2024-11-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Micro erkände i går att hon hade sett den.

Men då finns den ju och det är viktigt för micro att det är Julia som skrivit den.
Varför?
Det pågår en kampanj mot Julia som kan ha substans i nästa veckas förehavanden som nämndes i går.
Citera
2024-11-02, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Anmälan är både märklig och ologisk. Jag ser inte varför Jullan skulle vilja sätta krokben för sig själv. Jag spekulerar lite här för att undvika förhastade slutsatser. Kan det vara så att den som gjort anmälan har avsett att rikta blickarna mot Jullan som den som står bakom den, kanske för att förbättra sin egen position?

Absolut kan det vara så. Det verkar mer rimligt att det är på det viset.

Julias äkta förvåning när detta togs upp av Tomas är inte påhittad och stärker att hon inte är ansvarig för att knåpat ihop den.
Citera
2024-11-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Men då finns den ju och det är viktigt för micro att det är Julia som skrivit den.
Varför?
Det pågår en kampanj mot Julia som kan ha substans i nästa veckas förehavanden som nämndes i går.

Anmälan handlade om att Chrippa tar på barnet på ett högst olämpligt sätt. Och vem har anklagat Chrippa för det förut? Jo - Linnea.

Det finns ett gäng med människor som vill att Julia förlorar vårdnaden helt om barnet. Och tydligen var upplägget detta. Nu avslöjade ju micro att hon sett det, antagligen av misstag. Och vem kan visat henne det? Inte är det Julia i alla fall och så många andra kan det ju inte vara.
Citera
2024-11-02, 13:53
Medlem
Citat:

Julias äkta förvåning när detta togs upp av Tomas är inte påhittad och stärker att hon inte är ansvarig för att knåpat ihop den.

Bara samtalet i sig är anmärkningsvärt att han väljer att höja rösten åt henne och häva ur sig en massa skit och anklagelser.
Otroligt dumt gjort. Eller smart. Beror på hur man ser det.
Citera
2024-11-02, 13:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Anmälan är både märklig och ologisk. Jag ser inte varför Jullan skulle vilja sätta krokben för sig själv. Jag spekulerar lite här för att undvika förhastade slutsatser. Kan det vara så att den som gjort anmälan har avsett att rikta blickarna mot Jullan som den som står bakom den, kanske för att förbättra sin egen position?
På vilket sätt sätter anmälan krokben för Julia?
Hon kan ju bara vinna på den eftersom den kan innebära att Chrippa inte får träffa barnet och hon få enskild vårdnad.

Nej, den som gjort anmälan riktar den tydligt mot Chrippa och Linnea.
Citera
2024-11-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är du dum i huvuet.
Julia har bekräftat att anmälan finns.

Du har bekräftat att du sett den. Det är knappast Julia som visat dig den.
Citera
2024-11-02, 13:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Hon lät inte ett dugg förvånad.
Varför skulle hon var det - hon var ju fullt medveten om den, vilket hon också säger.
Citera
2024-11-02, 13:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du har bekräftat att du sett den. Det är knappast Julia som visat dig den.
Nej, det har jag inte alls gjort.
Däremot har Julia bekräftat att den finns.
Citera
2024-11-02, 13:56
Medlem
Citat:
Det behövs ingen insyn för en falsk anmälan.
Dessutom skulle hon knappast sätta dit sig själv - anmälan gäller båda.

Du skriver ju själv att det är uppenbart att Julia har skrivit anmälan. Att göra en falsk anmälan för att sätta dit Julia kräver väl nästan att man anger sig själv?
Citera
2024-11-02, 13:57
Medlem
Citat:
Bara samtalet i sig är anmärkningsvärt att han väljer att höja rösten åt henne och häva ur sig en massa skit och anklagelser.
Otroligt dumt gjort. Eller smart. Beror på hur man ser det.

Jag har lyssnat på det samtalet så många gånger nu och Tomas är ju övertygad om att det är Julia. Men hennes förvåning är tydlig. Hon visste inte förrän där och då något om det.
Citera
2024-11-02, 13:58
Medlem
Citat:
Nej, det har jag inte alls gjort.
Däremot har Julia bekräftat att den finns.

När bekräftade Julia det?
Citera
2024-11-02, 13:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du skriver ju själv att det är uppenbart att Julia har skrivit anmälan. Att göra en falsk anmälan för att sätta dit Julia kräver väl nästan att man anger sig själv?
På vilket sätt "sätter anmälan dit" Julia?
Det finns inga anklagelser mot Julia i anmälan - så vad svamlar du om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in