2024-11-04, 14:53
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jag kan garantera med 99,9% säkerhet att Trump vinner Iowa med mer än 8%, troligtvis över 10%.
Demokraterna är desperata när dom börjar nämna klarröda Iowa, hur tänker dom där?

Jag tror också att Trump tar hem alla swingstater efter att hans "Shy Voters" gått och röstat i morgon.
10%?
Alla swingstater??
Du är lika trovärdig som trump själv.
2024-11-04, 15:00
Medlem
MrochMrs avatar
Ett par andra grupper i Pennsylvania.
Amish folket. Om de röstar alls. Sist röstade på Trump.

Ukrainaamerikaner. En ökänd grupp. Sägs vara misstänksamma mot Trumps fredsplan.

Om Ukraina, skulle falla, så är Polen näst på tur(sägs det). 800 000 Polen-amerikaner i Pennsylvania.

Kan polls fånga detta, med de metoder som nämnt i tråden?
Pollsutfrågare: Är du av polsk/Ukrainsk ursprung? Följer du kriget? Är kriget viktigt för dig?

Ska man sedan lägga in detta i undersökningen, av 800 personer?

Går det till så?
Eller är det detta som gör utgången blir så annorlunda?
Senast redigerad av MrochMr 2024-11-04 kl. 15:04.
2024-11-04, 15:03
Medlem
SKetchers avatar
Ser ju ut som att Trump kommer vinna väldigt stort, om man jamför med polls från förra året för samma tid. Biden låg på +10 procentenheter.
2024-11-04, 15:05
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Landslide
Nej, ingen landslide. I själva verket jämnt.

1972 vann Nixon med en landslide: 520-17
2024-11-04, 15:06
Medlem
Overminds avatar
Nu skriker medierna ut att Kamla leder i en vågmästarstat. Jag tror att opinionsmätningarna ligger med minus med 0.5-1 procent för Trump. Underskattar honom.
2024-11-04, 15:09
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtsigalko
Skillnaden politiskt mellan de två presidentkandidaterna i sig är ju riktigt jävla stor, Kamala vs Trump. Därför förstår jag inte hur det kan vara så jämnt.

Det är ju i princip 50/50. Vore mer logiskt om det tippade över lite mer säg 55-57 % åt något håll. Sjukt att nästan exakt 50 % av amerikanerna föredrar just den ena framför den andra.

1/3 bryr sig väl inte ens om att rösta.
2024-11-04, 15:15
Medlem
Flashbackatmes avatar
Kamelfittan leder i Michigan och Wisconsin och lär nog ta dessa 2 tror jag eftersom det är över 1% i skillnad.
I Pennsylvania är det nu dött lopp enligt mätningar,tror det kommer avgöras där....
2024-11-04, 15:16
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Jag kan garantera med 99,9% säkerhet att Trump vinner Iowa med mer än 8%, troligtvis över 10%.
Demokraterna är desperata när dom börjar nämna klarröda Iowa, hur tänker dom där?

Jag tror också att Trump tar hem alla swingstater efter att hans "Shy Voters" gått och röstat i morgon.

Dems har nog också en del shy voters. Fruar som låtsas rösta som sina republikanska makar för husfridens skull. Men egentligen röstar på Harris.

Ärkekonservativa kristna mansgrisar som är väldigt rädda för detta. Som anser att kvinnor ska rösta som sin man och anser att det är att jämställa med otrohet om hon inte gör det. De har ungefär samma syn på kvinnors rättigheter som talibanerna i Afganistan.

Nu har dessutom Trump gjort ytterligare ett obehagligt uttalande där han säger att hemska saker kommer att hända om han blir president.
2024-11-04, 15:17
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Ser ju ut som att Trump kommer vinna väldigt stort, om man jamför med polls från förra året för samma tid. Biden låg på +10 procentenheter.
Ja, det är det vad vi som kan se objektivt på undersökningarna ser. Det mesta talar för en klar Trumpvinst.
2024-11-04, 15:19
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Dems har nog också en del shy voters. Fruar som låtsas rösta som sina republikanska makar för husfridens skull. Men egentligen röstar på Harris.

Ärkekonservativa kristna mansgrisar som är väldigt rädda för detta. Som anser att kvinnor ska rösta som sin man och anser att det är att jämställa med otrohet om hon inte gör det. De har ungefär samma syn på kvinnors rättigheter som talibanerna i Afganistan.

Nu har dessutom Trump gjort ytterligare ett obehagligt uttalande där han säger att hemska saker kommer att hända om han blir president.
Det där tror jag inte det minsta på. Däremot har Harriskampanjen fört propgandareklam om just det där hur "förtryckta" fruarna är av sina män och att dom endast blir fria om dom röstar på roboten och det tomma skalet Harris.

Mycket kvinnoförnedrande reklam där man försöker förmedla att kvinnor är hjärndöda våp och inte kan tänka själva. Det visar Demokraternas taskiga kvinnosyn.
2024-11-04, 15:19
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Det beror ju oftast på att de inte har någon egen tankeverksamhet eller kritiskt tänkande, de vill bara följa strömmen, allt annat är för jobbigt. Det syns även på poll:ar

Folk har inget val. De måste rösta på Trump eller Harris. Det är meningslöst att rösta på Jill Stein eller någon annan kandidat.
2024-11-04, 15:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, det är det vad vi som kan se objektivt på undersökningarna ser. Det mesta talar för en klar Trumpvinst.

Kollar man dessutom på Hillary "basket of deplorables" Clintons siffror så blir ju mönstret ännu tydligare, Kamala Harris siffror är ju sämre än Hillarys och Hillary var ju ännu mer avskydd än Kamala.

Kort sagt, jag håller med dig, det mesta talar för en klar vinst för Trump om nu inte det här valet skulle vara så pass annorlunda att all statistik ställs på ända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in