2024-10-31, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav-F
Fra VG

Faktaboks/tidslinje
Kl 12.30: Politiet får melding om at en voldshendelse skal ha skjedd i en leilighet på Frogner i løpet av natten.

Kl 13.04: En patrulje kommer til leiligheten, og er i kontakt med den fornærmede kvinnen og personen som meldte ifra til politiet.

Kl 13.22: Patruljen starter med avhør av fornærmede og mulige vitner.

Kl 13.47: Jourhavende jurist beslutter pågripelse og ransaking av Marius Borg Høiby.

Kl 13.55: Vaktsjef ved Politiets situasjonssenter i Politidirektoratet varsler krisestøtteenheten i Justisdepartementet om at Høiby skal pågripes.

Kl 14.45: Politiet iverksetter oppdraget med å pågripe Høiby.

Kl 15.37: Patrulje har lokalisert Høiby og tar kontakt med ham på telefon. Han befinner seg da på Skaugum, og politiet avtaler å møte ham utenfor portene – på Jansløkka skole.

Kl 16.10: Patruljen pågriper Høiby på Jansløkka skole. Han leverer fra seg sin mobiltelefon, som er knust, avslått og mangler SIM-kort.

Kl 16.57: Høiby ankommer sentralarresten i Oslo. Det ble tatt en utvidet blodprøve av ham. Den viste kokain, ecstasy og cannabis.

Kilde: Politiets PO-logg/VGs opplysninger

‐--‐-‐--------

Det virker kanskje som at Krisestøtteenheten i Justisdepartementet har tipset Mette Marit? Som varslet sønnen FØR han ble oppringt av politiet?

Fra Regjeringen sin nettside:

Krisestøtteenheten
Krisestøtteenheten (KSE) støtter lederdepartementet ved krise- og hendelseshåndtering. KSE er permanent sekretariat for Kriserådet. KSE bemanner også døgnkontinuerlig sivilt situasjonssenter som er plassert i JD, og er fast kontaktpunkt i departementet ved beredskapshendelser.

Beredskapshendelser? Som når kvinnemishandleren Høiby i narkorus, banker opp kjæresten?

Takk! Meget intressant.
Hvem er det som varslet MM tror du? Enger Mehl?
Citera
2024-10-31, 12:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Marius er fratatt førerkortet i følge Aftenposten og NRK

Tja, det bör göra bara gott för honom. Om han nu inte tänker och stå och posera utanför "Statens veivesen" med fingret i vädret ?

Sen vet jag inte, ställer mig tvivlande till att det är M.M som tagit kontakt om det hela. Hela vägen har hon mörkat för sin kriminella son.
Citera
2024-10-31, 12:28
Medlem
Vossevangens avatar
Marius er nå fratatt førerkortet:

https://www.vg.no/nyheter/i/eMOQPK/aftenposten-marius-borg-hoeiby-fratatt-foererkortet

Oslopolitiets pressesjef bekrefter at Marius ikke lenger har førerrett for motorvogn.

