2024-10-30, 22:32
Medlem
Mycket troligt att Trump har ADHD

Att läsa kulturartiklar är roande, ibland får man nya infallsvinklar. I morse läste jag recensionen av Melania Trumps självbiografi, skriven av Valerie Kyeyune Backström i Expressen. Jag hajade till vid ett citat ur boken: ”… men bara genom att lägga sin arm på Donalds kunde hon lugna ner honom”. Detta är typiskt för vuxen-ADHD som jag stött på tidigare.

https://www.expressen.se/kultur/valerie-kyeyune-backstrom/darfor-ar-paret-trumps-karlek-helt-perfekt/

Jag googlade och hamnade på denna artikel av Dr. John Kruse som även skrivit en bok.

https://www.drjohnkruse.com/reflexive-not-reflective-what-donald-trump-can-teach-us-about-adult-adhd/

” Given the prominence of Mr. Trump, and how frequently he inserts himself (largely because of his ADHD) into our collective awareness, he is a daily reminder of how severely and pervasively ADHD can affect people. He is a veritable Poster Boy for Adult ADHD.”

Alla bitar föll på plats. Det verkar vara ställt bortom allt tvivel att Trump har vuxen-ADHD, det blir uppenbart. Det finns lite mer på nätet, hans spökskrivare Tony Schwartz har kommenterat just att Trump har lika dålig koncentrationsförmåga som en 9-åring med ADHD, men han drar ingen egentlig slutsats. Det står förvånansvärt lite på nätet om detta jämfört med andra tillmälen som narcissist etc.
Observera att ADHD inte alls behöver vara en defekt, dessa människor är ofta kreativa och kan vara roliga att umgås med. Men de har onekligen svårigheter att manövrera i världen som den ser ut.

Jag söker inte en politisk diskussion, det finns många andra trådar för det. Men det verkar farligt att ha en president som reagerar med ständiga utbrott istället för att agera, som är i behov av ständig validering av ja-sägare, faller för smicker och går på magkänsla (gut feeling) och improviserar. Istället för att som en mogen människa lyssna och tänka långsiktigt, ha sina prioriteringar klara för sig, ha förmågan att kunna fokusera på det som rådgivarna i staben informerar om. Trump saknar enligt artiklar på nätet förmågan att lyssna på sådant som han uppfattar som tråkigt. Han är mer intresserad av sina privata vendettor (också rätt typiskt för ADHD). Typiskt för ADHD är också att inte kunna prioritera.

Bör det uppmärksammas att Trump har ADHD? Varför är det så tyst om det? Varför har ingen svensk analytiker eller journalist tagit upp det som hypotes? Trumps rasism, sexism etc. har tröskats i flera år, men inte konsekvenserna av en amerikansk president med ADHD. Men det ligger kanske i tiden att ha ledare som bara reagerar, utan att reflektera. Likt de flesta människor är inte amerikaner särskilt kunniga om diagnoser, de har troligen inte tänkt på detta. Vore intressant att läsa vad någon psykiatriker eller psykolog på flashback anser.
Citera
2024-10-30, 22:35
Avstängd
Crabbofixs avatar
alla har ADHD

det är 2024
Citera
2024-10-30, 23:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har ju noll koll, så pinsam video, haha!

Trump: Latin music superstar Nicky Jam.
Do you know Nicky? She’s hot!

Where's Nicky? Where's Nicky?
Thank you Nicky, Great to be.... having you here Nicky.

Nicky Jam är en man, vilket inte Trump begriper förrän artisten kommer upp på scenen för rallyt.. 🤣

https://x.com/KamalaHQ/status/1834995678113599539
Den förvirrade Trump lockade på en het kvinna, att hon skulle komma upp på scen.
Trump begrep inte inte att Nicky Jam var en man.

Det tycktes dock artisten ha överseende med.

Men som latino var Madison Square Garden spiken i kistan.

Bye, bye.

"Nicky Jam Retracts Donald Trump Endorsement, Says He’s ‘Stepping Away’ From Politics: ‘Puerto Rico Deserves Respect’

" He states that he “never in his life” thought that a month later, “a comedian would appear to criticize and talk badly about my [Puerto Rico],” he said. “That’s why I’m renouncing my support for Donald Trump and stepping away from any political conversation. Puerto Rico deserves respect.”

