2024-10-31, 21:00
Medlem
Ser iof ingen nackdel att det föds färre
Vi kan inte köra jorden i botten med utvinning av allt
Och barn kräver mycket resurser pengar, mat, kläder mm mm
Nej, det är en logisk utveckling
Kanske kommer även barnen få en högre status nu
Eftersom man "saknar inte kon förrän båset är tomt"
Citera
2024-10-31, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu handlade det dynamiska om politiska uppfattningar och inte om familjelivet.

Är du en bra man som älskar din kvinna, åtrår henne, visar henne uppskattning, jämställt delar det trista hushållsarbetet med henne, tillsammans tar hand om era gemensamma barn. Lär hon inte vilja lämna dig. Även om hon dynamiskt kan ändra sina politiska uppfattningar, beroende på vad som händer i omvärlden.

Så. Du kan gott skaffa dig en fin kvinna att få barn med. Men du får se till att vara en bra man också.

Precis. Männen ska gå på de här jäkla var den bästa du kan vara snacket. Så 50 procent av karlarna som blir dumpade är inte tillräckligt bra. Visst. Du tycker inte själv att de kanske lite väl hård ställning att ta? Men du har väl köpt den där balladen. Manskroppen är ful.
Penisar är fula pungen är löjlig. Männen förstör allt. Bara kvinnor är måttstocken på en mans värde. Jag tycker inte det. Speciellt inte med tanke på deras statestik. Jag tror inte det är som du beskriver faktiskt. Jag tror att kvinnor har totalt orimliga krav eftersom dom alla är helt övertygade om att dom är helt fantastiska.
Citera
2024-10-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drink40s
Precis. Männen ska gå på de här jäkla var den bästa du kan vara snacket. Så 50 procent av karlarna som blir dumpade är inte tillräckligt bra. Visst. Du tycker inte själv att de kanske lite väl hård ställning att ta? Men du har väl köpt den där balladen. Manskroppen är ful.
Penisar är fula pungen är löjlig. Männen förstör allt. Bara kvinnor är måttstocken på en mans värde. Jag tycker inte det. Speciellt inte med tanke på deras statestik. Jag tror inte det är som du beskriver faktiskt. Jag tror att kvinnor har totalt orimliga krav eftersom dom alla är helt övertygade om att dom är helt fantastiska.

Läs om läs rätt, jag skrev: Är du en bra man som älskar din kvinna, åtrår henne, visar henne uppskattning, jämställt delar det trista hushållsarbetet med henne, tillsammans tar hand om era gemensamma barn. Lär hon inte vilja lämna dig.

På vilket vis anser du detta vara orimliga krav? Det är det faktiskt inte. Om mannen nu inte är en latmask som tar frugan sin för given, för honom är det orimliga krav.

En bra man som seriöst satsar på kvinnan som vill ha honom. och som fortsätter vara bra. Kommer få yngla av sig med henne. och om samhället blir tryggare, så kanske de rentav vill ha fler än 1-2 knoddar.
Citera
2024-10-31, 21:13
Medlem
Tjoflos avatar
Har inte råd att ha fler än två och vill inte bo litet för att ha råd. Ska man ha tre, då måste man ha större bil och det ekonomiska bortfallet för allt vabbande är för högt.
Citera
2024-10-31, 21:15
Medlem
Citat:
Så varför anser du att kvinnor ska nöja sig med någon under deras liga?

I övrigt är det ytligt snack, detta med "ligor". Man blir väl kär i en person som passar en, heller? Inte fan går man runt och tänker "jag är nog en 5:a och det är nog han/hon också, så honom kan jag ta". Man blir kär i den man blir kär i. Och blir en kvinna kär, så bör mannen som är objektet för hennes kärlek satsa på henne om han kan tänka sig att ligga med henne. Så ökar man barnantalet i Sverige.

Men om unga män bara vill ligga och aldrig satsar seriöst. Tja, då blir det inga barn gjorda.

Pardon? Det är du som skrev att män ska nöja sig med någon under sin nivå haha. Om män som är femmor inte förmår att attrahera kvinnor som själva är femmor så förstår du väl att det innebär att kvinnor siktar över sin nivå och inte under sin nivå?

