2024-11-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ni är så svart/vita. Det finns en stor skala mellan fullständigt oduglig och perfekt.
Även om jag anser att den som är tryggare för barnet är Chrippa så innebär det inte att fosterhem är bättre än Julia

Det är du som är det.. Eftersom du inte kan inse något. Du vrider och vänder på allt som skrivs. Du argumenterar emot alla trots du blir motbevisad.

BTW. VART hittar DU att den föräldern som har sitt barn folkbokfört hos sig. Har större ANSVAR över vissa TJÄNSTER? Kom igen nu.. BEVIS på det. BEVIS inget annat.. Att du länkar osv och förklara att barnet skall till tandvård där den är folkbokfört innebär inte att den föräldern har det ansvaret. PUNKT.

Gemensamvårdnad = lika stort ansvar för barnets bästa. Oavsett folkbokföring.
Senast redigerad av CLJA 2024-11-05 kl. 15:28.
Citera
2024-11-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ni är så svart/vita. Det finns en stor skala mellan fullständigt oduglig och perfekt.
Även om jag anser att den som är tryggare för barnet är Chrippa så innebär det inte att fosterhem är bättre än Julia

Kan du berätta om det för mig, för det är ett område där jag inte läst in mig på. Det är viktigt att ha alla delar och göra sitt bästa för att få dem, se dem och vikta dem. Och att inte bli blind och låtsas om att vissa saker inte har hänt. Så det vore bra för mina försök att vara balanserad i synen på det som sker kring detta lilla barn.
Citera
2024-11-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Det är du som är det.. Eftersom du inte kan inse något. Du vrider och vänder på allt som skrivs. Du argumenterar emot alla trots du blir motbevisad.

BTW. VART hittar DU att den föräldern som har sitt barn folkbokfört hos sig. Har större ANSVAR över vissa TJÄNSTER? Kom igen nu.. BEVIS på det. BEVIS inget annat.. Att du länkar osv och förklara att barnet skall till tandvård där den är folkbokfört innebär inte att den föräldern har det ansvaret. PUNKT.

Gemensamvårdnad = lika stort ansvar för barnets bästa. Oavsett folkbokföring.

Om det vore så, så kan ju den förälder med folkbokföring på barnet bestämma precis ALLT vad gäller vård och skola och till ex vägra vaccination, eller ta alla vaccination helt utan att den andre kan säga något alls om någonting.
Citera
2024-11-05, 15:46
Avstängd
Citat:

Jag påstår att du är den som smutskastar Julia mest intensivt så försök inte med att andra är svart/vita.

Var kommer detta fosterhemsnacket ifrån?

Jag anser inte att Chrippa och Linnéa är det bästa för barnet av förklaringar jag har skrivit innan. Ta bara alla gånger vi fått ta del av när Chrippa pratar ner flickans mamma inför henne. Tänk vad som händer vilket vi inte vet om.

Jag anser att Julia är den av dessa två kan ge flickan trygghet. Hon liksom många andra mammor behöver hjälp i sitt föräldraskap när de har levt med en man som förtrycker och dessutom använder barnet som vapen.

Men jag anser inte att flickan inte ska få träffa sin pappa. Julia säger ju själv att flickan älskar sin pappa. Men övervakat.

Till och med Tomas klagade på att Julia spärrat flickans pass vilket du säkert kan räkna ut själv varför det gjordes.
Citera
2024-11-05, 15:48
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Om det vore så, så kan ju den förälder med folkbokföring på barnet bestämma precis ALLT vad gäller vård och skola och till ex vägra vaccination, eller ta alla vaccination helt utan att den andre kan säga något alls om någonting.

Då skulle Julia kunna placera C på förskolan också utan Christofers medgivande. Det är helt otroligt hur Micro säger emot saker hon tidigare sagt.
Citera
2024-11-05, 15:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag påstår att du är den som smutskastar Julia mest intensivt så försök inte med att andra är svart/vita.

Var kommer detta fosterhemsnacket ifrån?

Jag anser inte att Chrippa och Linnéa är det bästa för barnet av förklaringar jag har skrivit innan. Ta bara alla gånger vi fått ta del av när Chrippa pratar ner flickans mamma inför henne. Tänk vad som händer vilket vi inte vet om.

Jag anser att Julia är den av dessa två kan ge flickan trygghet. Hon liksom många andra mammor behöver hjälp i sitt föräldraskap när de har levt med en man som förtrycker och dessutom använder barnet som vapen.

