2024-11-05, 19:41
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Du glömde bort bevis att Linnea gillar araber och bli gangbangad av flera samtidigt… Fast vänta… Det stämmer ju
Det där påståendet kom ju dock varken ifrån tråden eller Pinto. Så det inte en trådsanning och inte ifrån Pinto.
Och vi båda vet vart det kom ifrån och vad som menades med det.
Citera
2024-11-05, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja det kan ha varit så att hon visste. Chrippa brukar ju skrika och leva om. Det är hans problem, han började bråka och säga olämpliga saker till barnet, Så ja hon kan nu visa vad hon har att göra med i ett försök till samarbete.

Även om hon visste och han inte visste så ska han inte bete sig på det sättet inför deras dotter. Har man annan åsikt är det kanske ett normalt beteende i sitt eget liv vilket inte betyder att det är ok ur ett barnperspektiv.
Citera
2024-11-05, 19:42
Medlem
Citat:

Hör du vad han säger mer?

Går det så dåligt nu att du måste ta bussen, hör du det Lillen, om du ohörbart hade du haft en egen lägenhet. Hon bryr sig inte Lillen, hon har aldrig brytt sig, det är alltid jag som har fixat allting, hon har alltid stått där som en jävla sekundär jävla ohörbart.

https://www.youtube.com/watch?v=ttNpndYakio&t=4120s

1.20.21

Vad är det för fel på karlajäveln?

Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad sa han för olämpligt till barnet?
Kan du tidsstämpla det?

Dock är ju inte videon till Julias fördel vid en vårdnadstvist eller hos soc. Julia var ju inte en lugn förälder som ville samarbeta, med dotterns bästa i fokus i inspelningen.

Jag tycker det mest är Chrippa som beter sig illa. Julia pratar vänligt med sin dotter, och de andra två sliter Chloé och alldeles uppjagade.
Citera
2024-11-05, 19:43
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamBaa
Din dumma äckliga hamster. Hur fan kan du ens jämför någon som tar insulin för sin diabetes i magen med någon som olovligen tar steroider framför sitt barn? Du är så fruktansvärt jävla lågbegåvad och jag rekommenderar alla att göra det jag ska göra nu, MUTE. Allt du skriver är ta mig fan verklighetsfrånvänt.

Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag förstår att du blir arg. Oavsett om flickan inte förstår varför hennes pappa tar en spruta i röven så vet vi ju att det tillsammans med massa annat pågår något barn ska få slippa ha i sin närhet.

Diabetes är en helt annan sak och ska inte på något sätt jämföras med annat.
Det handlar om att överleva.
Nu kan jag ha fel. Men jag tror micros poäng var att vi inte vet vad som var i sprutan.
Det kanske var medicin ifrån en läkare. Vem vet?
Vi kan anta, vi kan gissa, vi kan säga vad vi tror. Men ingen av oss vet faktiskt vad det var i sprutan.
Citera
2024-11-05, 19:46
Medlem
Citat:
Även om hon visste och han inte visste så ska han inte bete sig på det sättet inför deras dotter. Har man annan åsikt är det kanske ett normalt beteende i sitt eget liv vilket inte betyder att det är ok ur ett barnperspektiv.

Självklart inte. Men man kan ju inte mena att hon inte ska gå och hämta sin dotter på sin vecka för att Chrippa har problem med humöret? Det fanns ju inget som visar på att det var ett problem med Julias humör. Det är ju han som har ett otyglat humör. Fruktansvärt avtändande.
Citera
2024-11-05, 19:50
Medlem
Dopys avatar
...
Citera
2024-11-05, 19:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag tycker det mest är Chrippa som beter sig illa. Julia pratar vänligt med sin dotter, och de andra två sliter Chloé och alldeles uppjagade.
Det är inte lämpligt att dyka upp hux flux och slita upp ungen och ta med sig barnet.
Om jag minns rätt hade hon väldigt dryg ton emot chrippa. Men jag kan lyssna när jag får tid.
När Chrippa säger nej sätter hon även foten i dörren så chrippa inte kan stänga för att bråket ska fortsätta trots att hon vet att barnet är där och ser och hör allt.

En mogen förälder med barnets bästa i fokus hade planerat en dag för hämtning så barnet vet vad som ska ske och när. En mogen person hade tagit laglig hjälp och inte åkt dit och bråkat när pappan sa nej.
En mogen person hade avslutat bråket när man insåg att barnet såg och hörde allt.

Anjo var säkert den som sa åt Julia att spela in och hetsade henne att åka, inte för barnets bästa, utan för att han skulle kunna göra mer drama videos.
Citera
2024-11-05, 20:00
Medlem
Citat:
Det är inte lämpligt att dyka upp hux flux och slita upp ungen och ta med sig barnet.
Om jag minns rätt hade hon väldigt dryg ton emot chrippa. Men jag kan lyssna när jag får tid.
När Chrippa säger nej sätter hon även foten i dörren så chrippa inte kan stänga för att bråket ska fortsätta trots att hon vet att barnet är där och ser och hör allt.