VG refererer Aftenposten, som skriver at dette skjedde etter en episode på byen i august.
MM varslet helsevesenet, og dette skal være årsaken til at Marius ikke lenger har førerkort.
Senast redigerad av Vossevangen 2024-10-31 kl. 12:33.
Citera
2024-10-31, 14:47
Avslutad
Jeg synes Norges første kvinnelige lakei ved det kongelige hoff misbruker tilliten hun fikk da hun i 11 år jobbet for dem.
Man kan ikke bare gi all skyld til MM. Jeg synes hun hopper bokk over alle rådgivere mm som ikke har strukket til. Forøvrig var det fra sannsynligvis øverste hold i Gud vet hva som gav ordren om at politiet skulle kontakte dem. Politiet fulgte altså bare en ordre.
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/mette-marit-har-valgt-sonnen-over-kongeriket/o/5-95-2101609
Edit: Prøv å gjøre ordrenekt i politiet og se hvor langt du kommer.
Senast redigerad av Nujaevlarihavet 2024-10-31 kl. 14:54.
Citera
2024-10-31, 15:43
Medlem
Jeg har lenge reagerat på MM og hennes forhold til Marius. Se på bildene, hun ser nærmest forelsket ut når hun ser på ham. Bilder på MM med hennes to andre barn er ikke i nærheten så inderlige. Hun ofrer tydeligvis monarkiet for sønnen sin… Veldig rart at ikke kungen og/eller kronprinsen setter ned foten og sier ifra.
Man kunde jo ha tenkt seg at det er av sikkerhetsgrunner som politiet måtte melde sin ankomst, men dette kan jo ikke vare tilfelle når Marius sine kriminelle venner kan komme inn på besøk, uten problem.
Citera
2024-10-31, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Jeg har lenge reagerat på MM og hennes forhold til Marius. Se på bildene, hun ser nærmest forelsket ut når hun ser på ham. Bilder på MM med hennes to andre barn er ikke i nærheten så inderlige. Hun ofrer tydeligvis monarkiet for sønnen sin… Veldig rart at ikke kungen og/eller kronprinsen setter ned foten og sier ifra.
Man kunde jo ha tenkt seg at det er av sikkerhetsgrunner som politiet måtte melde sin ankomst, men dette kan jo ikke vare tilfelle når Marius sine kriminelle venner kan komme inn på besøk, uten problem.
Hon verkar inte mogen för drottningrollen.
Citera
2024-10-31, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nujaevlarihavet
Jeg synes Norges første kvinnelige lakei ved det kongelige hoff misbruker tilliten hun fikk da hun i 11 år jobbet for dem.
Man kan ikke bare gi all skyld til MM. Jeg synes hun hopper bokk over alle rådgivere mm som ikke har strukket til. Forøvrig var det fra sannsynligvis øverste hold i Gud vet hva som gav ordren om at politiet skulle kontakte dem. Politiet fulgte altså bare en ordre.
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/mette-marit-har-valgt-sonnen-over-kongeriket/o/5-95-2101609
Edit: Prøv å gjøre ordrenekt i politiet og se hvor langt du kommer.

Det hjelper ikke hvor mange rådgivere som er ansatt, hvis oppdragsgiver eller hens familie ikke vil lytte til rådene de får.
Når det gjelder MM, så er jeg overbevist om at hun gjør akkurat som hun selv vil.
MBH er den av barna som likner mest på henne selv i sinn og skinn. De deler samme belastede ungdomstid og opprør langt inn i voksenalderen.

Blir ikke overrasket om overskriftene i pressen i nær framtid vil være: «kjærligheten er over», «lykken brast», eller «eventyret tok slutt». Kan virkelig ikke se for meg at ekteskapet til HM og MM overlever dette.
Mediepresset må være enormt, naturlig nok. Ikke hver dag en kongelig varsler sønnen om at politiet er på vei for razzia, samtidig som hun har vært i boligen hans og ryddet (fjernet noe?). I tillegg vet vi at MM tidligere har tatt kontakt med et av sønnens offer. Elendig forståelse av egen rolle.
Alle søskenene til MM er skilt, og alle er gift på nytt, tror jeg. Det samme med HMs søster ML som ble skilt fra Ari og nå er gift på nytt. Så kanske mer uvanlig at ekteskapet til HM og MM fortsatt holder, etter 23 år som gift.

Uansett, synes dette er veldig trist. Samtidig er det bra at det blir mer og mer åpenhet om saken, at hver eneste stein snus og at det kommer en avklaring. Jeg veit ikke hvor lenge slottet kan fortsette med «ingen kommentar» og forholde seg tause. Ikke tror jeg MM «står godt i kritikken» heller.
Senast redigerad av Vannlilje 2024-10-31 kl. 17:37.
Citera
2024-10-31, 17:48
Avslutad
Spot on:
«I det här fallet har Mette-Marit misslyckats.
Ingen kräver att kronprinsessan ska ta avstånd från sin son. Men hon får inte skydda Marius från rättssystemet. Ett uttalande från henne och ett avståndstagande från våld och droger kan bli ett viktigt avstamp i samhällsdebatten kring mäns våld mot kvinnor. Det kan hon göra utan att skada sin son.
Framför allt är hon skyldig norska folket en förklaring kring sitt agerande den 4 augusti.
Annars riskerar norrmännen att förlora all tilltro till att folket och kungafamiljen ”står lika inför lagen”

