2024-11-01, 14:07
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Svarade du på rätt inlägg?

Vad har ditt svar med mitt att göra?

Nä jag svarade på TS. Vet inte vad som hände tyvärr?

Tryckte på TS "citera" så jag får be om ursäkt å flashbacks vägnar!
Senast redigerad av Erik Öst 2024-11-01 kl. 14:14.
Citera
2024-11-01, 14:12
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ta upp det med forskarna i demografi. De tre faktorer jag nämner tidigare verkar vara drivkrafterna bakom nedgången enligt forskarna. Det kan se lite olika ut i olika länder vilken av de tre som nr ett.

Åk till Japan eller Sydkorea så får du se länder med få barn och jvligt många gamla (Speciellt Japan). Varför större andel äldre Japan än Sydkorea? De har haft längre tid på sig att inte föda barn. De har även slutat med vanlig hederlig sex.

PS Det ser inte bra ut i Kuba heller https://www.macrotrends.net/global-metrics/countries/CUB/cuba/fertility-rate

Sydkorea och Japan är också lydstater till USA. Desto närmare koppling till USA desto lägre födelsetal.
Citera
2024-11-01, 14:25
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Varför föds så få barn i Sverige? Undrar Statsminister Kristersson i en debattartikel i SvD, själv har Kristersson inte lyckats producera ett enda barn, han köpte och importerade i stället (det är oklar om dessa har erkänt Israels rätt att existera och om de tillfrågats om ev terroristsympatier, innan de köptes?)

https://www.svd.se/a/938Q3q/ulf-kristersson-varfor-fods-sa-fa-barn-i-sverige

Så frågan är vad Sverige kan göra för att höja nativiteten, förutom att minska på barnbidragen och sänka brottsåldern till 5 år?

Lustigt att Uffe säger det som kan inte få upp den. Han har ju importerat två koreanskor som barn/sido-fruar.
Citera
2024-11-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Kvinnor blir aldrig nöjda, sen är kvinnors politiska medverkan i samhället negativ för dem själva i längden. Sverige kommer bara bli ett sämre och sämre land, helt enkelt för att Sveriges politik blir mindre och mindre rationell och verklighetsbaserad.

I USA bryr sig bara kvinnor om abortfrågan, det är talande.
Källa och varför är det talande?
Citera
2024-11-01, 14:45
Medlem
area50s avatar
För att "eliten/de utvalda" inte vill ha kvar den vita/europeiska civilisationen i deras framtida Brave New World..,
"bLA BLA BLA F0liahatt""... lol vi foliehattar fick visst rätt i slutändan.
Citera
2024-11-01, 15:18
Medlem
RascarCapacs avatar
Många flashbackrasister och incels som kommer med sina snedvridna uppfattningar som skriver i den här tråden.

Sanningen är att tid och pengar inte räcker till som samhället är uppbyggt idag. För 100 år sedan hade vi ett annat system där ofta mannen försörjde familjen och kvinnan var hemmafru. Samhället var anpassat så att mannens lön täckte det som behövdes.

Idag är det inte ens nära att det ska vara möjligt. Trots att mannen tjänar över 60k så räcker det inte för att kvinnan ska kunna vara hemmafru och skaffa många barn. Båda måste tjäna pengar idag, annars nekas man alla bidrag som man skulle behöva. Bidrag som man skulle ha fått om hushållet skulle ha samma totala inkomst med båda som inkomsttagare.

Jag säger inte att det är bara fördelar med hur det var för 100 år sedan, och det skulle inte fungera på samma sätt idag, men det borde vara betydligt enklare för de som vill leva med en hemma som sköter barn och hushåll, och den andra försörjer. Då skulle det födas betydligt fler barn tror jag.
Citera
2024-11-01, 15:24
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Detta. Spot on!
Att det skulle handla om ekonomiska orsaker eller brist på framtidstro är bara nonsens. Titta på uländerna, de förökar sig som kaniner.

Som sagt tidigare I tråden så kan man inte jämföra Sverige med vare sig Sydkorea eller valfritt U-land. Alla har sina egna förutsättningar.
Citera
2024-11-01, 15:27
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AborteraPojkfoster
Största anledningen varför det finns så många människor på jorden är eftersom män har kapat kvinnans reproduktionsprocess via våld. Vi har enbart "bristande födelsetal" eftersom kvinnan bär bördan att reproducera sig för både kvinnor och Xy:er. Xy:er kan inte föröka sig själva. Inget liv kommer ur en Xy. Han måste använda kvinnan för reproduktion.
Om y-kromosomen aldrig devolverat och däggdjurshonor kunde föröka sig via partenogeneses skulle födelsetal på 1.4 barn per kvinna inte vara något problem. Kvinnor måste föda dubbelt så många barn vi behöver pga y-kromosomen.

