2024-11-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Förstår din tanke.
Men tror inte att hotellet vill bli kända som hotellet som har gömda smygövervakningskameror i sina rum.
Tror inte att framtida rika torskar vill bo på ett sånt hotell.
Edit: det är olagligt. Kallas kränkande fotografering enligt lagen.
Dock så är straffet för det lägre än för våldtäkt.

Jag tror dock inte att det är olagligt att hitta på en tillfällig story, att man har själv övervakat rummen man bott i. Och därmed kunnat få bort våldtäktsanklagelsen från tjejen.

Men nu är det för sent att komma på med dessa storys. Detta borde hans advokater gjort från första början. Om han oskyldig.
Senast redigerad av HayabusaMannen 2024-11-02 kl. 14:05.
Citera
2024-11-02, 14:18
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Hur vet du det? Känner du henne? Det är allmänt känt att Stureplan är fyllt av prostituerade. Dessutom är det inte första gången fotbollsspelare söker sig till just det. Var ju inte jättelänge sedan tex Foden (inte jag alltså haha) och Greenwood låg med prostituerade på Island i samband med en fotbollsmatch. I Brasilien är det ju än vanligare, samma sak gäller en rad andra länder. Hon är garanterat prostituerad och får sig en hacka i detta nu.

Om det är den jag har fått till mig att det är så är hon inte prostituerad nej.

Ja, det är vanligt.
Citera
2024-11-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Jo men faktum är att detta nu skett i Stockholm Sverige år 2024.
Och på många andra ställen, 2024.
Förstår inte vart du vill komma. For the record så svarade du aldrig på det tidigare, vad invandringspolitiken skulle ha med det här att göra. Men skippa det, eftersom det är off topic.

Det börjar däremot bli intressant hur utredningen framskrider. NFC har väl rätt tråkiga väntetider fortfarande(?) och således bör det ju ta en stund innan något nytt händer.
Citera
2024-11-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Jag tror dock inte att det är olagligt att hitta på en tillfällig story, att man har själv övervakat rummen man bott i. Och därmed kunnat få bort våldtäktsanklagelsen från tjejen.

Men nu är det för sent att komma på med dessa storys. Detta borde hans advokater gjort från första början. Om han oskyldig.
Det är inte förbjudet att ljuga.
Men vad gör de om hon istället anmäler dem för kränkande fotografering?
Om jag får spekulera fritt. Svårt att bevis i efterhand att du inte har filmat. Trots allt att finns ju fängelse på skalan för kränkande fotograferingen.
Undra om det kanske till och med skulle kunna bli olaga hot eller övergrepp i rättssak på ditt förslag.
Citera
2024-11-02, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Hur vet du det? Känner du henne? Det är allmänt känt att Stureplan är fyllt av prostituerade. Dessutom är det inte första gången fotbollsspelare söker sig till just det. Var ju inte jättelänge sedan tex Foden (inte jag alltså haha) och Greenwood låg med prostituerade på Island i samband med en fotbollsmatch. I Brasilien är det ju än vanligare, samma sak gäller en rad andra länder. Hon är garanterat prostituerad och får sig en hacka i detta nu.
Citat:
Livlig fantasi du har, nej hon är inte prostituerad.

Hon är troligen inte prostituerade på den nivå att Mbappe eller festarrangören (hallicken) gav henne 1000 euro till exempel.
Men hon är ju inbjuden på festen med en baktanke. Det finns ett utbytte. Hon får komma in på festen med fri alkohol och kanske droger och umgås med en kändis. Men det finns förväntningar på att hon ska leverera.
Hade hon varit en nykter nucka som inte tror på sex utanför/innan äktenskapet och som sitter och diskutera Nietsche hela kvällen hade hon inte blivit inbjuden.
Det är så nära sugerdating kan komma prostitution utan att vara prostitution.
Citera
2024-11-02, 16:07
Medlem
Citat:
Hon är troligen inte prostituerade på den nivå att Mbappe eller festarrangören (hallicken) gav henne 1000 euro till exempel.
Men hon är ju inbjuden på festen med en baktanke. Det finns ett utbytte. Hon får komma in på festen med fri alkohol och kanske droger och umgås med en kändis. Men det finns förväntningar på att hon ska leverera.
Hade hon varit en nykter nucka som inte tror på sex utanför/innan äktenskapet och som sitter och diskutera Nietsche hela kvällen hade hon inte blivit inbjuden.
Det är så nära sugerdating kan komma prostitution utan att vara prostitution.
Källa på det?
Citera
2024-11-02, 16:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nja, han är för närvarande skäligen misstänkt för våldtäkt...nästa steg i processen är i det fall det finns tillräckligt starka bevis att misstankegraden höjs till sannolika skäl misstänkt...det är väl det polis och åklagare klurar på just nu vad nästa steg skall bli.

Man kan ju tycka att för att bli kallad skäligen misstänkt så borde det ju finnas någon form av bevisning. Lite missvisande egentligen att kalla någon misstänkt bara för att någon gör en anmälan.
Skulle ju lika gärna kunna anmäla kvinnan tillbaka för falsk tillvitelse eller förtal typ. Skulle hon då benämnas som misstänkt för .....
Citera
2024-11-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Källa på det?
Källa på att hon var inbjuden på festen av hallicken?
Det finns ingen källa på det eftersom vi inte än vet vem det är och hur hon och Mbappe träffades.
Men troligast som jag ser det är att de träffades på den privata festen.
Men som sagt. Vi vet inte än. Så allt är bara teorier.
Citera
2024-11-02, 16:55
Medlem
Citat:
Källa på att hon var inbjuden på festen av hallicken?
Det finns ingen källa på det eftersom vi inte än vet vem det är och hur hon och Mbappe träffades.
Men troligast som jag ser det är att de träffades på den privata festen.
Men som sagt. Vi vet inte än. Så allt är bara teorier.
Så hur vet du att det finns "förväntningar" på kvinnan?
Citera
2024-11-02, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Man kan ju tycka att för att bli kallad skäligen misstänkt så borde det ju finnas någon form av bevisning. Lite missvisande egentligen att kalla någon misstänkt bara för att någon gör en anmälan.
Skulle ju lika gärna kunna anmäla kvinnan tillbaka för falsk tillvitelse eller förtal typ. Skulle hon då benämnas som misstänkt för .....

Givetvis finns det redan någon form av bevisning eftersom han redan är skäligen misstänkt.
Citera
2024-11-02, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen

Precis, det kan också vara så att de inte kört den storyn eftersom han faktiskt är skyldig vilket kvinnan vet..
Citera
2024-11-02, 17:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Livlig fantasi du har, nej hon är inte prostituerad.

Gissar du bara eller vet du vem kvinnan är och att hon inte är prostituerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in