2024-10-31, 14:33
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Kiss-tersson kan väl tänka tillbaka på tiden då han var en av Cirkusnegerns "ja"-sägare och medberoende och fundera över vilka beslut och visioner för statsbyggande och ekonomin de tog då och hur det kan ha påverkat den nuvarande sociala samverkan i samhället.

Men det blir nog för jobbigt så han tar sig nog hellre lite mer gofika istället.

De vet självklart vad de har gjort och bidragit till, detta utspel är bara frågan om att håna folket ännu lite mer, vilket ju är dessa två herrars favoritsport. De tar sig nog en och annat godsak för sina Judaspenningar och firar ett "job well done" när svenskens utdöende accelereras exponentiellt...
Citera
2024-10-31, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Fast du skriver ju själv att de knullar runt. Bara att 'det inte är deras fel'.

Att de knullar män som inte vill binda sig beror nästan alltid på att de väljer män med för högt SMV jämfört med de själva(delusional om eget värde dvs.). En man som är en 8-10 kan utan problem ligga med många kvinnor som är 6'or. Där av pump and dump återkommande i många kvinnors liv.

Nej, det skriver jag inte. Jag skriver att det ni andra kallar "kukkarusellen" i själv verket är unga kvinnor som anpassar sig till att det inte blir seriöst, för att männen inte är redo att binda sig.

Ja, men kära du. Nu bekräftar du ju bara vad jag skriver. En ung man som får ligga (oavsett om han är 1:a, 2-3, 4-6, eller 7-10 eller hur ni kids numera skriver, som om människor gick att rangordna på detta ytliga vis) kommer vilja testa runt mer. Kvinnan som är "6:a" kommer ju vilja ha ett förhållande med mannen hon väljer att ha sex med, oavsett om han är en "4:a" eller en "9:a". Har hon godkänt den unge mannen för sex, så har hon i princip godkänt honom för förhållande. Medans han känner "nu fick jag sex med den här pinglan, vilka fler pinglor kan jag få sex med!?" Istället för att han stannar upp och ser om där finns kärlek att finna dem emellan. Och satsa på den unga kvinnan.

Unga kvinnor har i regel inte så höga tankar om sig själva, så de underskattar med stor säkerhet sig själva och sitt värde iaf. En ung charmig och humoristisk man som ser ok eller bra ut. Och som visar henne stort intresse vid och efter sex, kommer hon garanterat vilja bli seriös med. Det är inte så svårt.
Citera
2024-10-31, 14:34
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Saken är att barn kostar pengar, tid och energi. Med lite färre barn så får vuxna mer tid och resurser över till annat. Dessutom så blir folk friskare och friskare högre upp i åldrarna, vilket ger ett tillskott till arbetskraften.

Och vi är inte utdöende. Det finns ca. 7 miljoner av oss i landet och det föds 1,47 barn per kvinna. Det skulle ta tusentals år för oss att dö ut. Det har aldrig funnits fler svenskar än det finns nu.

Och befolkningstillväxt varierar med tiden. Det kan ta fart igen. I Sverige varierar det kraftigt från år till år dessutom

Det är faktiskt inte sant.

Om fruktsamheten ligger på 1,5 kommer befolkningen att halveras efter 60 år (förutsatt ingen invandring). Om vi då pratar om "etniska svenskar" så innebär det att befolkningen halveras efter 60 år. Men kom ihåg att fruktsamheten hos kvinnor med SVENSK bakgrund ligger på 1,4. Inte 1,47. Den totala fruktsamheten förra året låg på 1,45, men bland kvinnor med svensk bakgrund på 1,4.

Detta innebär en halverad befolkning efter 50-60 år.