Men jag anser inte att flickan inte ska få träffa sin pappa. Julia säger ju själv att flickan älskar sin pappa. Men övervakat.

Till och med Tomas klagade på att Julia spärrat flickans pass vilket du säkert kan räkna ut själv varför det gjordes.
Du håller på Julia för att det går emot Chrippa -inget annat,

Detta trots att det är hon som utsatt barnet för störst risk, inte har haft en stabil tillvaro, inte är den som visar engagemang i barnet.

Chrippa är inte farlig för barnet så det finns inga skäl alls att han skall ha övervakat umgänge. Det finns inget skäl till att han inte skall ha boende och full kontakt med barnet.
Den som obstruerar hela tiden och den som baktalar den andra föräldern är Julia.
Citera
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:

Det kommer bli övervakat på Kumla. Det kan jag lova.
Citera
Medlem
Citat:
Och jag tror att Julia är den enda av de två som är villig att ta emot den hjälp hon behöver. Chrippa är alldeles för upptagen med att hota sig fram och har ingen självinsikt.

Det är som vissa misshandlade ser det, om du inte hade gjort så eller sagt så hade jag inte behövt slå dig. Det är ditt fel att du får stryk av mig.

Chrippa ser inte att han behöver förändra sitt beteende och han blir uppbackad.

Jullan har alla möjligheter att få hjälp och stöd från människor i sin omgivning som inte hotar, smutskastar eller förnedrar henne.

Kräftan däremot uppvisar ett allvarligt problematiskt beteende som har förvärrats med tiden. Det är nog först nu som det verkligen framgår vad han är beredd att göra för att få sin vilja igenom. Det är manipulativt och otäckt. Det är tveksamt att det går att reparera.

Obegripligt att man kan backa upp en sådan person.
Citera
2024-11-05, 15:54
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Inte har haft en stabil tillvaro.

Och det har Christofer Chrippan Thomas jr Dvärgson Berg?
Citera
2024-11-05, 15:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Och det har Christofer Chrippan Thomas jr Dvärgson Berg?
Ja, det har han. Den är mer stabil än det Julia kan erbjuda.
Citera
2024-11-05, 16:03
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ja, det har han. Den är mer stabil än det Julia kan erbjuda.

"Okej".

Sprutor i röven framför barnet kan ju ifrågasätts som lämpligt.

Hur hänger det i våras med soc ihop med idag? Så uppenbart enligt dig men jag förstår inte. Kan du förklara?
Citera
2024-11-05, 16:05
Medlem
Citat:
Du håller på Julia för att det går emot Chrippa -inget annat,

Detta trots att det är hon som utsatt barnet för störst risk, inte har haft en stabil tillvaro, inte är den som visar engagemang i barnet.

Chrippa är inte farlig för barnet så det finns inga skäl alls att han skall ha övervakat umgänge. Det finns inget skäl till att han inte skall ha boende och full kontakt med barnet.
Den som obstruerar hela tiden och den som baktalar den andra föräldern är Julia.

Tror det mer handlar om att man vill ha övervakat för att man vill säkerställa att Linnea inte träffar henne..

Chrippas egna ord kan man inte bara kasta bort. Bilderna på när Chrippa blir häktad i december. På skador och hur lägenhetn ser ut.
Det går inte att bara förbi se.
Dessutom när dom sitter i lives och båda är högst troligen höga.. Så som Linnea Svamlade och knappt fick ihop två ord.

Där tror jag problemet ligger.
Ta fram dessa bevis om Julia också så skall du se att det troligen kommer bli samma sak där.

Att Chrippa och L dessutom blir tagna i hemmet med en stor mängd narkotika om det stämmer ? Det är inte heller ett gott tecken.

Det är inghen här inne som säger att Chrippa har slagit eller tagit på sitt barn..

Men orden som hennes EGNA pappa säger... Kommer föralltid finnas där... Hade inte Chrippa BOLLAR nog att säga att saker inte stämde direkt? Oavsett om det stämmer eller inte.. Detta kommer man aldrig få reda på.. Även om så Chrippa säger att han hitta på i efterhand.. Hur vet man att han inte hittar på i efterhand?
Papper som han sitter och skriver i häktet? Hur sjuk är man inte som person då.
Att sitta själv skriva detta för sedan komma och ut berätta att det var lögn allting.

Hade han inte stake nog att fucking skydda sitt barn korrekt från början? Stake har han inte eftersom han troligen tar vissa saker och sedan behöver hjälp för att få upp den..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in