https://www.aftonbladet.se/kungligt/a/lwJooL/jenny-alexandersson-mette-marit-har-stadat-en-garningsmans-hem
Senast redigerad av Vannlilje 2024-10-31 kl. 17:55.
Citera
2024-10-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
"Annars riskerar norrmännen att förlora all tilltro till att folket och kungafamiljen ”står lika inför lagen”"

https://www.aftonbladet.se/kungligt/a/lwJooL/jenny-alexandersson-mette-marit-har-stadat-en-garningsmans-hem

De kongelige og folket har ikke likhet innenfor loven. Det er kun kongen som kan dømme seg selv, uansett hva han måtte finne på. Det er også kongen som bestemmer om hans arvtakere (og dronningen/kronprinsessen )skal straffes for ulovligheter, eller ei. MBH er som kjent ikke kongelig, og skal straffes som "vanlige" folk, men her gjøres det alt fra kongelige hold for å unngå nettopp det.
Senast redigerad av Klinke 2024-10-31 kl. 18:35.
Citera
2024-10-31, 19:24
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Killen drog ladd redan nör han var 17år, med en död farsa och en tokig morsa så är han nog körd inombords.

Död farsa?
Citera
2024-10-31, 19:36
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Marius er nå fratatt førerkortet:

https://www.vg.no/nyheter/i/eMOQPK/aftenposten-marius-borg-hoeiby-fratatt-foererkortet

Oslopolitiets pressesjef bekrefter at Marius ikke lenger har førerrett for motorvogn.

VG refererer Aftenposten, som skriver at dette skjedde etter en episode på byen i august.
MM varslet helsevesenet, og dette skal være årsaken til at Marius ikke lenger har førerkort.
Oppr postet idag kl.12.28

Oppfølgning:

Forsvareren til Marius hevder / opplyser at Marius er fratatt både våpen og førerkort pga Marius’ sin helsetilstand.

Helsetilstanden er dårlig - ikke pga at Marius har gitt f..n, og fortsetter å gi f..n.
Nei, helsetilstanden er dårlig fordi (enkelte) medier (men ikke f eks NRK) skriver om hans handlemåte med å misbruke rusmidler og
banke opp kjærester.

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-vaert-en-enorm-belastning/82163824
Senast redigerad av Vossevangen 2024-10-31 kl. 19:40.
Citera
2024-10-31, 19:49
Medlem
Vossevangens avatar
Oslo-politiet bekrefter idag at de varslet livvakttjenesten («den kongelige eskorte») før pågripelsen av Marius.

https://www.vg.no/nyheter/i/4BWpXV/politiet-om-marius-paagripelse-varslet-livvakttjenesten

Rimelig opplagt at livvakttjenesten så varslet MM.
Som så skyndet seg de 2 min det tar bort til villaen på Skaugum Marius der bodde, og foretok seg «noe» der i 20-25 min før hun så kjørte Marius de 2 min det tar med bil Jansløkka skole, der Oslo politiet møtte, og pågrep Marius.

Ila disse minuttene ødela Marius en gammel mob tlf han ikke lenger brukte, leverte den ødelagte telefonen til Oslo politiet som hadde Oslo tingretts kjennelse på både på pågripelse av Marius og beslagleggelse av hans mob tlf.

Hva moren - MM - gjorde de aktuelle 20-25 min i huset til Marius, vet vi ikke.
Men det kan ha vært og rydde bort bevis.
Oslo tingretts kjennelse ga nemlig politiet adgang til også å ransake boligen til Marius på Skaugum.
Men politibetjentene som utførte oppdraget unnlot å gå inn på Skaugum.
Senast redigerad av Vossevangen 2024-10-31 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in