2024-10-30, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Jag tror att det blir svårt för Mbappe att stämma någon. I alla fall i Sverige eftersom han själv har gått ut med att det är han som är anklagad.

Om jag minns rätt så har han erkänt att de haft sex men att det var 100% frivilligt.
Vilket det säkert också var. Enligt fransk lagstiftning. Men i Sverige har vi en annan lagstiftning eftersom svenska kvinnor inte klarar av att kommunicera på egen hand.

Nej vissa av dem verkar ha tendenser att bli som förstenade och tappa talförmågan i dessa situationer
Citera
2024-10-30, 08:26
Avstängd
Vet man vem den stackars tösen är som blev manipulerad av Stureplansgruppens "promotor"?

Det bolaget har varit i rejält blåsväder i omgångar, minns när Fadde Darwich fick bilda en egen "security force"

Jag tycker synd om fastighetsägaren som blivit grundlurad med fagra löften och insmickrande lögner.
Citera
2024-10-30, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Back-Commenter
Ja, jag håller med och smittan i det här fallet är uppenbar.

Det här handlar om idrott.
Och idrotten är full med fall där någon gjort sej föraktlig och kastats ut.

Allt ifrrån Jim Thorpe i Stockhom 1912, Paavo Nurmi 1932 före OS i Los Angeles, Gunder Hägg och Arne Andersson 1945 till Karl Schranz 1972 Alla avstängda på livstid för brott mot dåtidens amatörrregler - man hade fått betalt för att prestera och kastades ut "för evigt" som det hette förr.

Det här handlar om fotboll, som är en lagidrott, och i synnerhet på hög nivå tillämpas ett ekonomiskt system med kontrakt, höga löner och ovillkorliga krav på att prestera för att alls få ut någon lön. Slavkontrakt förbundna med skyhöga transferavgifter och man är helt i händerna på klubben/lagledaren/tränaren som "äger" spelaren och som är beroende av matchintäkterna, den enskilde spelaren måste vara absolut ren för att inte "solka ner" sin ägare på något sätt - vilket kan dra ner matchintäkterna. Den som blir ifrågasatt placeras i "karantän", tas inte ut till matcherna och hindras från att "prestera". Han hålls borta från "intäktskällan", blir diskret "osynliggjord" för att undvika smitta och nedsmutsning.

Vi har ett annat exempel i närtid inom fotbollen, utdelningen av fotbollens högsta utmärkelse, "Ballon d'Or" 2024 och möjlig "smitta". Inte en enda spelare från den spansla klubben Real Madrid nominerades vilket är så anmärkningsvärt att det noterats i massmedia.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/kwdxmj/vem-vinner-ballon-dor-2024-vinicius-junior-rodri-bellingham

Och "slavkontraktet" som den enskilde spelaren har är väl i praktiken osäljbart i nuläget och l'r väl aldrig nå tillbaka till den gamla nivån oavsett hur det här slutar.

Dopingfallen vi ser inom dagens idrott är lite annorlunda eftersom straffet tidsbegränsas och avstängning "för evigt" praktiskt taget aldrig tillämpas.

Man kan fundera lite över det här fallet dock.

OJ Simpson död

Och mer vill jag inte säga om sådana här sublima och underförstådda konsekvenser av vad som kan hända när någon offentlig person blir ifrågasatt av någon anledning.
Fast Real Madrid vann väl pris som året lag?
Plus var inte 3 av 5 nominerade från Real?
Sen vann nu en spelare från Man.uni
Citera
2024-10-30, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast Real Madrid vann väl pris som året lag?
Plus var inte 3 av 5 nominerade från Real?
Sen vann nu en spelare från Man.uni
Jag vet inte, Aftonbladets information ("artikel"?) är publicerad den 28 oktober, för två dagar sen samma dag som prisutdelningen skulle ske på kvällen..... Jag tog upp den för att det den beskrev var så anmärkningsvärt som tänkbar "smitta" och dessutom väldigt nära eventet "Ballon d'Or" på kvällen samma dag. Sakinnehållet står tidningen ifråga för - jag ser det som en beskrivning av den"smitta" som är möjlig.

Det Du frågar efter är huruvida denna beskrivning är i sak korrekt och vilket genomslag det kan ha haft på den stundande prisutdelningen på kvällen samma dag.

