2024-11-05, 10:33
Medlem
Kaellkritiks avatar
Chefer som inte kan ta kritik är dåliga chefer.
Det där med att skilja på sak och person, som inte heller våra politiker kan längre, har blivit allt mer sällsynt.

Därtill en pressad situation inom publicera service som bland annat handlar om att man har svårigheter att nå yngre generationer. Kanske är det radiodöden vi bevittnar?
Det skulle vara tråkigt. Mycket tråkigt.

SR har kört stenhårt med att försöka styra över podd-lyssnare till sin egen app istället för ”där poddar finns”. Jag är testperson i en panel där man får frågor om appens utseende, sina lyssnar-vanor med mera. Det skriker kris om varje fråga.
Citera
2024-11-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Följande mening i artikeln kan ju ge en ledtråd till Ekots problem:

"Medarbetare har uppfattat det som att ledningen anser att den som vill diskutera ett specifikt inslag bör prata med sin närmaste chef innan man tar upp frågan på ett möte, för att få något slags godkännande."

Det är väl liksom själva definitionen av en de facto-censur? I den typen av samtalsklimat dör allt kreativt. SR och Svt är i stora delar helt undermåliga produkter som vanligt folk inte är intresserade av längre. I längden blir det ohållbart att ta ut skattepengar för en så oattraktiv produkt. "Public Service" bör krympas till en miniminivå samt dessa institutioners förmåga att vara riket behjälpligt i tider av kris/ krig bör noga ses över. I nuläget är de så vänstervridna och okunniga att de snarast är ett sänke för landet gentemot vissa främmande makters försök till påverkan. Inte bra.

Så att dom gör ännu sämre program? Detta händer för att SD inte klarar av att dom får kritiska frågor. Som om inte alla också får det.
Citera
2024-11-05, 11:20
Medlem
discofunks avatar
Om Kristian Åström försvinner blir inte jag särskilt ledsen.
För det första har karln en dialekt som gör att det är svårt att höra vad han säger. Ovanpå det då pratar han sluddrigt.

Men det värsta är att han hela tiden blandar ihop saker, att höra honom prata om inflationen och kpif och olika index blir helt obegripligt.
Citera
2024-11-05, 11:22
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det stämmer delvis men här skiljer sig PS enormt från alla andra medier eftersom SVT och SR har ett stort antal lokala redaktioner som tar upp lokala frågor i HELA landet. Det är tyvärr sånt man skär ner på nu när budgeten minskar.
Ja, Stockholm behöver nog inte oroa sig över att deras del av nyhetskakan minskar procentuellt.
Citera
2024-11-05, 11:31
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Chefer som inte kan ta kritik är dåliga chefer.
Det där med att skilja på sak och person, som inte heller våra politiker kan längre, har blivit allt mer sällsynt.

Därtill en pressad situation inom publicera service som bland annat handlar om att man har svårigheter att nå yngre generationer. Kanske är det radiodöden vi bevittnar?
Det skulle vara tråkigt. Mycket tråkigt.

SR har kört stenhårt med att försöka styra över podd-lyssnare till sin egen app istället för ”där poddar finns”. Jag är testperson i en panel där man får frågor om appens utseende, sina lyssnar-vanor med mera. Det skriker kris om varje fråga.
Jag håller med och tycker de snabbt tog till sig lättkränkthet som ett sätt att flytta kritik mot deras arbetsprestation som personpåhopp. Var och varannan kvinnlig chef har ylat om glastak och misogyni när någon postat något om hur jävla dåligt arbete de utfört eller konstiga ursäkter de kommit med. Offerkoftandet verkar ha blivit ett allmänt sätt att försöka knuffa fokuset från yrkesroll till påhopp.

När jag läser en artikelrubrik som börjar "Jag fick uppleva så mycket hat" slutar jag läsa för jag vet att det blir 110% offerporr och snyftpullande. Vi kanske på sätt och vis borde tacka Putin för hans lilla misslyckade "specialoperation". Den ledde ju till en översyn av hur statlig media ska ta ansvar för information och vad de måste jobba med. Mer hardcore journalistiskt arbete och mindre Stina Wollter som målar av kroppspositiva tjockisar i ett navelsådande grupprunksprogram om deras förträfflighet.
Citera
2024-11-05, 11:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, Stockholm behöver nog inte oroa sig över att deras del av nyhetskakan minskar procentuellt.

Absolut inte. Men så ser det ut om marknaden får bestämma. Det är därför PS fyller en viktig funktion.
Citera
2024-11-05, 12:11
Medlem
Xeliouss avatar
Kristian Åström är en riktigt bra ekonomireporter. Otroligt kunnig. Har hört honom många gånger tvingas bemöta kommunisternas agendastyrda frågor och undrat hur länge han ska stå ut i dårhuset Sveriges Radio.
Senast redigerad av Xelious 2024-11-05 kl. 12:13.
Citera
2024-11-05, 12:12
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discofunk
Om Kristian Åström försvinner blir inte jag särskilt ledsen.
För det första har karln en dialekt som gör att det är svårt att höra vad han säger. Ovanpå det då pratar han sluddrigt.

Men det värsta är att han hela tiden blandar ihop saker, att höra honom prata om inflationen och kpif och olika index blir helt obegripligt.
Obegripligt för dig eftersom du är helt okunnig. Blir bara idioter kvar på SR.
Citera
2024-11-05, 12:31
Medlem
Det är inte journalistiken som håller på att dö utan propagandan.
Citera
2024-11-05, 12:43
Medlem
Jag läser nästan bara Dansk media nu. De bevakar tex svensk inrikespolitik bättre än vad det isolerade och centraliserade Stockholm klarar.

Nu senast hyllade Berlingske Jeff Bezos för att han omvandlar Washington Post till en neutral tidning och ersätter för många wokade med även konservativa journalister som han kräver ska vara neutrala och INGEN på WP får vara partisk i valet. De ska bara rapportera verkligheten - DN/SVT/SR i 08 gör tvärtom o därför ruttnar de innifrån. man behöver inte läsa DN. Man vet redan vad det står på DNs ledarsida imorgon. Man vet hur de harar Trump. DN/SVT mfl är 100% obsoleta.

statliga myndigheter måste avsluta alla prenumerationer på DN. Allt annat är stöld av folkets pengar.
Citera
Motvillig1.2s avatar

Moderatormeddelande

Postat av Motvillig1.2 2024-11-05, 13:12
Moderator
Judarna är inte topic.
2024-11-05, 14:09
Moderator
Dr Kings avatar
Att Ekochefen Klasse Wolf-Watz är en dåre som inte tål kritik har ju varit känt i ett antal år. Starkt av den skicklige Kristian Åström att sätta ner foten och bokstavligt talat bett Klasse dra åt helvete innan han smällde igen dörren på vägen ut från SR

Det troliga är väl nu att Kristian som så många andra ekonomijournalister inom kort dyker upp på Handelsbankens mediesatsning EFN.

Klasse har ju orsakat strömhopp från ekot de senaste åren genom usel personalpolitik som fått många att vantrivas. Det rimliga hade väl varit att Klasse själv nu fick ta konsekvensen och fick foten. Så kommer dock inte att ske då han är personlig polare med VDn Cilla Benkö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in