Om befolkningen halveras efter 60 år har vi följande utveckling

Minskning med 90 % efter ungefär 200 år

Minskning med 99 % efter ungefär 400 år

Minskning med 99,9 % efter ungefär 600 år

Minskning med 99,99 % efter ungefär 800 år

Minskning med 99,999 % efter ungefär 1000 år

Så om det finns 7 miljoner "svenskar" så innebär det att vi har 70 svenskar kvar efter 1000 år vilket i princip är biologiskt utrotning.

Men detta är en minskning med 99,999 %. Även en minskning med 99,9 % innebär ett läge där man mer eller mindre kan kalla det biologiskt utrotning. För då har man av en befolkning på 7 miljoner, efter 600 år kvar endast 7 000 personer.

Det vill säga befolkningen faller från 7 000 000 ner till 7 000 personer. Från 7 miljoner till 7 tusen.

Och detta efter endast 600 år.

Men kom ihåg att fruktsamheten kommer snart falla ner till 1 barn per kvinna. I Finland ligger den redan på 1,26. Om fruktsamheten faller ner till 1 barn per kvinna kommer befolkningen halveras inte efter 50-60 år utan efter 30 år.
Senast redigerad av Iman2014 2024-10-31 kl. 14:46.
Citera
2024-10-31, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tja, samtliga män jag känner som i vår ungdom "levde rullan" och inte alls ville stadga sig är numera stadgade. Dessa är bra män och var bra män även då. Men hade alltså ingen lust att "bli fast" vid en enda kvinna. När de hade mognat, ville de gärna bli fast med en enda kvinna.

Och de unga kvinnor jag kände i min ungdom. Samtliga ville när de var över 19 år, träffa en kärlek att bilda familj med. Men de vill bilda familj med unga män. Och få av de unga männen var redo...

"Ytliga attribut" var inte vad kvinnorna sökte. De sökte bra män (vilket de också i regel hittade), men som helt enkelt inte var redo ännu. Utan ville fortfarande leka runt lite till med sin vildhavre. Helt enkelt.

Om unga kvinnor dejtar unga män, med tron att det ska bli familj. Och det inte blir det. Så kommer till slut de unga kvinnorna ha dejtat x antal män. "Åkt kukkarusell", som vissa kallar det för. Men inte för att de unga kvinnorna vill åka denna karusell, utan för att de unga männen inte varit redo att satsa seriöst.

Om du tänker till, så inser du att jag har rätt.

Och låt mig ställa dig en fråga: var du redo att stadga dig med din första, andra eller tredje dejt, som du dejtade när du var mellan 19-24?

Oj, vilken slump! Samtliga av de männen du kände ville inte stadga sig ?!

Dina anekdoter som du kör med i alla jävla lägen är så sjukt genomskinliga. Tror du verkligen att folk går på ditt struntprat? Dina anekdoter är fabricerade.

Har du någonsin försvarat män i någon sits? Nej, du är en manshatare och dina påhittade anekdoter kan avfärdas automatiskt. Med tanke på hur ofta du kör med dem så kan alla se att alltihopa är fabricerat.
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-31 kl. 14:43.
Citera
2024-10-31, 14:38
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Kostnader, bostadsbrist och framtidsutsikt är bara småsaker i sammanhanget. Det är höga nivån av preventivmedelsanvändande som gör att det blir färre och senare graviditeter vilket i sin tur gör att barnafödandet blir för lågt.

Det visade sig att mRNA-vaccinerna har en kraftigt fertilitetsreducerande effekt hos både män och kvinnor så svensken kan inte skaffa barn ens om han vill. HPV vaccinet Gardasil har också en fertilitetsreducerande effekt och ges numera till svenska barn. Vaaaaa bjaaaaaaa!
Citera
2024-10-31, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast nu gör du antagandet att de inte skulle kunna leva upp till samhällets förväntningar eller växa upp snabbare än vad de gjorde. För som du sade så handlade det om bra män, vilket är vad de flesta män och kvinnor är. Det handlar ju dessutom inte om att flytta åldern för första barnet från dagens 30 till 20 år utan till 25 år. Eller vilken ålder som nu kan anses vara relevant. Vi mognar ju alla i olika takt.

