2024-10-31, 13:56
Medlem
BallaBellas avatar
Blir lite stressad över Selma som måste veta efter en vecka om han vill ha barn. Att forcera fram barn är inget bra alternativ.
Det är så mycket dom kan hända och att ha bråttom blir bara knepigt. Hon vill styra honom mot att han ska säga att han vill ha barn.

Det går inte att få svar på men det är väl hennes ADHD som går igång och kör detta.
Citera
2024-10-31, 14:18
Medlem
Har inte sett senaste avsnitt, så reflektion från avsnitt 4: Elsa är en fjant, men harmlös. Det är uppenbart att hon är från någon håla och har flyttat in till (för henne) stora staden Gbg - ingen från Göteborg kallar det "New York" eller ens en storstad. Hon lever i en illusion bara för att hon kommit till en stad, gjort läpparna och har lite "game" på TikTok. Hon skulle inte överleva en dag i NY.

Elsa har följt GVFÖ slaviskt och "leker" Rosanna från förra säsongen - hon tror att hon besitter (eller försöker klistra på sig) samma kaxiga attityd (Rosanna var givetvis i en helt annan liga, både gällande utseende och intellekt). Därför tjatar Elsa om att Adam ska ställa frågor (det har hon sett Rosanna göra). På samma sätt försöker hon vara dryg och kaxig mot Adam (det funkade för Rosanna). Elsa har gått in i rollen som hon tror ska ge henne framgång (sen är hon såklart också besviken att hon inte fick en superhunk, bortskämd prinsessa som hon är).

Adam verkar också vara en fjant, så på pappret borde de passa, men Elsa vill ha en flashig yta. Lägenheten (och personen) ska se rik ut (därför hon gick igång på hans kök - skit samma om det är IKEA, bara det SER rikt ut). Adam är något mer jordad, men som andra varit inne på lär han ha sina egna issues (t.ex. så försökte han trycka ner Elsa i början för att han upplevde som att hon låg över hans liga, och sen skyllde han lätt passivt aggressivt på henne när han hade sönder hennes hårklämma). Det är något som skaver även med honom - kvinnor lär inte stå på kö!
Citera
2024-10-31, 14:36
Medlem
Ko-vid-19s avatar
NPC-paret fortsätter imponera på mig med sitt lugn och mognad sinsemellan. En scriptad konflikt om var dom ska bo kommer uppstå, men Nicklas kommer så klart ge med sig till slut.
Citera
2024-10-31, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Efter att ha sett avsnitt fem tänker jag så här:

Nicklas och Ninni verkar vara en riktigt bra match. Hon är ju lite konstig och speciell, men jag tror att Nicklas kan möta henne i det och ha förståelse. Han tycker att hon är söt, och han har en riktigt vältränad kropp. Jag tror att de har bra förutsättningar att fortsätta tillsammans – och så får ju Ninni njuta av Nicklas ”majestätiska kuk” som vi fick höra om i ett av talen på bröllopsmiddagen. De har nog redan haft sex tillsammans – flera gånger och det har fungerat bra. Han är bra på att knulla!

Andreas och Selma verkar också okej efter dagens avsnitt. Hon är ju lite ADHD och halvgalen, men han verkar kunna möta henne i det utan att sluta vara sig själv. Om hon kan acceptera honom och där han är så tror jag att de har bra förutsättningar. Det känns som om de har haft sex tillsammans, och att det fungerade bra. Däremot tycker jag att det är sjukt jävla äckligt att ha en stor kanin som springer omkring och bajsar i hela lägenheten – sjukt äckligt!

Elsa och Adam kommer nog inte att funka. Elsa är en sjukt jävla självupptagen tjej av värsta sorten, och Adam försöker slå knut på sig själv för att göra henne till lags. Hon fattar ingenting och är bara korkad. Nä, de funkar inte tillsammans, och Adam förtjänar en mycket bättre, snyggare och vettigare tjej. Jag tror att Adam har försökt haft sex, men den tråkiga, sura Elsa sagt nej.

Hector och Magnus tror jag inte heller på. Om två bögar inte har haft sex efter första daten så kommer det aldrig att funka. Magnus verkar vara en sjukt tråkig kille som bara tänker på sitt utseende och är väldigt stel (och inte på det rätta stället). Hector verkar vara en skön kille som är väldigt fysisk och gillar närhet och sex. Så den ena är stel och tråkig, och den andra fysisk och sexuell. Nä, det där var tyvärr ingen bra matchning

Det här var mina tankar efter avsnitt fem, men vi får se vad som händer nästa vecka.