Att veta om sin nivå är ett hjälpsamt sätt att förstå sitt eget marknadsvärde och att förstå vilka typer av kvinnor man har störst chans att få till det med.

Du kan ljuga för dig själv och hitta på att Cristiano Ronaldo är lika attraktiv i kvinnors ögon som en ovårdad uteliggare men du vet att det inte är så.

Frågar du tusentals kvinnor slumpmässigt vem de skulle vilja dejta om de var tvungna så väljer fler än 50 % givetvis Ronaldo.

Du verkar vilja underhålla viktig information ifrån män. Vi ska inte ljuga om hur verkligheten fungerar.
Citera
2024-10-31, 21:20
Medlem
Talas lite om den svenska skolan och alla problem som barn utsätts för där och som kan bli en mardröm för båda föräldrar och barnen. Denna tråd belyser t ex det faktumet hur våldsamma barn tillåts förpesta tillvaron för andra elever och inget görs:

Citat:
Idag har socialtjänsten sagt på mötet att de kommer inte göra något för Pojken har varit utsat för trauma och det är så här det är. Han vill inte heller få någon behandling för sin trauma. De har rekommenderat familjehemmet inte ens bestraffa Pojken för hans beteende.
Alltså han kommer till skolan nästa vecka och kommer fortsätta håna, kränka och misshandla andra utan några som helst konsekvenser.

(FB) En pojke tillåts göra vad han vill på skolan
Citera
2024-10-31, 21:23
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Du är ju arg på kvinnor! Du hotar dem! Vad får dig att tro att kvinnor ser dig som "en bra man att skaffa barn med"?

börja visa lite nyfikenhet över kvinnor, omtanke om kvinnor, ödmjukhet mot kvinnor. Så ska du se att de inte kommer "pissa på" dig.

Upplösta förhållanden kommer i regel av att kvinnan jobbar 100%, men förväntas göra mer än mannen i hushållet och med barnen och det osynliga jobbet (logistiken). Utan att ens få uppskattning för sitt slit av sin make. Börjar han dessutom osynliggöra henne som kvinna och ta henne för given. Så tja... Då kommer hon vilja separera.

Uppvakta din fru. Var fin mot henne. Visa henne åtrå. Dela hushållsgörat och skötsel av barnen med henne. Så kommer du ha henne för livet. Och hon kommer kanske även vilja ha ytterligare en knodd med dig!

Jag och min partner (som jag har mina två fantastiska barn med) har varit ett par länge nu. Men vi var separerade några år. Småbarnsåren slet på min partner. Sömnbristen, det ändrade livet med småbarn. Jag fick ut för det. Så jag blev mitt sämsta jag. Och så dumpade min partner mig. Vi fortsatte dock att hålla god kontakt och ta hand om våra barn. Tids nog blev det bättre och bättre och för cirka ett år sedan blev det vi igen. Starkare, mer genuin kärlek. Jag slutade aldrig älska min partner. Aldrig en tum. Kommer vara min partner trogen till döedagar. Finns ingen annan. Min partner är en känslig, fin person, huslig, omtänksam, rolig, omtänksam, vackraste vuxna jag sett osv.

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo: småbarnsåren är en tuff period också. Som kan få folk att gå isär. Och vetskapen kring detta kan också få par att inte vilja skaffa barn, för att de inte vill gå isär.

Men hopp finns! Jag och min partner hittade tillbaka till varandra. och även om vi inte hade gjort det, så hade jag aldrig kunnat tänka mig en annan. Så är det med det.

Nej.

Jag är BESVIKEN på (Svenska) kvinnor.
Inte arg.
Mer ledsen och uppgiven.

Som jag skrev innan, som att ha att göra med en närstående släkting som gått ner sig i droger.

Som ändrar personlighet efter humör.

Som kan vara vän och inställsam när de behöver en fix.
Och ett monster när de saknar cash till doger.

Som belönar gästfrihet med att sno matsilvret.

Som konstant hamnar i dåligt sällskap men som försvarar sina livsval och
sina knarkarpolare oavsett.

Hal, beräknande och genomfalsk.

Som en människa du till slut inser att du måste bryta med fast det gör dig ont
eftersom de kommer dra ner dig i skiten.
Trots att ni är familj.
Och trots att du bevittnar ett långsamt självmord.

