2024-11-01, 22:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Är du med Julia?

Du missade i EM hur Dopy gjorde bort sig totalt.
Ja, om Dopy gjort bort sig så har jag missat det.

Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jaså, då har du läst anmälan och känner Julia så väl att du kan bedöma att det är hon. Det är ju väldigt intressant eftersom du gör ett tag sedan skrev att du inte lyssnar alls på henne med efterföljande nedvärderande ord.

Kan du se genom hus också?
Den är så uppenbart falsk att soc inte agerade på den. Den måste utredas p g a de allvarliga anklagelserna - men några åtgärder när den kom togs inte, mer än att informera om att den kommit in - eftersom den skriker falsk anmälan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Tack för tidsangivelsen. Jag missade faktiskt det helt för jag var så inne i rotvältskan. Ja han pratar om en anmälan om att de har hällt i henne sprit och tar på henne på ett opassande sätt.

Då tycker du att Julia ska ha gjort den anmälan. Men om man betänker att Thomas även säger att det finns dokument med ståmpel som måste vara förfalskat av någon, han säger också att hon inte är skriven någonstans, hon försöker säga att hon inte har ett bank-id längre pga Chrippa, Thomas säger att Chloe inte har ett eget rum, Julia säger att det har hon visst det, Thomas säger att Chloé ska inte bo med tio andra och det har också soc sagt att hon inte får ...

så funderar i alla fall jag över den där allmälan kommer ifrån att de häller sprit i ungen, om nåon gjorde det skulle hon ju bli medvetslös och kanske dö .... mycket konstig sak att säga

Jag kan inte se att Julia på något sätt försöker med något trix, kan ju vara det för de men jag får inte in det rent i rimlighetens namn... men vi får se

En fråga dock, vad pratar Christofer om för påhittade låtsasadvokater? Det verkar någon stämning som Julia har lämnat in. Vet du vad det är för något?

Före det så pratar Christofer om att han ska ha egen vårdnad och varför vill han ha det?
Att Julia varit delaktig i den hör du på hur den är formulerad - samt hör du att hon ljuger för Tomas.
Den enda som tjänar på en sådan anmälan är Julia.

Frågan kvarstår - är det metoder som du tycker är okej?

Tomas säger inget om stämplar eller att ha sett beslut -- har du en sådan inspelning så får du länka - precis som jag länkade till det jag har hört.

Edit
Låtsas advokater - jag vet inte, men Jocke har ju fixat och/eller betalat någon advokat - såvitt jag förstått är det hon som begär ensam vårdnad i stämningen. Dvs det är hon som lagt det på bordet.
Senast redigerad av micro113 2024-11-01 kl. 22:53.
Citera
2024-11-01, 22:49
Medlem
Citat:
Killen är sociopat med enorm empatistörning, narcissist, ADHD och lågt IQ.

Ja han måtte ha en empatistörning för att göra något sådant. Att slänga det där efter henne när hon ska gråta hela bussresan och hon har ingen med sig är sadism. SADISM;
,
Citera
2024-11-01, 22:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I det här klippet så hörs pappan säga till mamman med hånfullt tonfall: Går de så dåligt för dig nu att du måste ta bussen hit. Om du hade gjort .....ohörbart ... så hade du haft en lägenhet nu det är alltid jag som fixat allting du har alltid stått som nån jävla sekundär ohörbart

snyggt att säga framför sitt barn till mamman. Fy fan vad taskigt. Hon har åkt buss på sin födelsedag och dottern gråter och vill till mamma men Christofer ljuger om skyddsplacering. Han är fan inte klok.

Att säga något sådant när han vet att hon inte kommer att få barnet med sig visar ju på vilket sorts person Christofer är

Han är ju den som såg till att Julia inte skulle jobba genom att få henne med på resor, trycka bort henne från möjligheter att agera självständigt kring sin person och inte känna sig tvingad att göra något''

och trots att han nu ska vara så lycklig med sin Linnea så kan han inte låta bli att vara riktigt riktigt elak superelak emot henne när han nu vet att hon ska åka buss hem utan sitt älskade barn. Han kan inte låta blir att vara rent ut sagt OND.

