2024-10-31, 22:10
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Får man ta sa jag aldrig, det är naturligtvis fruktansvärt med alla som tar sina liv

Det är ju delvis meningen. Lura inte dig själv.
Citera
2024-10-31, 22:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det dumpen gjort är att presentera chattloggar som personen skrivit, de konsekvenser som blir sedan kan man knappast skuldbelägga dumpen för

På samma sätt som de andra fall där personer blir avslöjade med beklämmande uppgifter av andra medier som uppdrag granskning, kalla fakta och liknande

Jämfört med dom medierna så är dumpen ett föredöme då dom ger länkar till vårdalternativ så att dom faktiskt kan må bättre

Det ser du aldrig andra medier göra när dom publicerar allvarliga uppgifter om dom
Man kan skuldbelägga Dumpen för att de redovisar dumparna i oordning. Domen de får är av allmänheten, då måste allmänheten kunna göra en rättvis bedömning. Att inte få information i rätt ordning och även saknad information kan ge ett defekt omdöme angående klandervärdhet.
Citera
2024-10-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Sara är Magica de Hex och naturligtvis lite spänd när hon har kameran in her face. Hon vet att hon balanserar på gränsen och Putte kan när som helst slänga ur sig något korkat som visserligen kan klippas bort men ändå.

Dumpen har uppenbart inte gått hem i media trots tappra pk-försök, klimatmupp mm men det ska tydligen tas om hand om så nu är dom i krig och Sara är på sin vakt hela tiden.
Konstanta blinkningar indikerar på osäkerhet.

Mediaträning är inte Dumpens starkaste gren. T ex så sa en av Saras gullegrisar att det är mer lättfiskat under helgkvällar när gubbarna krökar, seriöst?

Sara var oerhört pinsam i samtalet med Aschberg + kollega. Flummiga Putte i bakgrunden hördes bara ibland men tillförde naturligtvis inget, gissar att Sara höll pekfingret framför käften och mutade vid behov.

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ptjae:
Tack! Ja det var ju det jag egentligen misstänkte från början.
Citera
2024-10-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Man kan skuldbelägga Dumpen för att de redovisar dumparna i oordning. Domen de får är av allmänheten, då måste allmänheten kunna göra en rättvis bedömning. Att inte få information i rätt ordning och även saknad information kan ge ett defekt omdöme angående klandervärdhet.

Absolut, deras slarv bör man naturligtvis klandra dumpen för
Citera
2024-10-31, 23:14
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Absolut, deras slarv bör man naturligtvis klandra dumpen för

Men självmorden de drivit fram där rycker du på axlarna. ”De har ju inte tvingat nån att ta livet av sig”.

Fascinerande moral.
Citera
2024-10-31, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Men självmorden de drivit fram där rycker du på axlarna. ”De har ju inte tvingat nån att ta livet av sig”.

Fascinerande moral.

Jag tycker naturligtvis dom borde ha sökt hjälp istället
Det är synd dom inte tog dumpens råd
Citera
2024-10-31, 23:21
Medlem
Citat:
Jag tycker naturligtvis dom borde ha sökt hjälp istället
Det är synd dom inte tog dumpens råd
Impulskollen?
Citera
2024-10-31, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurre71
Impulskollen?

I chattloggarna får dom länkar till både Anova och preventell
Citera
2024-11-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurre71
Impulskollen?

Bra att du tar upp Impulskollen, nämner man Impullskollen i Saras närhet idag så får hon något i blicken.

Hur många groteska videos har man inte sett där Putte delar ut Impulskollens visitkort?

Dumpen behöver flera påminnelser om Impulskollen. Sorry Sara
Citera
2024-11-01, 04:56
Medlem
Hegamons avatar
Det är uthängningen i sig som jag är förundrad över. Normalt räcker det med att gå till polisen om någon gjort dumma saker. Jag undrar vad uthängningen ger i praktiken? Att alla känner igen pedofilen och barnen springer? Att pedofilen slutar upp, vilket jag inte tror beror på uthängningen?

Skampålen Dumpen känns medeltida ur det avseendet.
Citera
2024-11-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är uthängningen i sig som jag är förundrad över. Normalt räcker det med att gå till polisen om någon gjort dumma saker. Jag undrar vad uthängningen ger i praktiken? Att alla känner igen pedofilen och barnen springer? Att pedofilen slutar upp, vilket jag inte tror beror på uthängningen?

Skampålen Dumpen känns medeltida ur det avseendet.

Helt rätt och skulle de gå med vederbörande till polisen så händer inget eftersom det inte finns någon målsägande alltså inget brott begått.
Citera
2024-11-01, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Helt rätt och skulle de gå med vederbörande till polisen så händer inget eftersom det inte finns någon målsägande alltså inget brott begått.

Det borde det göra då det är syftet som är olagligt, det är skitsamma om offret är äkta eller fiktivt, gäddorna tror de är äkta och har ett syfte att göra något.

6 kap. 10 a § brottsbalken (BrB) stadgas att: "Den som, i syfte att mot ett barn under femton år begå en gärning för vilken straff föreskrivs i 4, 5, 6, 8 eller 10 §, föreslår en träff eller stämmer träff med barnet, döms för kontakt för att träffa ett barn i sexuellt syfte till böter eller fängelse i högst två år. SFS 2017:1068."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in