2024-10-31, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Stämmer, autism har troligen funnits lika länge som människorna eftersom det i grunden handlar om ett annat sätt att tänka (inte sämre, bara annorlunda).

Däremot tror jag att det finns utrymme för att autism kan uppstå på olika sätt, speciellt när man inte kan bevisa något annat säkert.
Men nu har A. J. Wakefield bevisat en koppling mellan MPR-vaccin och autism vilket är banbrytande.
De köpta vaccinisterna på tråden vill diskreditera Wakefields bedrift men det är inte att förvänta sig något annat.

Vem tror på ditt dravel?

Inte Finland i alla fall.

"Inget samband mellan autism och MPR-vaccin
Det finns inga belägg för att MPR-vaccin skulle orsaka autism. År 1998 lade en brittisk forskare fram teorin att det fanns ett samband mellan MPR-vaccin och autism. Forskarens utrednings baserades på uppgifter från åtta barn.

Vaccinets andel i uppkomsten av autism har sedan dess undersökts i omfattande nationella och internationella forskningsstudier.

Forskningsresultaten visar att det handlar om två separata händelser, vaccinering och autism, som av en slump har råkat infalla under samma åldersperiod."

https://thl.fi/sv/teman/infektionssjukdomar-och-vaccinationer/vaccin-a-o/mpr-vaccin/vilka-biverkningar-kan-mpr-vaccinet-ha-
Citera
2024-10-31, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Det finns inga vetenskapligt bekräftade bevis som stöder påståendet att COVID-19-vacciner innehåller 55 kemiska element som inte är listade på deras bipacksedlar, inklusive tungmetaller som arsenik, krom, aluminium och nickel.

Vill du lägga fram dessa peer reviewed rapporter som stödjer ditt trams?
Otaliga labb har analyserat vaccinen så det finns gott om rapporter.

Ska du ge upp någon gång?
Givetvis innehåller nästan allt spårmängder av olika substanser. Du får varje dag i dig olika spårmängder av tungmetaller genom den föda du äter, framförallt om du äter mycket spannmål. Givetvis kommer det spårmängder av tungmetaller in i vaccinen genom olika processer. Frågan är snarare hur mycket, dvs koncentrationen. Nu lade han ju fram en peer-review. Men du lär inte godtag den då den inte kommer från EHA. Däremot drar jag alltid öronen åt mig när jag ser astronomiska koncentrationer i fel enhetsprefix, såsom 47 miljoner mikrogram/l, det natrium. Man baxnar när forskare håller på så här. Givetvis innehåller vaccinen natrium, då 99% av vaccinet lär vara koksaltlösning.
Citera
2024-10-31, 15:22
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ska du ge upp någon gång?
Givetvis innehåller nästan allt spårmängder av olika substanser. Du får varje dag i dig olika spårmängder av tungmetaller genom den föda du äter, framförallt om du äter mycket spannmål. Givetvis kommer det spårmängder av tungmetaller in i vaccinen genom olika processer. Frågan är snarare hur mycket, dvs koncentrationen. Nu lade han ju fram en peer-review. Men du lär inte godtag den då den inte kommer från EHA. Däremot drar jag alltid öronen åt mig när jag ser astronomiska koncentrationer i fel enhetsprefix, såsom 47 miljoner mikrogram/l, det natrium. Man baxnar när forskare håller på så här. Givetvis innehåller vaccinen natrium, då 99% av vaccinet lär vara koksaltlösning.

Vill du lägga fram de dokument du använder som grund för dina påståenden?
Eller det är givetvis så att du inte vet vad du snackar om?

I så fall får man än en gång anse att etablerad vetenskap och konsensus är korrekt.

Vaccinen är säkra och effektiva jämfört med sjukdomarna de skyddar mot.
Citera
2024-10-31, 16:19
Medlem
Citat:
Vill du lägga fram de dokument du använder som grund för dina påståenden?
Eller det är givetvis så att du inte vet vad du snackar om?

Vilka påståenden? Jag påstod ingenting. Det är snarare allmänbildning att vi djur får i oss spårmängder av tungmetaller från kosten vi äter, från luften vi andas in och även från läkemedel vi tar. Äter vi mer spannmål får vi också mer spårmängder. Detta lär man sig redan som 8 åring i skolan. Att vacciner och andra läkemedel till större delen är koksaltlösning lär ju inte heller vara någon nyhet för dig och din AI, eller hur? För det är med koksaltlösning vi spär ut de aktiva substanserna i läkemedel. Om nu forskarna har hittat 9 mikrogram/l av arsenik utgör det ingen större fara då vi kan ta upp runt 100mikrogram/l innan det blir giftigt. Riktvärdena från arbetsmiljöverket är däremot att en arbetare inte skall ta upp 10mikrogram/l över 8 timmar via inandningsluften.

