2024-11-01, 13:55
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Korrekt, men den är på Andra Långgatan och över 100 meter därifrån, så att bomben felplacerats så grovt är bara att glömma.

Ja, som jag skrev ligger bara Notting Hill emellan portarna och då båda portarna innehavs av samma BRF är dom identiska till utseendet. Att en stressad, benzad och efterbliven 15-åring förväxlar dessa är allt annat än otänkbart.
Över innergården är det 40 meter till byggnaden strippklubben ligger i. Och nånstans där kunde en personal/nödutgång finnas. Om man är ute efter ägare snarare än kunder? Jag tänkte på äldre spekulationer kring vilka som äger den fastigheten, finns att läsa om här på FB.

Andra sidan Notting Hill är det port 17B. Endast en vilande BF där. Inga lägenheter sålts på 17, så hyres som vill bli BF?
BF Villa Nordhem beskrivs vara bestående av 19 B, C och D.
Ingången till 19A, huskroppen med restaurangen verkar igensatt. I alla fall sommartid av uteserveringen? Vet ej om det står framme året runt? Så deras ingång borde vara antingen 17B eller 19B, rimligare med 19, kan man tycka?
Senast redigerad av rejdar 2024-11-01 kl. 14:13.
Citera
2024-11-01, 13:58
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Andra Långgatan är det inte där det springer en massa horor ? Någon som vill dom illa?
Citera
2024-11-01, 14:17
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Andra Långgatan är det inte där det springer en massa horor ? Någon som vill dom illa?

Du tänker nog på Rosenlund.
Citera
2024-11-01, 14:21
Medlem
SegerHelg88s avatar
Har ju sprängts på den gatan flera gånger senaste åren.

Familjerna som äger krogarna är ökända. Inga klubbar att sponsra, dessutom riktigt skabbiga.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/explosion-pa-krog-pa-andra-langgatan

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/overvakningsfilm-visar-explosionen-pa-krogen-sejdeln-i-goteborg--80upr1
Citera
2024-11-01, 14:22
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Du tänker nog på Rosenlund.

inga horor där längre.
Citera
2024-11-01, 14:58
Medlem
Lacoztes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Har ju sprängts på den gatan flera gånger senaste åren.

Familjerna som äger krogarna är ökända. Inga klubbar att sponsra, dessutom riktigt skabbiga.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/explosion-pa-krog-pa-andra-langgatan

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/overvakningsfilm-visar-explosionen-pa-krogen-sejdeln-i-goteborg--80upr1
Ah precist tänkte också på sejdeln, kommer ihåg förra sommaren att jag gick förbi 9ans vid fyra-tiden på morgonen och alla rutor var krossade också.

Kan ju bara varit lite fylle-bus iofs.
Citera
2024-11-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
det stämmer. innegården är enorm och sträcker sig ändå bort till Värmlandsgatan och har således ingångar från såväl Nordhemsgatan, Värmlandsgatan, Andra Långgatan och Fjärde Långgatan.

Det stämmer inte att hela kvarteret har en gemensam innergård. Jag är regelbundet på en av innergårdarna i kvarteret och där det inte är gårdshus så finns det murar. Förmodligen har varje fastighet sin egen innergård som det brukar vara i den här typen av gamla kvarter. Men det kan ju hända att vissa fastigheter har en gemensam innergård. Men hela kvarteret har det inte. Porrklubben ligger på Andra Långgatan 16 och verkar inet ha nån innergård alls på kartorna som jag tittat på.
Citera
2024-11-01, 15:58
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnderstS
Det stämmer inte att hela kvarteret har en gemensam innergård. Jag är regelbundet på en av innergårdarna i kvarteret och där det inte är gårdshus så finns det murar. Förmodligen har varje fastighet sin egen innergård som det brukar vara i den här typen av gamla kvarter. Men det kan ju hända att vissa fastigheter har en gemensam innergård. Men hela kvarteret har det inte. Porrklubben ligger på Andra Långgatan 16 och verkar inet ha nån innergård alls på kartorna som jag tittat på.
Tror inte det kan finnas en verksamhet där utan en nödutgång till någon del av kvarterets innergård (skit samma vart liksom) och kvarterets innergård kan vara uppdelat i flera självklart, med murar eller stängsel.
Citera
2024-11-01, 16:57
Medlem
silbersky007s avatar
Folk från mellanöstern har köpt många krogar&resturanger i göteborg anlitar skäggiga vakter och skäggiga djs många tar över även nordstans resturanger och butiker göteborgs ägs mer och av araber taxi branschen och annat. Göteborg EL DORADO här finns guld .
Citera
2024-11-01, 19:09
Medlem
Tortellis avatar
Men vad vinner man på det här? En enorm uppmärksamhet och polisenstekniker och kke fastna på film!
Citera
2024-11-01, 19:13
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Precis. Vad bor det för kriminell bladis där?

Vet någon vad det var för typ av bomb?
Edit : verkar vara bra område, många svenska namn.
En del tjejer som bor där så det kanske nån kriminell som har brud där?
Vad är det för tjejer som bor där? Strippor som jobbar i närheten?
Citera
2024-11-01, 19:23
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Är det en hel innergård så måste det vara en bakgård till strippklubben också?
https://kartor.eniro.se/?c=57.698988,11.949571&z=19&l=aerial

Lite karta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in