2024-10-30, 06:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Det är oerhörd skillnad på Handelshögskolan i Stockholm och Handels i Göteborg. Den i Stockholm är till största delen privatfinansierad, eftertraktad och väldigt svår att komma in på. Handels i Göteborg är en del av Göteborgs universitet och inhyser fler utbildningar än enbart ekonomi. Jag läste exempelvis några kurser kulturgeografi på Handelshögskolan i Göteborg, WOW!!! 🙄

Elsa hade lika gärna kunnat gått klart ekonomprogrammet i Halmstad för det spelar ingen roll. Men för någon som hon som inte känner till detta så trycker hon självklart på att hon gått just på Handels eftersom hon tror att hon är bättre för det.

Det där är iofs helt fel. Handels i Gbg rankas högt internationellt och tillhör Göteborgs universitet som rankas som ett av världens främsta.
Högskolan i Halmstad är inte ens ett universitet.
Det är klart det inte räknas att du läste en kurs i kulturgeografi, det hade inte betytt nåt om du läste en kurs på KTH heller.
Det är inget fel med att vara stolt över att ha fått på Handels, men när hon pratar dålig svenska och inte klarar av att vara i en lägenhet utan IKEA-inredning, inte kan vara en vuxen kvinna som kan resa ifrån sin mamma och syster, inte kan bete sig med normal respekt och hyfs så fort hon inte känner sig på topp…
Citera
2024-10-30, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det där är iofs helt fel. Handels i Gbg rankas högt internationellt och tillhör Göteborgs universitet som rankas som ett av världens främsta.
Det är klart det inte räknas att du läste en kurs i kulturgeografi, det hade inte betytt nåt om du läste en kurs på KTH heller.
Det är inget fel med att vara stolt över att ha fått på Handels, men när hon pratar dålig svenska och inte klarar av att vara i en lägenhet utan IKEA-inredning, inte kan vara en vuxen kvinna som kan resa ifrån sin mamma och syster, inte kan bete sig med normal respekt och hyfs så fort hon inte känner sig på topp…

Nja, där anser jag att DU har helt fel. Går man efter rankning så rankades handels i Stockholms masterprogram som nummer fyra i världen 2022.
Göteborgs universitet rankades 2023 som 185, plats åtta i Sverige. Handelsprogrammet i Göteborg utmärker sig inte nämnvärt.
Citera
2024-10-30, 06:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Nja, där anser jag att DU har helt fel. Går man efter rankning så rankades handels i Stockholms masterprogram som nummer fyra i världen 2022.
Göteborgs universitet rankades 2023 som 185, plats åtta i Sverige. Handelsprogrammet i Göteborg utmärker sig inte nämnvärt.

185 är ju bra. 8 i Sverige också. Inte bäst men inte som om Halmstad högskola är likvärdigt.
Det finns olika listor. Göteborg fick plats 58 i Global Top 100 Innovative Universities.
Citera
2024-10-30, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar

Jag är otroligt fascinerad över hur Elsa reagerar när hon är utanför sin "trygghet" och iväg från sin familj. Det här ska förställa en vuxen kvinna. Hur hanterar hon utmaningar i övrigt? Hur kan man vara så svag? Har man tagit sig igenom en tuff utbildning kan man ju bli ganska "stärkt" och känna att man klarar allt.

Jag misstänker dock att det handlar mer om att matchen inte blev som hon föreställt sig (Ida och Arvid-drömmigt). Till följd fick hon en reality check, vilket kan vara särskilt jobbigt när man applicerat instagramfilter på livet. Synd för henne för hon missar vilket kap Adam är.
Citera
2024-10-30, 08:01
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Nej, nu tycker jag att du ska ta och sila tugget en aning... Eller låta nån av de manliga deltagarna skjuta dig i lämplig fabrik (för det är väl vad du drömmer om antar jag). Det går att diskutera utan att dra till med kränkande sexkommentarer som dessutom anspelar på eventuella övegrepp i föregående säsong. Att vara rapp och grov i truten och svara lite uppkäftigt - fine. Men till en viss gräns. INTE okej kommentar.
Ta inte i så du spricker. Jag menar att lite tuggmotstånd hade gjort Elsa gott till skillnad från Linnea som blev förstörd av Jims påtryckning.
Citera
2024-10-30, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Ta inte i så du spricker. Jag menar att lite tuggmotstånd hade gjort Elsa gott till skillnad från Linnea som blev förstörd av Jims påtryckning.

Ja, alltså vet någon vad som egentligen hände mellan dom på riktigt? I början trodde man ju att det var en supermatch. Var han bara för på eller vad?
Citera
2024-10-30, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ

Det var ett känsligt ämne för dig alltså. Då vet vi det. Tack men min fabrik är stängd så jag spricker inte.
Citera
2024-10-30, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Ja, alltså vet någon vad som egentligen hände mellan dom på riktigt? I början trodde man ju att det var en supermatch. Var han bara för på eller vad?

Ja, enligt NicoJ fick Linnea "ett rejält skott i Cloettafabriken" och det tycker han att Elsa också förtjänar. Så vi får väl lita på expertisen. Antar jag.
Citera
2024-10-30, 09:54
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Det handlade om fellatio
Citera
2024-10-30, 12:16
Medlem
Borde det inte vara ett krav att ingen deltagare ska visa någon ambition att bli influencer eller rikskändis? Alltså ingen tid ska läggas på att TikToka, skapa content eller videoblogga (eller vad det nu kallas). Den som ägnar sig åt sådant får avslag, och en kontrollfråga kan inkluderas redan i ansökningsformuläret.
Citera
2024-10-30, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluwah
Borde det inte vara ett krav att ingen deltagare ska visa någon ambition att bli influencer eller rikskändis? Alltså ingen tid ska läggas på att TikToka, skapa content eller videoblogga (eller vad det nu kallas). Den som ägnar sig åt sådant får avslag, och en kontrollfråga kan inkluderas redan i ansökningsformuläret.

Nej, då finns det alldeles för få deltagare att rekrytera så det skulle aldrig fungera.
Citera
2024-10-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Nej, då finns det alldeles för få deltagare att rekrytera så det skulle aldrig fungera.
Hur kan du vara säker på det? Kanske skulle fler våga söka om de visste att risken att bli ihopparad med en matfotograferande, videobloggande och TikTok-glad Ingrosso-wannabe inte fanns. Jag tror det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in