Jag håller med om att Magnus verkar vara en sjukt tråkig kille. Det här med att inte vilja gå på salsakurs var ju sjukt objussigt. Dans är ju liksom Hectors intresse i livet och i övrigt en väldigt bra idé att göra som par! Men han är väl för stel för att dansa i tv.

Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Blir lite stressad över Selma som måste veta efter en vecka om han vill ha barn. Att forcera fram barn är inget bra alternativ.
Det är så mycket dom kan hända och att ha bråttom blir bara knepigt. Hon vill styra honom mot att han ska säga att han vill ha barn.

Det går inte att få svar på men det är väl hennes ADHD som går igång och kör detta.

Jag tycker också det är sjukt märkligt att behöva veta vart någon står i barnfrågan såhär tidigt. De är ju båda också himla unga att det inte är någon stress. Jag och min partner var ihop i flera år innan vi började snacka barn. Det är något som mognar fram för de flesta. Selma behöver sitta lugnt i båten. Hennes match verkar ju lätt vara pappa-material. Skulle förvåna mig om Andreas sökt till detta program och inte vara intresserad av att bli förälder.

Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
NPC-paret fortsätter imponera på mig med sitt lugn och mognad sinsemellan. En scriptad konflikt om var dom ska bo kommer uppstå, men Nicklas kommer så klart ge med sig till slut.

Ninni berättar om sina bekymmer. Nicklas lyssnar och frågar: vad känner du att du behöver du av mig när du mår så? Alltså, så moget och sansat. Heja! Tror dock också på scriptad boendekonflikt.
Citera
2024-10-31, 15:08
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
JNinni berättar om sina bekymmer. Nicklas lyssnar och frågar: vad känner du att du behöver du av mig när du mår så? Alltså, så moget och sansat. Heja! Tror dock också på scriptad boendekonflikt.
Exakt! Flera mil mellan dom och fjortis-paret Elsa och Adam, även om den sistnämnda är mer mogen och sansad, men samtidigt mjäkig och tafatt. Förtjänade Elsa verkligen blommorna han köpte? Han bara kryper ju för henne.

Bögparet kommer aldrig hålla, men det fattade man redan från början. Magnus är riktigt läbbig och obehaglig bitvis, tycker jag. Känns som han kan tända till närsomhelst. Den där blicken...
Citera
2024-10-31, 15:42
Medlem
Spider-Girls avatar
Elsa din jävla jättebebis, hur kan du ens tänka på att gifta dig med en emotionell mognad som ett barn?
"Jag kommer tappa det på dig!" säger hon en minut efter att Adam börjat försöka förklara.
Ni som tycker att han är rörig och har svårt att formulera sig ska veta att det är sån man blir när en narcissist kommer och psykar en. Man tappar varje vettig tanke man har.
Citera
2024-10-31, 15:49
Medlem
truly.adolphines avatar
Gillar Selma fortfarande och har tidigare försvarat den där frigående kaninen med att hon såklart har den under uppsikt och bara för en kort stund låter den gå runt som om den ägde lägenheten.

Att det sen bara skulle handla om att ha ett "kaninsnack" som två kompromissande vuxna för att lösa den lite bohemiska crazy cat lady beteendet.

Men fy fan altså när hon sopade fram det där bajset och visade upp det för Andreas. Jag skulle spytt. Det är inte friskt. Och han bara skämtar bort det.

Man kan ha ett staket på en begränsad yta. Man kan lägga tidningspapper på golvet. Sen var tredje dag städar man med klorin, polonium och heligt vatten för att driva ut orenhetsdemonerna.

Hade det varit jag så hade Ludde eller vad den heter av en "olycka" hoppat in in tvättmaskinen. Arbetskläder. 90 grader.

Sen skaffat barn direkt för att hjälpa Selma med fantomsmärtorna hon uppenbarligen har.
Citera
2024-10-31, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truly.adolphine
Gillar Selma fortfarande och har tidigare försvarat den där frigående kaninen med att hon såklart har den under uppsikt och bara för en kort stund låter den gå runt som om den ägde lägenheten.

Att det sen bara skulle handla om att ha ett "kaninsnack" som två kompromissande vuxna för att lösa den lite bohemiska crazy cat lady beteendet.

Men fy fan altså när hon sopade fram det där bajset och visade upp det för Andreas. Jag skulle spytt. Det är inte friskt. Och han bara skämtar bort det.

Man kan ha ett staket på en begränsad yta. Man kan lägga tidningspapper på golvet. Sen var tredje dag städar man med klorin, polonium och heligt vatten för att driva ut orenhetsdemonerna.