Så, det är inte någon nyhet att vacciner och andra läkemedel innehåller olika metaller. Det är snarare du som får lägga fram bevis för att läkemedel inte innehåller metaller. Dina och andras påståenden är lika absurda som att ni påstår att vacciner antingen innehåller eller utesluter nanopartiklar, där allting i ett vaccin är nanopartiklar.

Åter igen, din sk. "etablerad vetenskap" kommer från 5 personer i EHA. Denna grupp är det enda du och din AI godtar.
Citera
2024-10-31, 16:27
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vilka påståenden? Jag påstod ingenting. Det är snarare allmänbildning att vi djur får i oss spårmängder av tungmetaller från kosten vi äter, från luften vi andas in och även från läkemedel vi tar. Äter vi mer spannmål får vi också mer spårmängder. Detta lär man sig redan som 8 åring i skolan. Att vacciner och andra läkemedel till större delen är koksaltlösning lär ju inte heller vara någon nyhet för dig och din AI, eller hur? För det är med koksaltlösning vi spär ut de aktiva substanserna i läkemedel. Om nu forskarna har hittat 9 mikrogram/l av arsenik utgör det ingen större fara då vi kan ta upp runt 100mikrogram/l innan det blir giftigt. Riktvärdena från arbetsmiljöverket är däremot att en arbetare inte skall ta upp 10mikrogram/l över 8 timmar via inandningsluften.

Så, det är inte någon nyhet att vacciner och andra läkemedel innehåller olika metaller. Det är snarare du som får lägga fram bevis för att läkemedel inte innehåller metaller. Dina och andras påståenden är lika absurda som att ni påstår att vacciner antingen innehåller eller utesluter nanopartiklar, där allting i ett vaccin är nanopartiklar.

Åter igen, din sk. "etablerad vetenskap" kommer från 5 personer i EHA. Denna grupp är det enda du och din AI godtar.

Du säger själv spårämnen, menar du att spårämnen är det som ni hävdar ger de sjukdomar ni aldrig vill bevisa?
I så fall är det ju solklart att etablerad vetenskap och konsensus är korrekt.

Citera
2024-10-31, 16:34
Medlem
Citat:
Du säger själv spårämnen, menar du att spårämnen är det som ni hävdar ger de sjukdomar ni aldrig vill bevisa?
I så fall är det ju solklart att etablerad vetenskap och konsensus är korrekt.

Eftersom att du inte ens vet vad spårämnen är, eller ens att en banan är radioaktiv, så ska du nog lämna diskussionen.
Jag har aldrig påstått att vaccin orsakar Autism. DÄREMOT kan vaccin orsaka både epilepsi och narkolepsi.
https://www.neurology.org/doi/10.1212/WNL.0b013e31828ab26f
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4562845/
Citera
2024-10-31, 18:32
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
DU säger att folk blev sjuka och dog, då har du validerade vetenskapliga dokument för detta.
Annars är det ju solklart att etablerad vetenskap och konsensus är korrekt.

Det där är inga vetenskapliga bevis på "säkra och effektiva", alltså väljer du att ljuga ännu en gång.

Vacciner har hittills orsakat ett helt spektrum med sjukdomar. Därför är vacciner dyrt skräp eftersom de gör ingen nytta utan bara skadar.

Och mRNAvaccinerna speciellt orsakar genetiska mutationer, det är vetenskaplig fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Vem tror på ditt dravel?

Inte Finland i alla fall.

"Inget samband mellan autism och MPR-vaccin
Det finns inga belägg för att MPR-vaccin skulle orsaka autism. År 1998 lade en brittisk forskare fram teorin att det fanns ett samband mellan MPR-vaccin och autism. Forskarens utrednings baserades på uppgifter från åtta barn.

Vaccinets andel i uppkomsten av autism har sedan dess undersökts i omfattande nationella och internationella forskningsstudier.

Forskningsresultaten visar att det handlar om två separata händelser, vaccinering och autism, som av en slump har råkat infalla under samma åldersperiod."

https://thl.fi/sv/teman/infektionssjukdomar-och-vaccinationer/vaccin-a-o/mpr-vaccin/vilka-biverkningar-kan-mpr-vaccinet-ha-

Till exempel Jim Carrey och Jenny McCarthy. Vem tror på ditt skitsnack förutom de betalda vaccinisterna på tråden? Förmodligen ingen.

