Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Du påstår att du ofta ser fel i forskares artiklar. Då ska du vara villig att försvara ditt påstående (regel nr 3 från ditt inlägg om debattetik-regler i delforumet Abortfrågan) att du ofta ser fel i forskares artiklar? Jag pratar inte om bevisbörda i det här fallet, utan om att du ska försvara ditt påstående. Gäller inte dina regler dig?
Jag ser ofta fel i forskares artiklar, jajamänsan. Jag tog nyss upp ett exempel ifrån en pubmed artikel. Missade du det?
Regel nr 3 syftar på specifika påståenden givetvis som är relevanta.
Jag behöver inte sitta här och ta upp massor med exempel för att övertyga dig om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Ta nu fram en studie om könsskillnader i IQ och peka ut felen i datan, metodiken och resultaten. Beskriv dem klart och tydligt.
Jag har ingen skyldighet att göra det. Dina misstag har jag pekat ut hur många gånger som helst på det här forumet.
Jag har ingen bevisbörda. Så tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
I fortsättningen håller du dig till sakfrågan i stället för att lalla runt här med dina evinnerliga statistiktermer och ordbajsande.
Då är det väl bara att sluta vädja till konsensus som du gör? För det gör enbart idioter ska jag säga dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Om du lyckas hitta fel i publicerade studier, så grattis! Då är du världsunik som kan slå granskande experter inom valfritt område på fingrarna!
Så jag är världsunik nu alltså

?
Citat:
Ursprungligen postat av
PelleTrollkarl
En PubMed-artikel:
I artikeln nedanför så åberopas begreppet ''inverse causation'' av kritikerna på ett felaktigt sätt rent tekniskt. Man kan inte ha inverse causation i den situationen som beskrivs. Givetvis förstår jag vad forskarna menar och vad de syftar på men utifrån en teknisk och statistisk synvinkel så använder de begreppet felaktigt.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27292972/
Om artiklar i vetenskapliga journaler var fläckfria så hade man inte ens behövt diskutera datan för vi hade vetat att allting i dem stämmer. Du är dummare än tåget. Men det vet vi redan efter att ha kollat igenom hur du tidigare har resonerat i olika trådar.
Vad sägs om att du slutar vädja till konsensus? Börja där. Börja sedan applicera logik.