2024-10-31, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag skulle tipsa dig att flytta norrut alternativ bara dejta första bästa, det ena leder ofta till det andra
Scouterna el nån förening kan också vara bra
Norrlänningar är helt socialt efterblivna. Dejtat en sån. Det går inte.

Jag kan välja och vraka om jag vill. Men jag är tyvärr lite kräsen.
Citera
2024-10-31, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Går ju inte ens att träffa tjejer längre

På jobbet är alla upptagna redan.

Singeltjejerna är bara hemma och har "fullt upp" och fastklistrade i sina mobiler. Tiden där man kunde gå ut, supa och träffa en tjej är över. Snart kommer till och med nattklubbarna i Stockholm läggas ner pga att de unga super och festar mindre samt att tinder och annat skit tagit över.

Och på dejtingapparna är det algoritmerna som styr vem du matchar med. Att dessutom få en konversation att mynna ut i en dejt verkar vara en raketforskning i sig.

För att inte tala om bostadsbristen, ekonomin. Vem fan ska skaffa barn med de här förutsättningarna?

Hit the fkn gym, tyvärr det enda som gäller idag om du är i dina tidiga 20 års, och kör lågdos Tren istället för nå bullshit turkiet kreatin. Du kommer få episka resultat.
Citera
2024-10-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Det argumentet håller nog inte fullt ut. Syd Korea med i stort sett noll invandring har den lägsta nativiteten i världen, 0,72 barn per kvinna.

Intressant - vad tror man är orsaken till det?

Ont: brottsligheten har ökat rejält, priserna har rusat, inflationen har rusat, räntorna har rusat, bostadsbrist osv. Alla dessa saker och andra liknande saker bidrar till färre barn.
Har flera små barn själv och det har definitivt blivit tightare än för några år sedan.
Det ökar inte direkt lusten att fundera på ett barn till.

Sänk skatten för kvinnor (eller föräldrar) som skaffar barn, höj barnbidraget, sänk förskoleavgiften osv så garanterar jag att barnafödandet ökar igen.
Primärt hade jag rekommenderat skattelättnader för de som skaffar barn, jag tror det hade gjort störst skillnad.
Citera
2024-10-31, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Hit the fkn gym, tyvärr det enda som gäller idag om du är i dina tidiga 20 års, och kör lågdos Tren istället för nå bullshit turkiet kreatin. Du kommer få episka resultat.
Jag har gymmat regelbundet i snart 10 år och fått bra resultat. Du får möjligen lite intressanta blickar. Men inte mer än så.

Tjejer är tyvärr alldeles för självupptagna och vet att de har mycket fler valmöjligheter. Enda sättet är att gå fram och prata, men då kommer du bara se ut som ett creep. Dessutom energikrävande.

Har valt egentligen att sluta bry mig. Lever mitt stilla liv i min lägenhet och äter god mat. Samt drar en tralla då och då.
Citera
2024-10-31, 22:32
Medlem
Om fler män gjorde som jag gjort och lämnade Tinder/Hinge/bumble /match/onlyfans

och istället släckte ner tvspelen och reste utomlands till ett land med familjekära kvinnor som inte blivit feminazi-indoktrinerade ,så kommer svenska ofrivilligt barnlösa kvinnor som lever med katter, att inse att de behöver växa upp och ta ansvar för sina egna handlingar.

Först då kommer det svenska barnafödandet stiga
Citera
2024-10-31, 22:35
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Köerna till fertilitetsmottagningarna är långa men det blir inga barn. Verkar nästan som att det är något som har hänt som påverkar fertiliteten.

Vad skulle det kunna vara som hänt 2020? Något med sprutor kanske? Något vaccin kanske? Eller såklart, korrekt analys är naturligtvis klimatet som plågar blivande föräldrar.
för att kvinnor försöker skaffa barn i för sen ålder 35+ är vanligt idag. 7 missfall senare får den ett diagnosbarn.
Citera
2024-10-31, 22:37
Bannlyst
Citat:
Jag har gymmat regelbundet i snart 10 år och fått bra resultat. Du får möjligen lite intressanta blickar. Men inte mer än så.

