Citat:
Ursprungligen postat av
hakro807
Det kan ju vara så att kvinnor väljer att dejta män som inte vill bilda familj. Då kan skulden knappast läggas på män i största allmänhet utan på kvinnan och hennes dåliga val. Vill en kvinna finna en livspartner kanske hon måste börja leta bland män som blir goda livspartners i första hand och fokusera mindre på mer ytliga attribut.
Tja, samtliga män jag känner som i vår ungdom "levde rullan" och inte alls ville stadga sig
då är numera stadgade. Dessa är bra män och var bra män även då. Men hade alltså ingen lust att "bli fast" vid en enda kvinna. När de hade mognat, ville de gärna bli fast med en enda kvinna.
Och de unga kvinnor jag kände i min ungdom. Samtliga ville när de var över 19 år, träffa en kärlek att bilda familj med. Men de vill bilda familj med unga män. Och få av de unga männen var redo...
"Ytliga attribut" var inte vad kvinnorna sökte. De sökte bra män (vilket de också i regel hittade), men som helt enkelt inte var redo ännu. Utan ville fortfarande leka runt lite till med sin vildhavre. Helt enkelt.
Om unga kvinnor dejtar unga män, med tron att det ska bli familj. Och det inte blir det. Så kommer till slut de unga kvinnorna ha dejtat x antal män. "Åkt kukkarusell", som vissa kallar det för. Men
inte för att de unga kvinnorna vill åka denna karusell, utan för att de unga männen inte varit redo att satsa seriöst.
Om du tänker till, så inser du att jag har rätt.
Och låt mig ställa dig en fråga: var du redo att stadga dig med din första, andra eller tredje dejt, som du dejtade när du var mellan 19-24?