2024-11-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Brist på framtidstro är nog en stor bidragande åsikt. Och tyvärr lär detta inte ändras den närmaste tiden. Kristersson själv sade i sin regeringsförklaring att kampen mot brottsligheten blir lång och att det kan bli värre innan det blir bättre.

Dessutom tycks den västerländska kulturen ha hamnat i en återvändsgränd. Vuxna som beter sig som barn upp i 30-40 år åldern kombinerat med statssanktionerad feminism leder inte till så många barn.

Del 1 i ditt inlägg på tror jag är en väldigt liten del.

Tror mer att de är som du säger i del 2.

Folk är för omogna ”inte redo”. Själviskt kanske vissa skulle kalla de. Sen tror jag även att folk ser inte familjelivet som något ”framgångsrikt”.

Sen går majoriteten av tjejer på antingen p-stav eller p-piller och när man slutar med det tar de väldigt lång tid innan man lyckas bli gravid.

Sen tror jag även bieffekterna av vaccinet gjort att fler tjejer får svårt att bli gravida. Utebliven mens med mera.
Citera
2024-11-01, 20:28
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politiker --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2024-11-01, 20:31
Medlem
Sen när fattade människor rationella beslut? Lågt barnafödande har INGET med klimat, ekonomi eller invandring att göra. Ni är bekväma, lata sopor som hellre tittar på porr och scrollar på Instagram. Sen använder nu ovan som svepskäl.
Herregud. Folk skaffar barn under brinnande krig era lögnare.
Citera
2024-11-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
-Populärkultur. Sexism. Att knulla runt ses som något positivt trots att det försämrar oddsen avsevärt för långvariga relationer då psyket blir traumatiserat. Tinder mm. förändrade den normala interaktionen mellan könen.

Tror mycket på detta!
Varför inte bli i hop med en från första början och inte knulla runt!
Men dessvärre finns det en hets i vår samhälle att bli av med oskuld (en idiotiskt hets som leder till helvetet om du frågar mig och situationen i mentalsjukhuset Swedenistan visar också samma resultat)

Annars tycker jag att ingen tycker om ingen och att det finns en misantropi i mentalsjukhuset Swedenistan.

Knulla runt borde öka förutsättningarna för att de blir mer barn särskilt om man avstår preventivmedel. Man bör nog inte begränsa sig om man vill ha högre födsel tal sedan bör samhället blir bättre och ta hand om barnen som födds. Sedan bör man inte arrangera relationer som görs i Sverige
Citera
2024-11-01, 20:35
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Olika förutsättningar ja. Och vart föds det mest barn? Jo, i u-länderna som har sämre ekonomiska förutsättningar än Sverige. Det går helt enkelt inte skylla på ekonomins fel att det inte föds barn i Sverige. Det är helt andra orsaker.
Feminismen har redan nämnts och det är en stor orsak. Tjejer fostras till att vara "strong and independent" och hata män.

Men det är inte hela förklaringen. Det finns rent allmänt numera en attityd bland unga, både tjejer och killar, att det är snabba kickar och bekräftelse som gäller. Unga lever sina liv digitalt, går runt som zombies stirrandes i mobilen. För tjejer handlar allt om att få så många likes som möjligt på Instagram.

Killar fastnar i spel, gaming eller porr. Snabba kickar och snabb bekräftelse. Folk är även som tonåringar långt upp i åren nu på ett annat sätt än förut. Ansvarstagande och att bilda familj och hantera en relation är något de inte lärt sig. Dagens unga killar är ofta porrskadade och impotenta och kan inte klara av en relation med en riktig tjej. Så allt är inte feminismens och tjejernas fel heller.

Jag tycker detta verkar vara en bra och vettig sammanfattning.
Citera
2024-11-01, 20:42
Medlem
Det är för dyrt.
Citera
2024-11-01, 20:46
Medlem
Det är kvinnornas fel. Dom jagar karriär istället för att jaga en bra man.
Citera
2024-11-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Sen när fattade människor rationella beslut? Lågt barnafödande har INGET med klimat, ekonomi eller invandring att göra. Ni är bekväma, lata sopor som hellre tittar på porr och scrollar på Instagram. Sen använder nu ovan som svepskäl.
Herregud. Folk skaffar barn under brinnande krig era lögnare.
Det beteendet förekommer endast i de mest efterblivna kulturerna (se Gaza och liknande krigszoner).

Ett mer normalt exempel är Ukraina, där barnafödandet nu är på rekordlåga nivåer p.g.a kriget.

Normala människor vill inte skaffa barn i ett samhälle som är i krig eller, som här i Sverige, i förfall.
Senast redigerad av Chillgren 2024-11-01 kl. 20:49.
Citera
2024-11-01, 20:49
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Det är bara bra att det föds få barn. Vi behöver minska befolkningsmängden i världen för planetens skull. Plus att jag är less på alla jävla köer och bilköer överallt
Citera
2024-11-01, 20:49
Medlem
Är det ngt fel med det? Att ersätta kvinnor med porr är en bra sak. Vi slipper mycket problem.
Citera
2024-11-01, 20:52
Medlem
Det är kan inte vara kul att vara kvinna utan barn. Biologiska klockan tickar varje dag. Jag skulle få panik.
Citera
2024-11-01, 20:54
Medlem
Hela grejen med att vara kvinna är att man kan föda barn och bilda familj. Annars kunde du lika med vara en man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in