Så ser jag på en Svensk, dynamisk kvinna av idag.
Citera
2024-10-31, 21:23
Medlem
Ulf-kristensteins avatar
Citat:
Läs om läs rätt, jag skrev: Är du en bra man som älskar din kvinna, åtrår henne, visar henne uppskattning, jämställt delar det trista hushållsarbetet med henne, tillsammans tar hand om era gemensamma barn. Lär hon inte vilja lämna dig.

På vilket vis anser du detta vara orimliga krav? Det är det faktiskt inte. Om mannen nu inte är en latmask som tar frugan sin för given, för honom är det orimliga krav.

En bra man som seriöst satsar på kvinnan som vill ha honom. och som fortsätter vara bra. Kommer få yngla av sig med henne. och om samhället blir tryggare, så kanske de rentav vill ha fler än 1-2 knoddar.
Du fyller tråden med nonsens.
Det hela handlar om social ingenjörskonst.
Det är på ett högre och större plan än bara personliga relationer mellan män och kvinnor.
Politiska beslut är vad det handlar om.
Citera
2024-10-31, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Pardon? Det är du som skrev att män ska nöja sig med någon under sin nivå haha. Om män som är femmor inte förmår att attrahera kvinnor som själva är femmor så förstår du väl att det innebär att kvinnor siktar över sin nivå och inte under sin nivå?

Att veta om sin nivå är ett hjälpsamt sätt att förstå sitt eget marknadsvärde och att förstå vilka typer av kvinnor man har störst chans att få till det med.

Du kan ljuga för dig själv och hitta på att Cristiano Ronaldo är lika attraktiv i kvinnors ögon som en ovårdad uteliggare men du vet att det inte är så.

Frågar du tusentals kvinnor slumpmässigt vem de skulle vilja dejta om de var tvungna så väljer fler än 50 % givetvis Ronaldo.

Du verkar vilja underhålla viktig information ifrån män. Vi ska inte ljuga om hur verkligheten fungerar.

Jag vet inte vem Ronaldo är.

Det går inte att dela in folk i siffror. Det är för många olika parametrar som bygger upp attraktion. En snygg kvinna med dålig andedräkt och en trist attityd blir inte lika intressant som en medioker, men söt kvinna som doftar ljuvligt och har en behaglig och härlig personlighet. Även om den förstnämnda är en 10:a utseendemässigt och den sistnämnda är en 5:a utseendemässigt.

Och så är det givetvis med män också. Olika parametrar vävs in. Och så kvinnans personliga smak. Så även om han är övertygad om att han är en 5:a, så kommer vissa kvinnor se honom som en 3:a och andra se honom som en 7:a. Och så gnäller han när de han ser som 5or, inte vill ha honom (han fattar dock inte att just dessa kvinnor ser honom som 3a och är ute efter de män de själva ser som 5-7or).

Så. Skippa det där siffer-dravlet. Börja se att en ung kvinna som vill ligga med en ung man, är även intresserad av något seriöst med honom. Och då borde han satsa seriöst med henne. Och politikerna behöver få till större trygghet i samhället. Så ska vi se att det snart föds fler barn i samhället...
Citera
2024-10-31, 21:25
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Enligt DOAC podden jag hänvisade till några post upp så krävs det 500 ja swipes för att få en kaffe för en man som är avarage på alla sätt och vis, sen visade det sig att 3 av 4 hoppade av kaffedejten oxå.

Alltså det här KAN bara inte vara sant.
Citera
2024-10-31, 21:26
Medlem
Citat:

Precis men jag accepterar inte den premissen jag anser den falsk. Det betyder inte att jag inte förstår utan att jag utgår ifrån att kvinnor har helt andra ideer än det du tror.
Citera
2024-10-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det handlar om ekonomin och att unga helt enkelt inte har råd, tid eller ork med att skaffa barn. Sedan tvingas man lämna över barnen till en osäker miljö i förskolan, skolan osv med mobbning, hierarkier och övergrepp.
Blattar.

Vi har numera blattar överallt, och det gör att de två sistnämnda faktorerna blir extra utbredda och påtagliga.

Det borde vara ganska tydligt varför ingen vill sätta barn (i synnerhet döttrar) till världen i detta självdestruktiva land.
Senast redigerad av Chillgren 2024-10-31 kl. 21:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in