Vad hände i verkligheten? Det kanske Du har bättre koll på än jag...... :-D
Citera
2024-10-30, 10:40
Medlem
Citat:
Jag vet inte, Aftonbladets information ("artikel"?) är publicerad den 28 oktober, för två dagar sen samma dag som prisutdelningen skulle ske på kvällen..... Jag tog upp den för att det den beskrev var så anmärkningsvärt som tänkbar "smitta" och dessutom väldigt nära eventet "Ballon d'Or" på kvällen samma dag. Sakinnehållet står tidningen ifråga för - jag ser det som en beskrivning av den"smitta" som är möjlig.

Det Du frågar efter är huruvida denna beskrivning är i sak korrekt och vilket genomslag det kan ha haft på den stundande prisutdelningen på kvällen samma dag.

Vad hände i verkligheten? Det kanske Du har bättre koll på än jag...... :-D

Verkligheten .....
Det är det snabbaste klubbyte jag nånsin sett.....

Fotbollskanalen Klart: Rodri Ballon d'Or-vinnare 2024
Citat:
Ballon d'Or-nedräkning (herrsidan)
1. Rodri, Manchester City.
2. Vinicius Junior, Real Madrid.
3. Jude Bellingham, Real Madrid.
4. Dani Carvajal, Real Madrid.
5. Erling Braut Haaland, Manchester City.
6. Kylian Mbappé, Paris Saint-Germain.
7. Lautaro Martinez, Inter.
8. Lamine Yamal, Barcelona.
9. Toni Kroos, avslutat karriären.
10. Harry Kane, Bayern München.
Citera
2024-10-30, 12:00
Medlem
Citat:
Verkligheten .....
Det är det snabbaste klubbyte jag nånsin sett.....

Fotbollskanalen Klart: Rodri Ballon d'Or-vinnare 2024
Okej skrev fel.
Han som vann kommer från Manchester city. Det var fel av mig.
Citera
2024-10-30, 12:17
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varje form av ersättning räknas som betalning så själva definitionen av prostituerad känns fullt rimlig här.

Tjejens blir inringda till "partykvällar" med kändisar där det med stor sannolikhet bjuds på olika typer av alkohol och mat av lite bättre kvalitet så visst får de betalt. Du tror väl inte att tjejerna betalar för sin egen alkohol och mat?
Jo, och kan man utvidga våldtäktsbegreppet så kan man lika väl löpa linan ut och även utvidga prostitutionsbegreppet.
Dessa tjejer säljer sin kropp oavsett om det blir frågan om sex eller inte.
Lite ironiskt att de kan göra det i den moraliska stormakten Sverige.

De får dessutom kontakter och sköter de sina kort bjuds de säkert på resor och biljetter till arenornas VIP-lounger.

Lyxgroupies?
Citera
2024-10-30, 15:13
Bannlyst
Citat:
Länken blev fel av nån anledning (den är skadad), men jag fattar vad Du menar ....

https://gunnarbernstrup.wordpress.com/2020/01/19/the-gutter-press-2/greve-sko%cc%88t/

Jag håller med om att det är en tragisk utveckling och varför ska våra kvinnor få våldtas utav negrer utan att det blir något straff…någonting har blivit rejält tokigt i Sverige…
Citera
2024-10-30, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Jag håller med om att det är en tragisk utveckling och varför ska våra kvinnor få våldtas utav negrer utan att det blir något straff…någonting har blivit rejält tokigt i Sverige…

Snarare är frågan varför en viss kategori av svenska kvinnor väljer att kopulera med kända och framgångsrika män.
Citera
2024-10-30, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Snarare är frågan varför en viss kategori av svenska kvinnor väljer att kopulera med kända och framgångsrika män.

Det ser antagligen att de kan festa gratis och få komma på häftiga fester i barer när utländska kända fotbolls profiler kommer hit...det är väl ganska mänskligt...men att våldta etc är ett hemskt beteende som självklart skall straffas!!
Citera
2024-10-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Nu vet vi ju inte vad som hänt här eller vad för straff som kommer delas ut om någonting har hänt.
Citera
2024-10-30, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Nu vet vi ju inte vad som hänt här eller vad för straff som kommer delas ut om någonting har hänt.

Det är såklart sant....men ingen rök utan eld, eller? Sverige kommer troligtvis återigen marknadsföra sig mot övriga Europa som ett land som tillåter sig att bli våldtaget, hade jag fått bestämma och det finns bevis för att negern är skyldig så hade han redan suttit bakom lås och bom i Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in