Nja, När man var runt 20 och några år framöver kändes familj inte aktuellt. Funderar jag på den kvinna som de åren betydde mest så kändes familj aldrig aktuellt. Vilket förmodligen handlade mer om henne om än mig för nu är hon högutbildad, 44 år gammal, barnlös och singel.

Men arbete och resor gjorde att mitt liv blev väldigt förskjutet och är på det sättet inget bra exempel på en Svensson. Men hur många 20-åringar finns det inte som går direkt från gymnasiet till fast jobb och en egen schysst lägenhet men sedan händer det inte så mycket mer kommande 10 åren? Vad vi talar om är ju inte enskilda personers beslut utan hur detta påverkar landet på makronivå.

Hade du satsat på henne, den där unga kvinnan du hade förr. Så hade hon med stor sannolikhet nu varit 44 år, gift med dig, mor till dina barn och haft en medellång utbildning. Du satsade inte på henne, för du var inte redo då. Så enkelt är det. Exakt så enkelt är det. Hade du satsat på henne, hade hon blivit seriös tillbaka. För en ung kvinna som godkänt en man för sex, kommer i regel godkänna honom även för parbildning och familjebildning. Du valde bort henne. Och nu inbillar du dig att det hade med henne att göra, eftersom hon är singel och barnlös. Men förmodligen är det så att hon träffade flera män som du: bra män, men som inte var redo att satsa. Och till slut var hon för gammal för barn.

Som sagt: vi behöver lära unga män att stadga sig med den första söta unga kvinna de trivs med. De unga kvinnorna har det hela redan i sig: den biologiska klockan, drömmen om kärleksförhållande och barn. Men när de unga männen sviker, så kommer de unga kvinnorna anpassa sig efter hur de unga männen är... Då förskjuts parbildandet. På bekostnad av kvinnornas fertila år och på bekostnad av lägre barnafödande.

Sedan är givetvis det fler faktorer i samhället som är besvärande nu och som får även barnlängtande personer att tänka om.... Och det är något för bla. politiker att ta itu med.
Citera
2024-10-31, 14:45
Avslutad
Kanske för att knark-Sverige lider av överskott på våld och mobbning samt underskott på disciplin och rättvisa, Kris-tersson.
Citera
2024-10-31, 14:48
Medlem
Det alla länder med låga födelsetal har gemensamt är att ju fler kvinnor som utbildar sig, ju lägre födelsetal. Det går säkert att påverka på marginalen med bättre familjepolitik men om vi någonsin ska över 2,1 barn per kvinna igen måste vi införa begränsningar för kvinnors karriär och utbildningsmöjligheter. Och de flesta kvinnor kommer nog inte ställa upp på det så det är bara att vänja sig vid lägre födelsetal tills vi lyckas skapa barn artificiellt.

OT: är det inte jävligt fult av SvD att sätta paywall på en debattartikel och ta betalt för någon annans arbete?
Citera
2024-10-31, 14:48
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Var det? Har du glömt 90 tals krisen. Barnafödandet gick ner och inte alla 70 talister skaffade barn. Inte en enda jag känner skaffade barn innan 30.

90-talet var en liten dipp, ja. Det var ändå många som skaffade barn under 90-talet.

Jag skyller inte enbart på kvinnor att det ser ut som det gör idag. Det är en mix av allt möjligt men kvinnors val att satsa på karriären är en mycket stor bidragande orsak.

Som jag tidigare skrev så går dagens kvinnor i den motsatta riktningen jämfört med tidigare generationer.

Generation Y och Z är alltså de första generationerna som väljer att resa runt och sedan utbildar sig INNAN de ens börjar "fundera lite" på att skaffa barn.
Självklart är det ingen slump att barnafödandet genast störtdyker.

