2024-11-01, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
OK. Mbappé är förbrukad? Skulle inte tro det.
Det avgörs inte här utan av den som för tillfället "äger" honom och har att ta ställning till om han överhuvudtaget kan släppas fram offentligt.

Real Madrids tandagnissel och ilska i samband med utdelningen av Ballon d'Or 2024 är påtaglig och i redovisningen av omeöstningen syns han plötsligt på sjätte plats med klubbadressen Paris Saint-Germain FC (PSG). Inga kommentarer är synliga och det ser inte ut finnas någon glädje över det. Mottagandet av det "klubbytet" är iskallt trots att han är den högst placerade representanten för Frankrike i den omröstningen.

Hur gick det bytet av klubbadress till, tydligen samma dag som utmärkelsen Ballon d'Or delades ut?

Harry Kane reacts to Kylian Mbappe skipping Ballon d'Or

För ett år sedan:

Kylian Mbappe did not recieve ANY Award at Ballon d'Or ceremony 2023😳
Citera
2024-11-01, 03:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Det kan jag inte svara på men utgår ifrån att de har rätt säkra bevis och spår...annars skulle de inte lägga ner så pass mycket resurser. Jag skulle inte kalla våldtäkt alternativt grov våldtäkt för ett simpelt brott. Att Mb*ppe erkänt att de haft sex är väldigt intressant..jag tror flickan var chockad första 24-48 h innan hon förstod vad hon blivit utsatt för...därav uppsökte hon inte vård förens ett par dagar efter. Hon kan också ha varit väldigt rädd och inte vetat vad hon skulle göra då han är så pass känd person etc..

Varför kallar du unga kvinnor för flickor?
Det är knappast några småflickor som blir inbjudna till dessa kändispartyn.

Du verkar inte heller förstå att rättsväsendet lägger ibland ner tid och energi på anmälningar som inte alls stämmer. En utredning är med andra inget vattentätt bevis för att ett brott är begånget.

Det går väl inte heller att utesluta att hon kan ha blivit påverkad av väninnor att anmäla något som inte ens har inträffat förutom i hennes fantasi?
Citera
2024-11-01, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Back-Commenter
Det avgörs inte här utan av den som för tillfället "äger" honom och har att ta ställning till om han överhuvudtaget kan släppas fram offentligt.

Real Madrids tandagnissel och ilska i samband med utdelningen av Ballon d'Or 2024 är påtaglig och i redovisningen av omeöstningen syns han plötsligt på sjätte plats med klubbadressen Paris Saint-Germain FC (PSG). Inga kommentarer är synliga och det ser inte ut finnas någon glädje över det. Mottagandet av det "klubbytet" är iskallt trots att han är den högst placerade representanten för Frankrike i den omröstningen.

Hur gick det bytet av klubbadress till, tydligen samma dag som utmärkelsen Ballon d'Or delades ut?

Harry Kane reacts to Kylian Mbappe skipping Ballon d'Or

För ett år sedan:

Kylian Mbappe did not recieve ANY Award at Ballon d'Or ceremony 2023😳

Han blev klar 3 juni 2024 för Real Madrid, fram till dess tillhörde han PSG, det blir i princip 50/50 vilken klubb han representerat 2024 fram till utmärkelsen klargjordes nu i oktober, kan det möjligen ha inverkan, jag har iaf ingen aning utan möjligen en orsak.
Citera
2024-11-01, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Har du klockslag för när det skedde samt när hon stämplade in på SÖS?

Nix men enligt diverse media tidigare så skedde iaf anmälan ca 2 dygn efter partyt, då borde rimligtvis även anmälan ligger i närtid. Sen borde du väl veta att man stämplar inte in på ett sjukhus, ankomsten är i huvudsak alltid sekretessbelagd och det gäller även givetvis vid andra brottsanmälningar. Det kan däremot framkomma i FUP om det går till åtal. BO eller dess närhet kan dock veta när hon anlände SÖS för denna undersökning, ja givetvis länsman också samt åklagaren som leder förundersökningen.
Citera
2024-11-01, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Lite intressanta delar i din teori ändå. Det här med att två fulla personer har sex med varandra.
Den ena anmäler (av någon anledning alltid kvinnan). Har följt en del trådar och läst en del och det verkar som att domstolarna bara tar anmälarens berusning i beaktande och inte den påstådda förövarens berusning.