De studier du yrar om har jag inte sett ännu. Du måste titta på källorna till studierna och inte bara agera som en hjärndöd dönick hela tiden.
Citera
2024-11-01, 02:50
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag tror att vaccin är väldigt skadliga för immunförsvaret

Här har du extremt mycket rätt. Vacciner ger upphov till autoimmuna sjukdomar, speciellt gäller det covidvaccinerna.
Citera
2024-11-01, 08:00
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Här har du extremt mycket rätt. Vacciner ger upphov till autoimmuna sjukdomar, speciellt gäller det covidvaccinerna.

Fjanten klarar inte bevisa sitt påstående.

Kan bara tolkas som att du faktiskt stödjer etablerad vetenskap och konsensus, varför annars kämpa så hårt med att dölja faktan man påstår finns?

Kan också vara betyda att du faktiskt även står bakom att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot.

Finns faktiskt ingen annan anledning till att du så hårt kämpar med att undanhålla den validerade vetenskapliga faktan du säger dig ha, det är för att du är rädd om rådande konsensus.
Citera
2024-11-01, 08:06
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Det där är inga vetenskapliga bevis på "säkra och effektiva", alltså väljer du att ljuga ännu en gång.

Vacciner har hittills orsakat ett helt spektrum med sjukdomar. Därför är vacciner dyrt skräp eftersom de gör ingen nytta utan bara skadar.

Och mRNAvaccinerna speciellt orsakar genetiska mutationer, det är vetenskaplig fakta.

Till exempel Jim Carrey och Jenny McCarthy. Vem tror på ditt skitsnack förutom de betalda vaccinisterna på tråden? Förmodligen ingen.

De studier du yrar om har jag inte sett ännu. Du måste titta på källorna till studierna och inte bara agera som en hjärndöd dönick hela tiden.

Så hårt som du faktiskt kämpar med att dölja de bevis du säger dig ha så kan man faktiskt inte tolka detta på annat sätt än att du gör det för att skydda etablerad vetenskap och konsensus. Varför annars undanhålla något som skulle bevisa att man har rätt så som du gör?

Det betyder ju också att du egentligen också står bakom vad konsensus är, att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot.

Man kan inte hur gärna man än vill tolka dig på annat sätt faktiskt, du är egentligen inte mot vaccin utan jobbar hårt för att med alla medel dölja allt som kan tala emot.
Citera
2024-11-01, 11:53
Medlem
Citat:

Jag betvivlar inte en sekund att din IQ är under 70 men det har inte med min länk att göra.

Du menar att en skådespelare och en Playmate är pålitliga källor? 🤣

Du fick en länk till en artikel på THL:s sajt.
Vad THL är?

"Om oss
Institutet för hälsa och välfärd (THL) är ett självständigt statligt expert- och forskningsinstitut som främjar människornas välfärd, hälsa och säkerhet."

I Länken finns det såklart litteraturhänvisningar. Jag har dock ingen skyldighet att citera hela textmassan.

Artikeln förklarar alltså att det inte finns några kopplingar mellan MPR-vaccin och autism.

Studien som man skriver om i artikeln är alltså den studie som är gjord av din Guru Wakefield.
Alltså Lancet bedrägeriet/skandalen som senare ledde till att han fick sin läkarlegitimation indragen.
Citera
2024-11-01, 15:59
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Jag betvivlar inte en sekund att din IQ är under 70 men det har inte med min länk att göra.

Du menar att en skådespelare och en Playmate är pålitliga källor? 🤣

Du fick en länk till en artikel på THL:s sajt.
Vad THL är?

"Om oss
Institutet för hälsa och välfärd (THL) är ett självständigt statligt expert- och forskningsinstitut som främjar människornas välfärd, hälsa och säkerhet."

I Länken finns det såklart litteraturhänvisningar. Jag har dock ingen skyldighet att citera hela textmassan.

Artikeln förklarar alltså att det inte finns några kopplingar mellan MPR-vaccin och autism.

Studien som man skriver om i artikeln är alltså den studie som är gjord av din Guru Wakefield.
Alltså Lancet bedrägeriet/skandalen som senare ledde till att han fick sin läkarlegitimation indragen.

Du börja bli som den andra vaccintomten på tråden, bara tomma ord och fåniga emojis men ingen substans, inga vetenskapliga bevis på någonting.

Du vet väl inte ens om att amerikanska militärens DARPA varit med i utvecklingen av mRNA-vaccinet, eller hur? Vad har dem att göra med läkemedelsutveckling som riktar sig till hela världens befolkning? Det verkar som att det har experimentvaccinerats hejvilt med USAs armé utan att kritiken från sjukdomar och biverkningar fått komma fram.

Så vad kan du egentligen (i ämnet) annat än att leka vaxx-mongot på tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in