https://variety.com/2024/music/news/nicky-jam-retracts-donald-trump-endorsement-puerto-rico-deserves-respect-1236195211/
Citera
2024-10-30, 23:04
Medlem
MyJustices avatar
John F Kennedy hade ADHD diagnostiserad ..
Churchill hade Antagligen Asbergers ,
Listan kan göras lång över människor med diverse diagnoser .
Tänk på det när du slår på lyset
flygar flygplan eller läser det här online .
Mycket är skapat av folk med Asbergers eller ADHD .
Det du ska se upp med är folk som har antisociale personlighets atörninger
såsom Narcissism psykopati eller Machiavellianism ..
Tyvärr har många politiker det ovanstående
De skiter i allt och alla saknar empati och har noll samvete
Biden är en sådan människa
och alla andra som låte sig köpas för att få makt pengar och inflytande
https://adhdoers.com/blogs/blog/john-f-kennedy-a-man-driven-by-adhd
Senast redigerad av MyJustice 2024-10-30 kl. 23:07.
Citera
2024-10-30, 23:31
Medlem
develis avatar
Trumps presentation i Madison Square Garden ang RFK Jr. och hans ev jobb ang hälso- och sjukvårdsfrågor:

“I’m going to let him go wild on the food. I’m going to let him go wild on the medicins.'

Stabilt som fan.

"Kennedy compared vaccine requirements with the Nazi Germany era, claiming Anne Frank was in a better situation; was once arrested for heroin possession; and has pushed wild conspiracy theories about chemicals in the water making children gay or transgender.

Kennedy’s own health has also been a concern. He once ate so much tuna and perch that he experienced “severe brain fog” from mercury poisoning, he told The New York Times."

I måndags svarade RFK jr följande:

“The key that I think I’m – you know, that President Trump has promised me is – is control of the public health agencies, which are HHS (Department of Health and Human Services) and its sub-agencies, CDC (Centers for Disease Control and Prevention), FDA (Food and Drug Administration), NIH (National Institutes of Health) and a few others, and then also the USDA (Department of Agriculture), which is – which, you know, is key to making America healthy. Because we’ve got to get off of seed oils, and we’ve got to get off of pesticide intensive agriculture,” Kennedy said."

Angående Dark gothic Maga Musk.

" Musk, the superrich Trump supporter, would be given a much wider portfolio than Kennedy and be charged with a massive downsizing of the federal government."

" Musk has said he could trim $2 trillion."

" Summers said that to achieve trillions in cuts, Musk would have to look at Social Security and Medicare benefits, something Trump has promised not to do."

https://edition.cnn.com/2024/10/30/politics/donald-trump-government-what-matters/index.html

Centralt finns då Trump som har "concepts of a plan" ang Obamacare.

Project 2025 är däremot tydligare.
Citera
2024-10-30, 23:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Mest framgångsrika mannen med ADHD

Det är väl herr Musk?
Citera
2024-10-30, 23:56
Moderator
farbror_barbros avatar
Ytterligare tråd om Trumps person infogad.

/Mod
Citera
2024-10-31, 00:06
Medlem
Efter Bidens utspel där han kallade Trump supportrarna för sopor svarar the Donald - med att köra runt med en MAGA sopbil

https://x.com/TrumpWarRoom/status/1851753216934903956
Citera
2024-10-31, 00:31
Medlem
Hur amerikanska presidenter agerar får konsekvenser i verkligheten.

Och facit är tydligt.

Donald Trump hade rätt om det mesta, skriver Markus Johansson-Martis och Filip Linnert.

https://www.expressen.se/debatt/om-trump-var-demokrat--hade-han-fatt-fredspriset/
Citera
2024-10-31, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Du tycker att jag ska censurera mig själv och/eller sluta uttrycka mig på ett sätt som stör dig? Lol. Jag skulle kanske ha övervägt det om jag saknade förmåga att tänka och brydde mig om vad du tycker. Nu respekterar jag dessvärre inte din åsikt, utan väljer själv hur jag ska utöva min åsiktsfrihet.
Jeff Bezos killed the Post’s endorsement of Harris

IN RETURN Trump met with Bezos’s Blue Origin which has a $3.4 billion NASA contract

IN RETURN Amazon’s business relationship with USPS was protected

IN RETURN Bezos gets his billionaire tax cuts

https://x.com/lindyli/status/1851488642142794081

Du lägger energi på människor som fiskar efter din energi, bra gjort!

I Usa så tycker man dessutom om folk som lever på andra människors arbete.
Citera
2024-10-31, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Finns flera artiklar som förklarar för dig hur allvarligt puerto-ricos avfallsproblem är.

(FB) Den stora samlingstråden om Joe Biden

Men sanningen kanske inte är viktig för dig?

Du tror att det handlar om avfallshantering?
Citera
2024-10-31, 01:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Adaptern lyckades svara på min fråga. Du kanske borde lyssna på hen?
Vad tycker du själv? Personligen finner jag det motbjudande att använda militär mot egna medborgare. Men Kamala tycker annorlunda. Har du någon egen åsikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in