Jag tackar de som tillfört något kreativt till tråden till skillnad från de som bara vädrat sina egna fördomar och fria fantasier om mig och den situation jag beskriver.
Det är nog rätt vanligt att folk på förhand vet att de kommer få ärva en barnlös släkting den dag den går bort?
Det där med kapitalförsäkring lät ju som ett bra förslag - typiskt att reglerna tydligen ser ut att ändras där snart.
Jag vet naturligtvis att man kan ha tillgångar i kontanter, guld eller ädelstenar men inget av det är ju speciellt praktiskt dessvärre.
Förresten - nån som vet om det finns någon registrering av fysiska tillgångar i guld eller ädelstenar?
Annars är det ju lite konstigt egentligen, om staten skall ha stenkoll på varenda krona man har men struntar i om man har en hög guld eller säckar med ädelstenar?
Jag vet att min pappa köpte ädelstenar för ett arv han fick på 80-talet, för då var det tydligen ett av de få sätten man kunde undvika förmögenhetsskatt lagligt?
Jag var bara ett barn då och inte inblandad i detaljerna på nåt sätt men det är vad han sa senare iaf.
Och jag vet inte om det innehavet registrerades någonstans - varken då eller om det skulle göra det idag?
Kryptovaluta låter vansinnigt osäkert för mig så det skulle jag aldrig våga köpa.