2024-11-05, 13:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja det hoppas jag verkligen. De kan inte hålla på så här. Det måste bli ordning så att barnet får en rytm i hur hon ska leva.

C o J kommer också må bra av ett schema de måste följa. Trist om en får endast övervakat eller bara varannan helg men dit kommer det kanske inte att gå.

Chrippas ljugande om Alexandra, Natalie och Håkan kan bita honom i svansen. Hans ord går inte att lita på.

Det går inte att lita på honom alls. Hon är en vandrande röd lampa.

För barnets skull måste någon gripa in och ta kommandot. Förslagsvis familjerätten. Oavsett vad som händer har ju flickan två föräldrar och det är INTE Linnéa eller Tomas.
Det kan tillsättas tex medlare av rätten vilket kanske vore det bästa.
Och sen måste alla som tror att Chrippa är en superpappa backa för han tror ju på det och fortsätter i samma spår.
Julia behöver hjälp och stärka sin självkänsla och självförtroende.

Sker inte detta eller liknande är det stor risk för ett omhändertagande och en annans barndom i familjen upprepar sig.
Citera
2024-11-05, 14:16
Avstängd
Citat:
Hon var totalt osammanhängande men vet inte heller vad hon tagit. Det var ett uppumpat självförtroende hon visade där så hon hade tagit något för hon kände sig låg. Och hon kom upp men tappade samtidigt förmågan att sätta ihop ens två ord som liknar något som kommer ur mänskligt tänkande.

Och intressant det snabba svar att hon inte ska börja jobba. Hon tror alltså att den här livsstilen kan vara om inte för evigt så ett bra tag framåt. Det ska bli intressant att se hur mycket de kommer att resa framöver.

Om nu Chrippa vill ha vårdnaden om flickan, vilket han sagt, så blir det inte lättare när de gör så här. Då tänker jag att soc vet om detta och det är inte alls bra att flickan ska vara i den miljön.

Varje människa kan ju fråga sig om det är en miljö som man själv skulle vilja ha sitt barn i.
Svarar man ja på det är det nog dags att börja tänka barnperspektiv.
Citera
2024-11-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det går inte att lita på honom alls. Hon är en vandrande röd lampa.

För barnets skull måste någon gripa in och ta kommandot. Förslagsvis familjerätten. Oavsett vad som händer har ju flickan två föräldrar och det är INTE Linnéa eller Tomas.
Det kan tillsättas tex medlare av rätten vilket kanske vore det bästa.
Och sen måste alla som tror att Chrippa är en superpappa backa för han tror ju på det och fortsätter i samma spår.
Julia behöver hjälp och stärka sin självkänsla och självförtroende.

Sker inte detta eller liknande är det stor risk för ett omhändertagande och en annans barndom i familjen upprepar sig.

Jag kan bara instämma.
Det har pågått alldeles för länge att han tillåts bete sig och behandla andra som han vill, och nu kommer mer och mer av hans beteende fram i ljuset. De hejarop han får när han ljuger, hotar och smutskastar Jullan påverkar barnet direkt.
Barnet har en mamma och det är Jullan och hon har alla möjligheter att få den hjälp hon behöver för att återfå balansen i livet och komma på fötter.
Citera
Avslutad
Tre gånger i häktet på ett år för Chrilleboi.
Citera
Medlem
Citat:
Om nu Chrippa vill ha vårdnaden om flickan, vilket han sagt, så blir det inte lättare när de gör så här. Då tänker jag att soc vet om detta och det är inte alls bra att flickan ska vara i den miljön.

Varje människa kan ju fråga sig om det är en miljö som man själv skulle vilja ha sitt barn i.
Svarar man ja på det är det nog dags att börja tänka barnperspektiv.

Han kommer få göra prover kanske varje dag till och med. Och om han vägrar ja då gör han det. Som T sa till J, du väljer själv vilka vägar du vill gå.
Citera
2024-11-05, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Tre gånger i häktet på ett år för Chrilleboi.

Tre?
Citera
2024-11-05, 14:26
Avstängd
Citat:
Han kommer få göra prover kanske varje dag till och med. Och om han vägrar ja då gör han det. Som T sa till J, du väljer själv vilka vägar du vill gå.

Ang Tomas anser jag att han kan sluta hota och springa Chrippas ärenden.
Han ska hålla sig passiv mot Julia.

Skulle det bli tal om att lämna prover är det ju bara att göra det. Det finns ju skäl för socialtjänsten med dess alla aktörer att vidtaga de åtgärder som behövs ur flickans perspektiv.

Det behöver utredas ordentligt och under tiden ska flickan ha lugn och ro. Hon är värd det bästa.
Citera
2024-11-05, 14:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Låter rimligt. Men får soc verkligen göra så då? Han får alltså inte träffa eller prata med sitt barn längre? Han har ju inte blivit dömd för något ännu. Men jag vet inte hur soc jobbar ska tilläggas.
Nej, soc får inte besluta om det. Det är Julia som står för beslutet och att bara bryta kontakt kan vara negativt för henne i senare tvist.
Citera
2024-11-05, 14:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Det är mycket bättre med att barnet är kring droger säkert...

Henrik gick aldrig på Julia när C var där. Och Henrik gick aldrig på C.
Det stämmer inte.
C var där när H sparkade Julia ur sängen, och han väckte sedan C.
Citera
2024-11-05, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag kan bara instämma.
Det har pågått alldeles för länge att han tillåts bete sig och behandla andra som han vill, och nu kommer mer och mer av hans beteende fram i ljuset. De hejarop han får när han ljuger, hotar och smutskastar Jullan påverkar barnet direkt.
Barnet har en mamma och det är Jullan och hon har alla möjligheter att få den hjälp hon behöver för att återfå balansen i livet och komma på fötter.

Och jag tror att Julia är den enda av de två som är villig att ta emot den hjälp hon behöver. Chrippa är alldeles för upptagen med att hota sig fram och har ingen självinsikt.

Det är som vissa misshandlade ser det, om du inte hade gjort så eller sagt så hade jag inte behövt slå dig. Det är ditt fel att du får stryk av mig.

Chrippa ser inte att han behöver förändra sitt beteende och han blir uppbackad.
Citera
2024-11-05, 14:51
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det stämmer inte.
C var där när H sparkade Julia ur sängen, och han väckte sedan C.

Nu syftade jag på det mer allvarliga han dömdes för. Var det det bästa du hittade Henrik gjort när C varit närvarande?
Citera
2024-11-05, 15:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men du har ju skrivit hundratals inlägg om att Julia är helt värdelös mamma.
Det har ju inget med Henrik att göra. Han är ju ur hennes liv för ett bra tag sedan. Du skriver ju bla att hon skrivit falsk anmälan och den enda som bryr sig om flickan är Chrippa.
Ni är så svart/vita. Det finns en stor skala mellan fullständigt oduglig och perfekt.
Även om jag anser att den som är tryggare för barnet är Chrippa så innebär det inte att fosterhem är bättre än Julia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in