Precis vad jag antydit flera gånger. Är helt övertygad om att han gav henne en rejäl resa. Är lika övertygad om att det inte handlade om våldtäkt.
Citera
2024-11-01, 12:17
Medlem
Det Du skriver är helt obegripligt ......
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Precis vad jag antydit flera gånger. Är helt övertygad om att han gav henne en rejäl resa. Är lika övertygad om att det inte handlade om våldtäkt.
Det beror på att det Du svarar på är det här inlägget:
Citat:
Lite intressanta delar i din teori ändå. Det här med att två fulla personer har sex med varandra.
Den ena anmäler (av någon anledning alltid kvinnan). Har följt en del trådar och läst en del och det verkar som att domstolarna bara tar anmälarens berusning i beaktande och inte den påstådda förövarens berusning.
Det blir osammanhängande.

Så här står det i lagen:
Citat:
Brottsbalken (1962:700):
6 kap. Om sexualbrott

1 § Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett vaginalt, analt eller oralt samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst tre och högst sex år. Detsamma gäller den som förmår en person som inte deltar frivilligt att företa eller tåla en sådan handling. Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt. En person kan aldrig anses delta frivilligt om
1. deltagandet är en följd av misshandel, annat våld eller hot om brottslig gärning, hot om att åtala eller ange någon annan för brott eller hot om att lämna ett menligt meddelande om någon annan,
2. gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller
3. gärningsmannen förmår personen att delta genom att allvarligt missbruka att personen står i beroendeställning till gärningsmannen.

Om brottet är mindre grovt, döms till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år.

Om ett brott som avses i första stycket är grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse i lägst fem och högst tio år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot som varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller offrets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2022:1043).

1 a § Den som begår en gärning som avses i 1 § och är grovt oaktsam beträffande omständigheten att den andra personen inte deltar frivilligt, döms för oaktsam våldtäkt till fängelse i högst fyra år.

Om gärningen med hänsyn till omständigheterna är mindre allvarlig, ska det inte dömas till ansvar.
Lag (2018:618).

Det är ju därför "domstolarna bara tar anmälarens berusning i beaktande" och således dömer till ansvar.

Dock, sista meningen (kryphålet för att undgå att dömas till ansvar):
Citat:
Om gärningen med hänsyn till omständigheterna är mindre allvarlig, ska det inte dömas till ansvar.
Man vet varken ut eller in och det gör hela ärendet med alla arrangemang kring det till en juridisk delikatess.

Ungefär som den palaver som det s .k "Snippamålet" för inte så länge sen utvecklades till.
Senast redigerad av Back-Commenter 2024-11-01 kl. 12:20.
Citera
2024-11-01, 14:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Back-Commenter
Det Du skriver är helt obegripligt ......

Det beror på att det Du svarar på är det här inlägget:

Det blir osammanhängande.

Så här står det i lagen:

Det är ju därför "domstolarna bara tar anmälarens berusning i beaktande" och således dömer till ansvar.

Dock, sista meningen (kryphålet för att undgå att dömas till ansvar):

Man vet varken ut eller in och det gör hela ärendet med alla arrangemang kring det till en juridisk delikatess.

Ungefär som den palaver som det s .k "Snippamålet" för inte så länge sen utvecklades till.

Jag vet inte om jag förstått ditt inlägg och vad du tycker/anser egentligen. Nedanstående är hämtat ur en dom som ledde till fängelsestraff och skadestånd. Båda personerna var fulla. Har bytt ut den dömdes namn till misstänkt och det kursiva talar om att även fast bara könsorganen rörde varandra räknas det som samlag enligt tidigare resonemang i domen.

Jag tycker att det är häpnadsväckande att beroende på att anmälaren var full så blir den också fulle killen dömd. Detta trots att både anmälaren och andra vittnen vittnar om att den dömde frågat om det varit OK flera gånger, trots att anmälaren varit pådrivande i händelseförloppet inledningsvis, trots att den dömde avslutade akten när han inte längre tyckte sig ha samtycke.
Rätten kommer fram till att den dömde inte var likgiltig till att målsäganden inte deltog frivilligt men han borde ha förstått att det fanns en risk för att samtycke inte fanns eftersom hon var full.
Därav dömd till fängelse, skadestånd och stämpel som våldtäktsman.

Citat:
En person kan aldrig anses delta frivilligt om gärningsmannen otillbörligt
utnyttjar personen på grund av sömn eller berusning. Deltagandet i en sexuell
handling under sistnämnda omständigheter betraktas som ofrivilligt, även om
offret har uttryckt att han eller hon deltar frivilligt (se 6 kap. 1 § brottsbalken
första stycket och lagkommentaren till 6 kap. 1 § brottsbalken, Norstedts
Juridik, JUNO version 24, 2024-05-20).
Den som begår en gärning enligt ovan och är grovt oaktsam beträffande
omständigheten att den andra personen inte deltar frivilligt, döms för oaktsam
våldtäkt (se 6 kap. 1 a § brottsbalken första stycket).