Men ja, det finns 8 miljarder människor eftersom män tvingar kvinnor reproduktion genom våld. Kvinnor har insett det. Nu frågar kvinnor sig om ett samhälle som kräver misshandel och våldtäkt av kvinnor för att existera är värd att bevara. (män tycker kvinnor är tröga i huvudet om de inte vill att deras döttrar ska bli misshandlande och våldtagna i all evighet)

Eller så kommer bara män som skurar toaletten få föröka sig.

Det faller på sin orimlighet eftersom kvinnor i regel är mest (biologiskt/genetiskt) attraherade av, och i första hand vill para sig med de män som behandlar dem sämst.

När kvinnor lär sig att undertrycka sina biologiska ursprungslustar, precis som män gör varenda dag för att det i förlängningen leder till ett gynnsammare/mer produktivt samhälle kan ni snacka.

Men så länge ni fortfarande reagerar/agerar i linje med era primitiva förhistoriska systrar får ni leva med att ses som enfaldiga och vars uppfattningar gemene man fäster liten vikt vid.
Citera
2024-11-01, 15:29
Medlem
halaltarzans avatar
Han behöver väl inte vara orolig, Afrikas befolkning kommer väl typ att fördubblas till 2050. Bara öka på invandringen så kommer det inte bli några problem.
Citera
2024-11-01, 15:36
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Att du har "rätt" till dem enligt dagens lagstiftning, betyder inte att det inte är andra människor som har slitit ihop till dem. Jag anser att vi har alldeles för mycket bidrag i Sverige som vi har, och speciellt stötande är det när de går till höginkomsttagare, som skulle kunna ordna sina liv på annat sätt. T.ex. genom att vänta med att köpa hus tills barnen blir större, och båda föräldrarna kan arbeta heltid igen. Det är ingen självklarhet att andra människor ska betala för villor, bilar, båtar, ridhästar... Bidrag ska vara till de fattiga, som absolut inte kan klara sig själva.

Hela ditt inlägg är off topic.

Jag talar för övrigt inte om höginkomsttagare med föräldrapenning utan den "vanliga" Svensson. Som jag skrev skulle det finnas ett tak.

Du kan svara på mitt inlägg (#653) som jag svarade dig i från början innan du började tappa bort dig själv i jävla massa svammel: (FB) Varför föds så få barn i Sverige? Undrar Statsminister Kristersson
Citera
2024-11-01, 15:38
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad tycker du angående mitt förslag angående statsministerns årliga fertilitetsdans då? Har du belägg för att vifta bort det?

Förlåt, jag pratar inte flytande idiot.

Vill du inte diskutera på en vuxen nivå avslutar vi här och nu.
Citera
2024-11-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RascarCapac
Många flashbackrasister och incels som kommer med sina snedvridna uppfattningar som skriver i den här tråden.

Sanningen är att tid och pengar inte räcker till som samhället är uppbyggt idag. För 100 år sedan hade vi ett annat system där ofta mannen försörjde familjen och kvinnan var hemmafru. Samhället var anpassat så att mannens lön täckte det som behövdes.

Idag är det inte ens nära att det ska vara möjligt. Trots att mannen tjänar över 60k så räcker det inte för att kvinnan ska kunna vara hemmafru och skaffa många barn. Båda måste tjäna pengar idag, annars nekas man alla bidrag som man skulle behöva. Bidrag som man skulle ha fått om hushållet skulle ha samma totala inkomst med båda som inkomsttagare.

Jag säger inte att det är bara fördelar med hur det var för 100 år sedan, och det skulle inte fungera på samma sätt idag, men det borde vara betydligt enklare för de som vill leva med en hemma som sköter barn och hushåll, och den andra försörjer. Då skulle det födas betydligt fler barn tror jag.
Många högavlönade män skulle säkert ha råd
med att en fru går hemma. Men ofta har de högavlönade med status jobb gift sig med kvinnor som också har hög status jobb.
Det är nog inte många kvinnor som vill gå från att vara akademiker till att bli hemmafru.

Och bland låginkomsttagare har det väl aldrig
funnits hemmafruar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in