Christoffer är utstuderat OND.
Såg han till att Julia inte skulle jobba? Hon påstår det - men i samma sittning så spelar hon upp när Chrippa kommer hem och hon ligger på soffan - och han ifrågasätter varför hon är hemma - hon skall ju vara på sitt jobb .. sen bråkar de om att hon inte jobbar - och hon känner sig minimerad för att han tjänar mer.
(Retoriskt återgett) -- men då ville han inte att hon låg hemma utan jobbade.

Motsägelsefullt.
Senast redigerad av micro113 2024-11-01 kl. 22:54.
Citera
2024-11-01, 22:55
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ja han måtte ha en empatistörning för att göra något sådant. Att slänga det där efter henne när hon ska gråta hela bussresan och hon har ingen med sig är sadism. SADISM;
,

Kolla hur han tryckt ner:

Jocke
Jacke
Linnea
Julia
Luggen
Rask
Citera
2024-11-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, om Dopy gjort bort sig så har jag missat det.

Den är så uppenbart falsk att soc inte agerade på den. Den måste utredas p g a de allvarliga anklagelserna - men några åtgärder när den kom togs inte, mer än att informera om att den kommit in - eftersom den skriker falsk anmälan.

Att Julia varit delaktig i den hör du på hur den är formulerad - samt hör du att hon ljuger för Tomas.
Den enda som tjänar på en sådan anmälan är Julia.

Frågan kvarstår - är det metoder som du tycker är okej?

Tomas säger inget om stämplar eller att ha sett beslut -- har du en sådan inspelning så får du länka - precis som jag länkade till det jag har hört.

Edit
Låtsas advokater - jag vet inte, men Jocke har ju fixat och/eller betalat någon advokat - såvitt jag förstått är det hon som begär ensam vårdnad i stämningen. Dvs det är hon som lagt det på bordet.

Okej vi får veta mer om det sen då om det är något eller bara trams.

Jag har blundat och hört saker som inte fanns, det är Julia själv som efter man hört samtalet med Tomas som säger att Tomas och Annika har sett dokument. Så då står vi där.

Men sen Tomas svamlande om att hon inte har någon adress, hon har ingenstans att bo, Chlioe har inget eget rum, och att soc har sagt att hon inte får bo med tio andra visar ju att han har lite dålig uppfattning och den kan gissar jag i alla fall kommer från den skrikande sonen. Nu förstår jag varför han skriker. De är av samma sort. Jacke skriker.
Citera
2024-11-01, 23:09
Medlem
Citat:
Såg han till att Julia inte skulle jobba? Hon påstår det - men i samma sittning så spelar hon upp när Chrippa kommer hem och hon ligger på soffan - och han ifrågasätter varför hon är hemma - hon skall ju vara på sitt jobb .. sen bråkar de om att hon inte jobbar - och hon känner sig minimerad för att han tjänar mer.
(Retoriskt återgett) -- men då ville han inte att hon låg hemma utan jobbade.

Motsägelsefullt.

Nej, inte om man har den insikten att Christofer är utstuderat sadistiskt.

Det har jag förstått just nu utav samtalen vi nu har diskuterat i flera inlägg. Han gillar att komma hem och attackera kvinnan som han har fått att resa med honom så att hon förlorade jobbet. Det är så en viss typ av man gör. Det vet du också. Få se om du ens kan erkänna att han är sadistisk när han gör så här eller om du håller fast vid något bara för att du inte vill diskutera utan bara tjafsa i stället.

Jag vet att du känner igen ett sånt beteende, och vet vad det leder till. Men om du inte vill erkänna det så gör inte det.
Citera
2024-11-01, 23:13
Medlem
Citat:

Jocke
Jacke
Linnea
Julia
Luggen
Rask

Det är intressant att Luggen till och med försvunnit.