Sedan anser jag att världen skulle må mycket bättre utan sociala medier. Människors mentala hälsa har helt klart blivit mycket sämre av både Instagram, Facebook och Tiktok. Det är ett fruktansvärt gift.
Det är absolut inte bra att ständigt jämföra sig med hur andra har det på detta vis varenda jävla dag.
Det skulle kunna vara en anledning till att par går skilda vägar så fort saker och ting inte känns 110% bra. De jämför ständigt sina liv med andras. De tror att de kan få det mycket bättre när det egentligen inte stämmer.

Relationer känns så otroligt ytliga idag. Det finns inte ens på kartan att försöka hitta tillbaka till varandra igen när man är inne i svacka utan det är genast tack och hej.
Senast redigerad av Tuor 2024-10-31 kl. 14:59.
Citera
2024-10-31, 14:54
Medlem
Citat:
Nej, det skriver jag inte. Jag skriver att det ni andra kallar "kukkarusellen" i själv verket är unga kvinnor som anpassar sig till att det inte blir seriöst, för att männen inte är redo att binda sig.

Varför skulle de bästa männen vilja ha något seriöst för? De bästa männen sparar sig till de bästa kvinnorna.

Kvinnors förhöjda självbild av all uppmärksamhet som de får leder till att de tror att de kan ta sig an en man som är betydligt bättre än dem. Detta leder till många utflykter samtidigt som deras värde eroderas.

Du glömmer även att kvinnor i Sverige är som regel sexuellt liberala.

Citat:
Ja, men kära du. Nu bekräftar du ju bara vad jag skriver. En ung man som får ligga (oavsett om han är 1:a, 2-3, 4-6, eller 7-10 eller hur ni kids numera skriver, som om människor gick att rangordna på detta ytliga vis) kommer vilja testa runt mer. Kvinnan som är "6:a" kommer ju vilja ha ett förhållande med mannen hon väljer att ha sex med, oavsett om han är en "4:a" eller en "9:a". Har hon godkänt den unge mannen för sex, så har hon i princip godkänt honom för förhållande. Medans han känner "nu fick jag sex med den här pinglan, vilka fler pinglor kan jag få sex med!?" Istället för att han stannar upp och ser om där finns kärlek att finna dem emellan. Och satsa på den unga kvinnan.

Klart vi kan rangordnas. Hur ska man annars kunna få en uppfattning vart man befinner sig utan rangordning?

Citat:
Unga kvinnor har i regel inte så höga tankar om sig själva, så de underskattar med stor säkerhet sig själva och sitt värde iaf. En ung charmig och humoristisk man som ser ok eller bra ut. Och som visar henne stort intresse vid och efter sex, kommer hon garanterat vilja bli seriös med. Det är inte så svårt.

Det är ju precis tvärtom. Unga kvinnor överskattar sitt värde jämfört med unga män. Detta beror på sociala medier och all de uppmärksamhet som de får. All uppmärksamhet leder till en förhöjd självbild som inte är helt sanningsenlig.

Unga män är som regel mycket bättre än vad de tror att de är medans unga kvinnor är som regel inte så bra som att de tror att det är.
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-31 kl. 15:02.
Citera
2024-10-31, 14:55
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Med tanke på hur klimatförändringarna accelererar skulle jag vara mycket tveksam till att sätta barn till världen nu.

Forskare har på senare gått ut att golfströmmen kommer avstanna och sverige får grönlandsklimat om tio år eller senast detta århundrande så vad är du orolig över?
Citera
2024-10-31, 14:55
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:

Det BORDE vara som du skriver.

Men är det inte.

OM en ung kvinna av idag hittar en man/kille där hon är nöjd med kommer hon garanterat börja ifrågasätta sig själv omedelbart. Påhejad av samhället.

"-Detta gick lite lätt, jag provar om jag kan höja ribban en gång till, och en gång till och..."

Ända till hon är den här 35-åriga sönderknullade halvtanten som är på väg att få en kraftigt förändrad uppfattning om självvärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in