Tjejer är tyvärr alldeles för självupptagna och vet att de har mycket fler valmöjligheter. Enda sättet är att gå fram och prata, men då kommer du bara se ut som ett creep. Dessutom energikrävande.

Har valt egentligen att sluta bry mig. Lever mitt stilla liv i min lägenhet och äter god mat. Samt drar en tralla då och då.

Ok, nu börjar jag väl låta som vår kära Tomatgubbe på tråden, men med lite mer muskler så kommer du äga allt. Gärna med lite MMA på det, nu är jag mellan 30 och 40 och ångrar så sjukt att jag inte satsade mer på kampsport.

Dana White säger det bäst av alla:

I tell young people now all the time. I definitely tell my kids, if you are even fucking remotely a savage, you'll run these people over this next generation. and I know that every generation. thinks the generation after them is soft.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2024-10-31 kl. 22:40.
Citera
2024-10-31, 22:39
Medlem
Mingla101s avatar
Tror det mest handlar om vilka förväntningar unga har på livet. Karriär, resa, personlig utveckling, knulla runt etc. Det finns så mycket att göra idag att dom flesta inte tänker på barn förrns långt senare, när den biologiska klockan börjar klämta.
Vi har det helt enkelt lite för bra.
Citera
2024-10-31, 22:40
Medlem
HanMedPinnens avatar
Inte orkat läsa tråden, så vet inte om det sagts 20 gånger redan, men jag tror inte framtidstro, fattigdom eller något annat som folk tidigt i tråden skrev har något med det att göra.

Mina pengar ligger på att det i korthet handlar om en kombination av att ungdomar inte växer upp och och att de inte omges av andra i ungefär samma ålder med barn.

Vi blir alltmer isolerade, och exponeras inte för föräldraskap på samma sätt som förut, och missar någon sorts konditionering som verkar behövas.

Jag är själv barnlös, född sent åttiotal. Kanske projicerar problemen jag haft på andra, men då är det väl så.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Tror det mest handlar om vilka förväntningar unga har på livet. Karriär, resa, personlig utveckling, knulla runt etc. Det finns så mycket att göra idag att dom flesta inte tänker på barn förrns långt senare, när den biologiska klockan börjar klämta.
Vi har det helt enkelt lite för bra.
Nån sorts kombo av vad jag sa och det här.
Citera
2024-10-31, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Ok, nu börjar jag väl låta som vår kära Tomatgubbe på tråden, men med lite mer muskler så kommer du äga allt. Gärna med lite MMA på det, nu är jag mellan 30 och 40 och ångrar så sjukt att jag inte satsade mer på kampsport.

Dana White säger det bäst av alla:

I tell young people now all the time. I definitely tell my kids, if you are even fucking remotely a savage, you'll run these people over this next generation. and I know that every generation. thinks the generation after them is soft.
Jag har muskler...

Låt mig säga så här, muskler ger dig automatiskt inte tjejer. Oavsett om du är spinkig eller har muskler så går allting ut på att ta initiativ och ha självförtroende. Munläder och självförtroende är det enda som räcker. Om du går runt med dina muskler men inte pratar med någon tjej så kommer det inte leda någonstans.
Citera
2024-10-31, 22:57
Bannlyst
Citat:
Jag har muskler...

Låt mig säga så här, muskler ger dig automatiskt inte tjejer. Oavsett om du är spinkig eller har muskler så går allting ut på att ta initiativ och ha självförtroende. Munläder och självförtroende är det enda som räcker. Om du går runt med dina muskler men inte pratar med någon tjej så kommer det inte leda någonstans.

Självklart skall du ej som nått massmonster som fanns på gymmen i början av 00-talet, du skall vara en s.k sleeper där tjejen redan från början ser att du ser helt normal ut, men det är nånting som sticker ut, hon ser direkt att du ej är nån gamer med enbart gott munläder...

Svårt att förklara, men jag tror du fattar
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2024-10-31 kl. 22:59.
Citera
2024-10-31, 22:58
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Jag har muskler...

är du en permabulkande gymcel så spelar muskler inte så stor roll såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in