vars dotterns pappa kör över henne och beter sig på ett otroligt ohyfsat och oborstat sätt.

Vi kommer nog aldrig att vara överens så ta det för vad det är.

Jag har en känsla av att det finns en annan anledning också som gör att Julia är bäst lämpad.

Socialtjänsten har ju hämtat flickan till sin mamma och det finns ju en anledning till det.

Chrippa gapar om papper som Socialtjänsten inte har sett och än mindre skrivit ut.

Jag litar mer på Socialtjänsten än på Chrippa.
Tekniskt sett har jag redan svarat på din fråga, jag tycker det är fel att bråka framför barn, och det krävs 2 för att bråka. Så både chrippa och Julia agerade fel.
Jag minns inte att man hörde Linnea säga något. Så kan inte avgöra om hon gjorde fel eller ej.
Men du kan fortfarande inte se något fel hos Julia?

Jag säger inte att Julia är en skithög. Och jag blir inte arg på folk. Men intressant att du tolkar det som ilska när jag poängterat att Julia inte är så felfri som ni vill få det att framstå.

Chrippa kan gapa bäst han vill. Det ursäktar inte vad Julia ha gjort.
Citera
2024-11-05, 21:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Nu får du ge dig. Jag har inte sett någon här som har skrivit att Julia har gjort allt rätt. Där hittar du faktiskt på.

Men vi pratar om nu. Vem som är bäst för flickan nu och vad det i tidsmässig närhet har skett.

Som sagt. Socialtjänsten känner inte till något dokument om skyddplacering hos Chrippa. Socialtjänsten hämtade flickan till sin mamma. Säger det dig något?
Finns det några bevis på att soc skyddsplacerat lilla C hos Julia?
Vad ska lilla C skyddas ifrån? Skattefusket?

Chrippa sa att lilla C var skyddsplacerad hos honom= lögn
Julia säger samma sak = sanning?

Kom man någonsin fram till om soc kan ta beslut om skyddsplacering eller om det måste gå via domstol?
Citera
2024-11-05, 21:02
Medlem
Citat:

Idioten nämnde också namn Alexandra, Natalie och Håkan, att de skulle ha sagt att flickan skulle vara skyddsplacerad hos Chroppa. Undrar hur de känner inför det?

Han beter sig helt flängt. Han bara brusar upp, men ännu värre är ju Tomas, han pratade ju med Julia som att hon inte skulle fått spärra passet, att hon då bestämmer vilken väg hon ska gå, han säger DDDUUU tänker inte på din dotter DDDUU, DDDUUU tänkur bara på de själlv. Och VAR bor du nånstanncsh, du har ju ingen adress, du bor ju med tio andra det har soc. sagt och så får det inte vara. (men själv då)

Och så kommer det här om hennes boende, de vet inte var hon bor och är arga för det. Det är också en del i att de ska bestämma precis allt och Julia ska vara glad och tacksam för allt DE bestämmer.

Men de tre ovan får försöka styra upp Chroppa. Det här hotfulla mot Julia måste det bli ett slut med. Och här inne är det de som är arga att hon spelar in så att andra kan höra hur Chroppa och Poppa Tomas låter mot henne. De är arga på henne, varför begriper inte jag.
Citera
2024-11-05, 21:03
Medlem
Citat:
Vem har startat ett drev emot Julia?
Chrippa har väl knappt pratat om Julia offentligt?
Är det Anjo som startat drev igen? Han har ju redan berättat vilken dålig mamma Julia är, och Anjos video med Julia gav ju ytterligare ett par frågetecken gällande Julias mognad som mamma.

Ljuger du medvetet eller bara ingen koll?
Killens tidigare ex innan Julia anmälde killen, det var därför han åkte dit, inte tack vare Julia.
Julia försvarade killen, och förnekade allt. Hon anmälde inte, hon försökte inte få killen i fängelse, hon försökte skydda killen så han inte skulle hamna i fängelse.
Det tog lång tid innan Julia till slut berättade sanningen om killen.

Julia var ett offer. Det är vanligt att offer skyddar förövaren.

Men att försöka ge Julia beröm för det någon annan gjorde, att försöka få det att låta som det var tack vare Julia han hamnade i fängelse när hon gjorde allt i sin makt för att rädda honom ifrån fängelse, det är inte snällt emot tjejen som faktiskt valde att anmäla, som faktiskt stod på sig när Julia skyddade killen, tjej som faktiskt är orsaken att killen hamnade i fängelse.

Vad är det du gör? Mäter du beröm som om det vore en tävling? Jag har ingen lust att delta i den låga nivån av diskussion. Det som spelar roll är att Jullan hade modet att stå upp för sig själv. Det handlar om henne, inte någon annan. Han sitter bakom lås och bom, och det är precis som det ska vara.
Citera
2024-11-05, 21:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Självklart inte. Men man kan ju inte mena att hon inte ska gå och hämta sin dotter på sin vecka för att Chrippa har problem med humöret? Det fanns ju inget som visar på att det var ett problem med Julias humör. Det är ju han som har ett otyglat humör. Fruktansvärt avtändande.
JO, man kan begära att hon går den rätta vägen. Via socialtjänsten/familjerätten i första hand.

Nej, han är inte otyglad. Han är arg - men behärskad.
Citera
2024-11-05, 21:05
Medlem
Citat:
Finns det några bevis på att soc skyddsplacerat lilla C hos Julia?
Vad ska lilla C skyddas ifrån? Skattefusket?

Chrippa sa att lilla C var skyddsplacerad hos honom= lögn
Julia säger samma sak = sanning?

Kom man någonsin fram till om soc kan ta beslut om skyddsplacering eller om det måste gå via domstol?

Har Julia sagt att soc. har skyddsplacerat henne eller har hon sagt att hon har gjort det?
Citera
2024-11-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
JO, man kan begära att hon går den rätta vägen. Via socialtjänsten/familjerätten i första hand.

Nej, han är inte otyglad. Han är arg - men behärskad.

Han stänger dörren och Julia går mot busskuren. Hon går sin väg. Han kunde ha pratat med sin dotter och sagt att pappa var nog lite dum med mamma, jag får om ursäkt sen. Men du ska få vara med mamma lite senare. Kom så går vi och leker lite eller spelar tevespel. Men nej då, då ska ha ut och skrika och ha sig och dra med sig Linnea och barnet. Det är inte att vara behärskad. Tror han är kär i Julia fortfarande.
Citera
2024-11-05, 21:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vad är det du gör? Mäter du beröm som om det vore en tävling? Jag har ingen lust att delta i den låga nivån av diskussion. Det som spelar roll är att Jullan hade modet att stå upp för sig själv. Det handlar om henne, inte någon annan. Han sitter bakom lås och bom, och det är precis som det ska vara.
Jag mäter inte beröm som en tävling.
Jag tycker att den tjej som faktiskt stod upp och såg till att killen hamnade i fängelse, hon gjorde något modigt. Och att försöka ta det ifrån henne och sprida falska rykten är riktigt fult.

Julia gjorde som hon gjorde för att hon var ett offer.
Men det ger inte er rätten att förminska den andra tjejens agerande.
Citera
2024-11-05, 21:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Har Julia sagt att soc. har skyddsplacerat henne eller har hon sagt att hon har gjort det?
Så då ska Chrippa ha lilla C halvtid då om dem har delad vårdnad? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in