Citat:
Ursprungligen postat av
MaximalOtur
Lexbase tog bort min dom automatiskt efter preskribering, Krimfup fick jag skicka till 3 gånger innan jag fick svar att dem plockar bort mig, vilket de också gjorde. Kan tänka mig att det varit rätt högt tryck på förfrågningar om gallring, inte minst tack vare den här tråden

Lexbase preskriberar vissa domar automatiskt, iallafall vad de själva påstår. Finns fall där folk passat in i preskriberingen men ändå funnits kvar på lexbase. Sen finns du med all sannolikhet kvar på Verifiera som inte preskriberar något. Dock är skillnaden att det ligger bakom en betalvägg och inte syns öppet som lexbase.
Citat:
Ursprungligen postat av
goodasstimes
Har bara gått i rätt rikting på senaste. Tack vare senaste domarna har man lyckats få bort sig tidigare från Mrkoll,Ratsit mfl.
Den stora frågan är varför det tog över 6 år för domstolarna att komma fram till denna slutsats. Kan det ha att göra med gdprwarriors fall som ligger hos EUD och Eu-kommissionen som tagit upp framställningar och fått kammaren i EU på sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Arkitektkompisen
Mycket märkligt att lexbase mitt i allt ger sig på Oico. Har tidigare kollat på deras hemsida men såg inte riktigt att de påstår sig kunna ta bort domar från lexbase utan mer länkar från google som kopplas till lexbase. Så skriver Lexbase: "det saknas lagligt stöd för att tvinga en databas med utgivningsbevis att radera sådana personuppgifter som förtecknats i artikel 10 i dataskyddförordningen".
Det Oico kan göra tycker jag är att ta upp den nya domen från kammarätten och trycka upp den i ansiktet på Gunnar Axen. Sen kan de påriktigt börja marknadsföra borttagning från lexbase/verifiera med stöd av de senaste tidens domar som väger gdpr tyngre än utgivningsbevisen. Där snackar man om att tjäna pengar. Kanske börja kontakta Oico och se om de nappar på förslaget.