Hade det varit jag så hade Ludde eller vad den heter av en "olycka" hoppat in in tvättmaskinen. Arbetskläder. 90 grader.

Sen skaffat barn direkt för att hjälpa Selma med fantomsmärtorna hon uppenbarligen har.

Nej men alltså vad fan i helvetet var det för någonting hon sopade fram från under soffan? Kaninen kan ju inte ha ställt till med det där på bara några dagar? Det där är ju en sanitär olägenhet!

Jag fattar inte heller hur man inte kan städa innan man har ett tv-team på besök?
Citera
2024-10-31, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Exakt! Flera mil mellan dom och fjortis-paret Elsa och Adam, även om den sistnämnda är mer mogen och sansad, men samtidigt mjäkig och tafatt. Förtjänade Elsa verkligen blommorna han köpte? Han bara kryper ju för henne.

Bögparet kommer aldrig hålla, men det fattade man redan från början. Magnus är riktigt läbbig och obehaglig bitvis, tycker jag. Känns som han kan tända till närsomhelst. Den där blicken...
jag håller med, ser ut som ett psyko med fult skägg
Citera
2024-10-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Adam är ett riktigt kap men det förstår inte självupptagna tjejer i 20-30-års åldern som bara ser till yta.
Dock synd att han har så fula tatueringar. Hoppas att han tar sig råd att lasra bort dem.
Jag tycker alla paren matchar varandra utseendemässigt. Elsa har nog svårt att inse att hon själv är en femma. Adam såg säkert bättre ut som yngre men han är inte ful. Om han ansträngde sig skulle han nog kunna ta sig upp till 5.5 eller 6 av 10. Elsa är en 5 med maxad potential.
Citera
2024-10-31, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Efter att ha sett avsnitt fem tänker jag så här:

Nicklas och Ninni verkar vara en riktigt bra match. Hon är ju lite konstig och speciell, men jag tror att Nicklas kan möta henne i det och ha förståelse. Han tycker att hon är söt, och han har en riktigt vältränad kropp. Jag tror att de har bra förutsättningar att fortsätta tillsammans – och så får ju Ninni njuta av Nicklas ”majestätiska kuk” som vi fick höra om i ett av talen på bröllopsmiddagen. De har nog redan haft sex tillsammans – flera gånger och det har fungerat bra. Han är bra på att knulla!

Andreas och Selma verkar också okej efter dagens avsnitt. Hon är ju lite ADHD och halvgalen, men han verkar kunna möta henne i det utan att sluta vara sig själv. Om hon kan acceptera honom och där han är så tror jag att de har bra förutsättningar. Det känns som om de har haft sex tillsammans, och att det fungerade bra. Däremot tycker jag att det är sjukt jävla äckligt att ha en stor kanin som springer omkring och bajsar i hela lägenheten – sjukt äckligt!

Elsa och Adam kommer nog inte att funka. Elsa är en sjukt jävla självupptagen tjej av värsta sorten, och Adam försöker slå knut på sig själv för att göra henne till lags. Hon fattar ingenting och är bara korkad. Nä, de funkar inte tillsammans, och Adam förtjänar en mycket bättre, snyggare och vettigare tjej. Jag tror att Adam har försökt haft sex, men den tråkiga, sura Elsa sagt nej.

Hector och Magnus tror jag inte heller på. Om två bögar inte har haft sex efter första daten så kommer det aldrig att funka. Magnus verkar vara en sjukt tråkig kille som bara tänker på sitt utseende och är väldigt stel (och inte på det rätta stället). Hector verkar vara en skön kille som är väldigt fysisk och gillar närhet och sex. Så den ena är stel och tråkig, och den andra fysisk och sexuell. Nä, det där var tyvärr ingen bra matchning

Det här var mina tankar efter avsnitt fem, men vi får se vad som händer nästa vecka.
Niclas och Ninni gissar jag på är gifta ännu.
Andreas och Selma tror jag inte är gifta nu.
Elsa och Adam är inte gifta nu, känner jag på mig.
Bögparet Hector och Magnus är inte gifta tror jag.
Vi får se om jag har rätt, Beslutavsnitt sänds den 21 november iallafall i SVT 1.
Citera
2024-10-31, 17:02
Medlem
machiavelliniccolos avatar
Herregud vad irriterad man blir på Elsa... Hon är ju på samma mognadsnivå som en 14 åring. Adam förtjänar så mycket bättre! Hon försöker ju inte mötas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in