Jag väntar på att Linnea nu, om hon är eller blir gravid, kommer att isoleras och bli totalt beroende av honom när hon har bebisen att ta hand om. Lille William med blå ögon. Och jag tror hon är en mer kämpe än Julia så hon kommer att kämpa tillbaka varvid allt kan bli allt fulare för henne än för Julia. För Christofer ger sig inte.

Bara det att han gick på Jacke direkt när Jacke pratade och hade ett avslappnat förhållande med sin egen bror. Chrippa lackade direkt. "Kalla inte mamma för mamma"
Citera
2024-11-01, 23:27
Medlem
Citat:

Jocke
Jacke
Linnea
Julia
Luggen
Rask

Men Jackes tjej Sofia kände direkt att han inte var en snäll man. Och det är milt uttryck. Han är en sadist. Inget mer och inget mindre. Få se hur det går för Linnea. Hon ser trött ut, inte så lycklig ut, har gått upp mycket i vikt, hon håller med allt han säger, hon har ingen egen annan åsikt om någonting ...
Citera
2024-11-01, 23:34
Medlem
Nu har de fest med annat bottenskrap på ett hotell (Paow,Leonidas mfl)...långt från Dubai och redigt folk.Droger får verkligen ut det sämsta ur mänskligheten.
Citera
2024-11-02, 00:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Okej vi får veta mer om det sen då om det är något eller bara trams.

Jag har blundat och hört saker som inte fanns, det är Julia själv som efter man hört samtalet med Tomas som säger att Tomas och Annika har sett dokument. Så då står vi där.
Då är vi överens i den delen ...

Citat:
Men sen Tomas svamlande om att hon inte har någon adress, hon har ingenstans att bo, Chlioe har inget eget rum, och att soc har sagt att hon inte får bo med tio andra visar ju att han har lite dålig uppfattning och den kan gissar jag i alla fall kommer från den skrikande sonen. Nu förstår jag varför han skriker. De är av samma sort. Jacke skriker.
Socialen utreder ju henne för att hon förlorat sin lägenhet - och hon bor med kompisar, hon har inget eget fast boende att erbjuda barnet.
"Tio andra" kanske inte stämmer - jag vet inte - men att hon inte har ett eget boende att erbjuda barnet - och därmed fast adress - stämmer. Det är också så att hon får inte flytta barnet från Karlskoga till Motala utan Chrippas godkännande.

Jag tycker Tomas faktiskt i första hand ser till sitt barnbarn.
Citera
2024-11-02, 00:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, inte om man har den insikten att Christofer är utstuderat sadistiskt.

Det har jag förstått just nu utav samtalen vi nu har diskuterat i flera inlägg. Han gillar att komma hem och attackera kvinnan som han har fått att resa med honom så att hon förlorade jobbet. Det är så en viss typ av man gör. Det vet du också. Få se om du ens kan erkänna att han är sadistisk när han gör så här eller om du håller fast vid något bara för att du inte vill diskutera utan bara tjafsa i stället.

Jag vet att du känner igen ett sånt beteende, och vet vad det leder till. Men om du inte vill erkänna det så gör inte det.
Du vet ingenting om mig - men en sak har du rätt i - jag känner igen en lögnare när jag ser den -- och den falska anmälan är något av det lägsta jag sett -- dessutom ett dåligt försök, för både polis och Socialtjänst ser redan/eller kommer, se igenom den.

Jag skulle kunna säga att Julia är den första mamman jag råkat på som vill sitt barn så illa - men tyvärr är det inte det ...
Citera
2024-11-02, 00:32
Medlem
Citat:
Du vet ingenting om mig - men en sak har du rätt i - jag känner igen en lögnare när jag ser den -- och den falska anmälan är något av det lägsta jag sett -- dessutom ett dåligt försök, för både polis och Socialtjänst ser redan/eller kommer, se igenom den.

Jag skulle kunna säga att Julia är den första mamman jag råkat på som vill sitt barn så illa - men tyvärr är det inte det ...

Den anmälan är alltså något av de lägsta du sett. Vem har visat den för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in