En mogen förälder med barnets bästa i fokus hade planerat en dag för hämtning så barnet vet vad som ska ske och när. En mogen person hade tagit laglig hjälp och inte åkt dit och bråkat när pappan sa nej.
En mogen person hade avslutat bråket när man insåg att barnet såg och hörde allt.

Anjo var säkert den som sa åt Julia att spela in och hetsade henne att åka, inte för barnets bästa, utan för att han skulle kunna göra mer drama videos.

Hon åkte 1. för att hämta barnet, 2. visa att hon vill ha barnet på sina veckor

Om pappan sagt nej så säger mamman ja och åker dit. Hon accepterade inte Chrippas fjanterier helt enkelt. Det var jättetråkigt för Chrippa att han bli inspelad när han var hysterisk och slet igen dörrar och sen när Julia går till busskuren så kommer han ut med de andra två och är hysterisk i gen. Det är synd för Chrippa att hans dåliga beteende blev inspelat, ingen fördel för honom
Citera
2024-11-05, 20:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Om pappan sagt nej så säger mamman ja och åker dit. Hon accepterade inte Chrippas fjanterier helt enkelt. Det var jättetråkigt för Chrippa att han bli inspelad när han var hysterisk och slet igen dörrar och sen när Julia går till busskuren så kommer han ut med de andra två och är hysterisk i gen. Det är synd för Chrippa att hans dåliga beteende blev inspelat, ingen fördel för honom
Det är inte ett dugg synd om Chrippa. Han får ta ansvar för sitt eget agerande.
Men det gör inte att Julias agerande var bra eller vettigt. Eller att det kommer se bra ut för Julia vid en vårdnadstvist eller hos soc om hon använder dessa inspelningar.
Citera
2024-11-05, 20:15
Avstängd
Citat:
Självklart inte. Men man kan ju inte mena att hon inte ska gå och hämta sin dotter på sin vecka för att Chrippa har problem med humöret? Det fanns ju inget som visar på att det var ett problem med Julias humör. Det är ju han som har ett otyglat humör. Fruktansvärt avtändande.

Ja exakt!
Och Julia hade ju all rätt att göra det.
Sen tror Chrippa att han kan köra över både henne och flickan för att han verkligen är riktigt dum i huvudet. IQ 15 som Linnéa hade sagt om någon annan haft detta beteendet.

Chrippa har själv ansvar för sitt eget humör och hur han hanterar det.

Han har ett gränsöverskridande beteende.
Citera
2024-11-05, 20:17
Medlem
Dopys avatar
Citat:

En sak till.
Julia åkte dit för att Julia ville ha lilla C eftersom det var Julias vecka.
Julia åkte dit för att kräva att hon fick med sig barnet.
Julia åkte dit för att bevisa för chippa att hon inte tog ett nej.
Julia åkte dit trots att hon visste att chrippa skulle säga nej och det skulle bli bråk.

Var någonstans i detta ser du fokus på barnet? Vart var fokus hur det skulle påverka barnet att plötsligt slitas upp och skickas till mamma oplanerat?
Vart var fokuset på hur barnet skulle påverkas av deras bråk?
Vart någonstans var fokus på barnet över huvud taget?
Det enda fokuset var vad Julia ville, vad Julia tyckte, Julia Julia Julia Julia, det var hennes enda fokus. Hon satte inte barnets bästa före vad hon själv ville.

Citat:
Ja exakt!
Och Julia hade ju all rätt att göra det.
Sen tror Chrippa att han kan köra över både henne och flickan för att han verkligen är riktigt dum i huvudet. IQ 15 som Linnéa hade sagt om någon annan haft detta beteendet.

Chrippa har själv ansvar för sitt eget humör och hur han hanterar det.

Han har ett gränsöverskridande beteende.
Du kan också läsa ovanstående så kanske du förstår problemet med Julias beteende.
Citera
2024-11-05, 20:22
Medlem
Citat:
Den enda stressade och hetsiga är du.
Julia har kunnat tagit hjälp länge, hon har kunnat tagit hjälp för sitt psykiska mående, hon har kunnat tagit hjälp för sin ekonomi istället för att kräva pengar ifrån Chrippa, hon har kunnat skaffar sig ett stabilt liv där hon står på egna ben och klarar sig själv. Hon har kunnat gjort allt detta i snart 1 år.
Inget av detta har hon gjort.

Jag är inte stressad utan helt lugn.

Jag har inget intresse av att delta i er smutskastning och drev mot Jullan och försöka hitta alternativa scenarion för att rättfärdiga Kräftans beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in