Citat:
Den omständigheten att målsäganden var berusad när misstänkt
genomförde samlaget (räcker med att könen rört vid varandra) talar för att
han borde ha insett en risk för att hon inte deltog frivilligt. Det är dock utrett att misstänkt i anslutning till samlaget (räcker med att könen rört vid varandra) frågade målsäganden om det
var okej eller liknande. Målsäganden har uppgett att han kan ha frågat flera gånger vilket även andra hörda i målet har gett uttryck för. Det kan enligt rätten inte anses helt klarlagt i vilket skede
misstänkt försökt förvissa sig om målsäganden vilja. Tingsrätten
anser mot denna bakgrund att det inte kan anses styrkt att misstänkt varit likgiltig till att målsäganden inte deltog frivilligt. Däremot måste han ha insett att det förelåg en risk för att målsäganden inte deltog frivilligt då hon på grund av berusning befann sig i en särskilt utsatt situation. Att
målsäganden själv kan ha varit pådrivande i viss mån förändrar inte
bedömningen. Sammantaget anser därför rätten att misstänkt har
agerat grovt oaktsamt och ska dömas för oaktsam våldtäkt enligt åklagarens
andrahandsyrkande.
Citera
2024-11-01, 14:14
Medlem
[quote=JoaquinGuzman.

Jag tycker att det är häpnadsväckande att beroende på att anmälaren var full så blir den också fulle killen dömd. Detta trots att både anmälaren och andra vittnen vittnar om att den dömde frågat om det varit OK flera gånger, trots att anmälaren varit pådrivande i händelseförloppet inledningsvis, trots att den dömde avslutade akten när han inte längre tyckte sig ha samtycke.
Rätten kommer fram till att den dömde inte var likgiltig till att målsäganden inte deltog frivilligt men han borde ha förstått att det fanns en risk för att samtycke inte fanns eftersom hon var full.
Därav dömd till fängelse, skadestånd och stämpel som våldtäktsman.[/QUOTE]

Det där är INTE våldtäkt i mina ögon och detta bidrar i allra högsta grad till att göra dagens samhälle extremt farligt för unga män. USCH !
Citera
2024-11-01, 15:41
Bannlyst
Citat:

Jag tror knappast att Mbappe kan klara sig från att eventuellt ha våldtagit en kvinna genom att hänvisa till att han var "kraftigt berusad" och därför inte visste vad han gjorde...det tåget har redan gått. Då skulle han sagt det direkt..typ att någon måste ha lagt något i hans drink etc och att han därför uppfört sig på ett sätt som han aldrig tidigare gjort..alternativt att han hade en total blackout och inte minns nånting.
Citera
2024-11-01, 15:41
Medlem
https://www.expressen.se/sport/fotboll/rykten-bland-svenska-influencerkvinnorna/

”Funderar på att byta nummer”
En person som var på V samma kväll som Mbappé var där säger att hennes namn sprids, och att även hon fått besök av reportrar.

– Jag vet ingenting om allt som sprids nu. Det har varit så himla mycket att folk har varit på, säger hon.

Hon upplever situationen som pressad, speciellt efter att reportrar sökt henne.

– Det har till och med varit en fransk som har kommit hem till mig. Det börjar bli jobbigt och obehagligt, säger hon.

En annan person beskriver att hon blivit ”nedringd”.

– Jag funderar till och med på att byta nummer, säger hon.
Citera
2024-11-01, 15:46
Bannlyst
Hade det inte varit lite skoj om han helt plötsligt skulle erkänna....säga typ att ja men okey då..jag våldtog den Svenska kvinnan eftersom jag ville det och jag har sannolikt en våldtäktsgen i mig. Vad skulle världen säga då och vad skulle hända?
Citera
2024-11-01, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Hade det inte varit lite skoj om han helt plötsligt skulle erkänna....säga typ att ja men okey då..jag våldtog den Svenska kvinnan eftersom jag ville det och jag har sannolikt en våldtäktsgen i mig. Vad skulle världen säga då och vad skulle hända?
Inga problem, betala 5 milj till brottsofferfonden och sen är han fri! Samtidigt är jag ändå förvånad att detta kunde ske…..gå inte in ensam i ett rum med vederbörande om man inte är villig o suga stor kuk+ att knulla….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in